Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 31 januari 2012, 13:24
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ajhoff Bekijk bericht
Weet je wat nu de trend is? Als je geen diploma hebt, heb je er geen verstand van. Een gevolg van het overschot aan sollicitanten en de fixatie op papiertjes.

Dus zoals Hassan zegt: diploma's halen en wel zo snel mogelijk.
Helaas waar....

Het nadeel van juist dit soort kennis is dat je het op geen andere manier kunt aantonen dan door gedegen werkervaring of het papiertje.

Neem in je cv dan wel op dat je boekhouden voor het MKB beheerst op HBO-niveau.

En heb je al een Linkedin profiel? Je kunt er nog wel niet zo veel inzetten, maar je kunt zo wel je netwerk uitbreiden!

Succes!
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 7 februari 2012, 10:27
Daan555 Daan555 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2012
Berichten: 13
Daan555 is on a distinguished road
Standaard

Hassan, ben jij zelf boekhoudkundig geschoold? Zie m.i. vaak dat je anderen adviseerd PDB, MBA en SPD te gaan doen. Of weet je gewoon uit ervaring dat genoemde opleidingen een goede kans bieden voor het vinden van een baan?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 7 februari 2012, 15:03
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daan555 Bekijk bericht
Hassan, ben jij zelf boekhoudkundig geschoold? Zie m.i. vaak dat je anderen adviseerd PDB, MBA en SPD te gaan doen. Of weet je gewoon uit ervaring dat genoemde opleidingen een goede kans bieden voor het vinden van een baan?
Ik adviseer niet zo maar mensen om PDB en/of MBA en/of SPD te doen. PDB is uitstekend voor mensen met alleen maar VMBO/HAVO/VWO die alsnog een boekhoudkundige/administratieve functie willen. Zodra ze PDB hebben kunnen ze doorgroeien met MBA. Zodra ze MBA hebben kunnen ze doorgroeien met SPD. Zodra ze SPD hebben kunnen ze doorgroeien met CB/FB/AC/FC/QC/AA (HBO+ vervolgopleidingen/certificeringen). Mensen die al MBO/HBO hebben en de boekhouding in willen kunnen het beste eerst MBA doen (korte opleiding, propedeuse voor SPD) gevolgd door hetzelfde traject.

Het mooie van die route is dat je steeds een volwaardig diploma afrond voordat je de volgende stap zet (PDB = MBO, MBA = MBA+, SPD = HBO, AA/AC/CB/FB/FC/QC/AC = HBO+). Als je direct aan een volledige deeltijd HBO-bachelor begint dan is er altijd afbreukrisico en heb je niets zodra je het om welke reden dan ook afbreekt (onvoldoende studietijd, geen interesse, geen motivatie, geen poen enzovoorts).

Er zijn altijd vacatures (zelfs tijdens een recessie) voor PDB, MBA en SPD en de opleidingen sluiten ook naadloos aan op de werkzaamheden binnen een administratie. Vandaag 179 SPD, 11 PDB vacatures op NVB bijvoorbeeld. Op MBA is het lastig zoeken omdat dit ook de afkorting is voor de master of business administration.

Ben je een reguliere student dan is de VWO NIVRA route of anders de AA HBO deeltijd route ook een goed idee. Of de reguliere HBO of WO AC opleidingen gevolgd door een baan bij een accountantskantoor.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 3 maart 2012, 01:17
wileenbaan wileenbaan is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 januari 2012
Berichten: 27
wileenbaan is on a distinguished road
Standaard denk dat ik het toch nog eens een jaar wil proberen bij een acc of admin.kantoor

Ik heb al een Linkedin profiel maar ben daar niet erg actief mee en heb ook niet zoveel contacten daar. Ik heb natuurlijk wel nog een aantal klasgenoten van het gymnasium die inmiddels al prachtige carrieres hebben.

De laatste tijd ben ik toch wel aan het twijfelen of ik wel bij een accountantskantoor of administratiekantoor aan de slag wil? Of gewoon een job bij een (liefst iets grotere) organisatie met een grote administratieve afdeling.

Feit blijft dat het voor mij zeer belangrijk wordt om ervaring te gaan op doen.

Ik heb 2 stages gehad bij kleine accountantskantoren. Een stage was me goed bevallen, leuke baas en leuke collega's. De andere stage was mij slecht bevallen (werkte samen met enkel de baas, die pas 4 maanden gestart was met zijn acc kantoor). Vooral die laatste stage heeft me aan het twijfelen gebracht of een acc-kantoor wel iets is voor mij.

In principe zou ik toch nog wel graag op een acc kantoor werken. Maar ik heb sterk de indruk dat de acc kantoren alleen maar hbo-ers willen of hoger. Ik zou zelf graag bij een acc kantoor werken maar dan wel starten op MBO niveau.
Hoe leg je dat uit als je gymnasium hebt gedaan, 1 jaar MEAO (diploma) en 3,5 jaar accountancy (75% afgerond). Waarbij 15% de afstudeerstage is.

De opleiding heeft mij geadviseerd om niet bij een acc kantoor te gaan werken. Als reden gaven ze dat ze denken dat ik die stress niet goed aankan.
De big-four of beter de big-five vallen voor mij zowiezo al af daar zou ik ook niet willen werken. (ben ik niet geschikt voor).

Vraag blijft dan of er voor mij wel mogelijkheden zijn bij een klein accountantskantoor? Of kan ik het beter zoeken bij een administratiekantoor?

Feit blijft denk ik dat het altijd goed is voor je carriere om eerst bij een admin of acc kantoor te werken om eventueel later door te stromen naar een gewone administratieve (MBO) functie bij een willekeurig bedrijf/onderneming.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 10:46
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 20:46
Baan 'onder niveau' aangenomen, wat moet ik ervan vinden? Strebertje Loopbaanvragen 19 25 februari 2011 18:41
ICT-opleiding op hbo-niveau? Remco Opleiding kiezen en volgen 41 4 oktober 2010 12:54
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker Jule Sollicitatiebrief en cv 9 29 oktober 2009 09:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon