Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 september 2014, 18:19
Dani2 Dani2 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 september 2014
Berichten: 2
Dani2 is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie uitgeverij

Hallo,

Ik ben kortgeleden afgestudeerd en mag nu echt gaan solliciteren. Ik heb gelezen dat ik eigenlijk eerst feedback moet geven voor ik erom mag vragen, dus de komende dagen zal ik dat ook gaan doen maar ik wil toch graag alvast vragen om commentaar op mijn brief.

Het betreft een open sollicitatie naar een uitgeverij. Ze zijn wel op zoek naar een stagiair op de promotie-afdeling die zich bezig gaat houden met digitale content (e-boeken, apps, online marketing).

---

Geachte heer (naam),

Bent u op zoek naar iemand die gepassioneerd is over boeken en enthousiast wordt van digitalisering? Dan hebt u in mij de juiste persoon gevonden. Mijn belangstelling voor literatuur begon al vroeg: als kleuter heb ik mijzelf leren lezen en verslond vanaf toen het ene na het andere boek. Inmiddels heb ik een Master in de Engelse literatuur en ben ik getraind in het analyseren van literaire werken, maar ook in het schrijven van overtuigende teksten en in een vlotte omgang met de computer. Dit zijn vaardigheden die bij een uitgeverij ongetwijfeld zeer van pas komen. Ik wil dan ook graag mijn diensten aanbieden bij (Naam Bedrijf).

Wat mij specifiek aanspreekt in (Naam Bedrijf) is de diversiteit aan genres. Zelf heb ik altijd veel gelezen, van fictie tot reisgidsen tot kookboeken, en die ervaring als lezer neem ik mee in mijn werk. Daarnaast denk ik dat er veel kansen liggen in het gebruik van social media en e-boeken, en ik zou graag bijdragen aan de verdere ontwikkelingen in deze trends. Ik ben leergierig, gedreven en zelfstandig. Bovendien zoek ik in mijn werk naar creatieve, vernieuwende ideeën. Dit blijkt ook uit mijn masterscriptie, waarin ik onder andere oorlogsblogs heb geanalyseerd: een nieuwe vorm van literatuur waar nog erg weinig wetenschappelijke artikels over geschreven zijn.

Met deze talenten ben ik ervan overtuigd een goede aanvulling te zijn op het team van (Naam Bedrijf). Ik zie dat u op zoek bent naar een stagiair op de promotie-afdeling – een richting die goed op mijn kwaliteiten aansluit. Wellicht zou dit ook een betaalde functie kunnen worden? Uiteraard hoor ik het ook graag als er andere functies beschikbaar zijn. Ik zie een uitnodiging voor een oriënterend gesprek met veel plezier tegemoet.

Met vriendelijke groeten,
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie facility management OomelisoO Sollicitatiebrief en cv 4 7 november 2011 14:09
Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!) Girl3 Sollicitatiebrief en cv 9 23 februari 2010 22:53
Open sollicitatie verpleegkundige, graag commentaar Carola Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2009 11:00
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Open sollicitatie kinderopvang, graag commentaar beezz Sollicitatiebrief en cv 7 8 november 2007 23:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon