Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 mei 2014, 13:18
Jooffab Jooffab is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 mei 2014
Berichten: 4
Jooffab is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatiebrief notariskantoor

Na 17 jaar bij dezelfde werkgever, moet ik helaas weer op zoek naar een nieuwe baan. Na zoveel jaar ben ik er natuurlijk helemaal uit wat sollicitatie-ervaringen betreft. Ik heb zoals iedereen hier al wat gesnuffeld op deze zeer bruikbare site en heb onderstaande brief gemaakt.
Wat vinden jullie, kan ik deze zo versturen? Heeft iemand nog bruikbare tips om 'm beter te maken?

En waar zet ik eigenlijk voor hoeveel uur ik beschikbaar ben? Doe je dat in je brief (zoja waar dan en hoe?) of in je C.V.?

Alvast bedankt!
===================

xxx
t.a.v. afd. Personeelszaken
xxx
xxx

xxx, [ ] 2014

Betreft: open sollicitatie parttime notarieel secretaresse

Geachte mevrouw, heer,

Middels deze open sollicitatie wil ik graag mijn enthousiasme kenbaar maken voor een functie als parttime secretaresse op uw notariskantoor. De laagdrempelige en vriendelijke sfeer die uw kantoor op uw website uitstraalt, spreekt mij zeer aan.

Zoals u in mijn C.V. kunt zien, heb ik twaalf jaar op het notariaat van een groot kantoor gewerkt en aansluitend vijf jaar bij dezelfde werkgever als secretaresse op de advocatuur. Hoewel ik de laatste jaren als secretaresse op de advocatuur met enthousiasme nieuwe taken heb opgepakt, ben ik erachter gekomen dat mijn hart eigenlijk bij het werk op het notariaat ligt en is mijn wens gegroeid om daarnaar terug te keren. Aangezien ik tevens wat dichter bij huis zou willen werken, is uw kantoor de aangewezen plek om mijn carričre binnen het notariaat voort te zetten.

Op het notariaat van mijn huidige werkgever heb ik mij ontplooid tot notarieel medewerkster op de secties Ondernemingsrecht en Bouw-Vastgoed. Daar heb ik mij voornamelijk bezig gehouden met alle legalisatiewerkzaamheden, het samenstellen van nieuwe dossiers, het zelfstandig opstellen van volmachten en concept akten, het passeerklaar maken van de akten en het afwerken en verzenden van de afschriften en declaraties.

Dat notariskantoor XXX alle notariële diensten aanbiedt, maakt een eventuele vacature nog interessanter voor mij, aangezien ik mijzelf graag blijf ontwikkelen en uitdagingen graag aangrijp. Niet alleen door het werk op het notariaat maar zeker ook door het werk als secretaresse op de advocatuur heb ik gemerkt dat ik in staat ben onder hoge druk te functioneren en laat me niet snel uit het veld slaan, maar verlies daarbij prioriteiten niet uit het oog. Mijn instelling is efficiënt, ik ben flexibel en dienstverlenend en altijd bereid collega’s te helpen.
Voor verdere informatie en achtergronden verwijs ik u naar de bijlage waarin mijn curriculum vitae is opgenomen.

Ik hoop dat deze brief voor u een aanleiding is om mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek. Mocht u daar op korte termijn geen mogelijkheden voor zien, dan hou ik mij in de toekomst aanbevolen.

Met vriendelijke groet,

XXX

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 mei 2014, 13:50
Lino Lino is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 april 2014
Berichten: 3
Lino is on a distinguished road
Standaard

Zoals u in mijn C.V. kunt zien, heb etc.
Ik heb 12 jaar etc. = iets krachtiger en korter
Aangezien ik tevens wat dichter bij huis zou willen werken, is uw kantoor de aangewezen plek om mijn carričre binnen het notariaat voort te zetten.
Deze gehele zin weglaten; is niet van belang nu; doet afbreuk aan de zin: De laagdrempelige en vriendelijke sfeer etc.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 mei 2014, 16:53
Jooffab Jooffab is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 mei 2014
Berichten: 4
Jooffab is on a distinguished road
Standaard

Hai Lino,

Dank voor het meedenken en reageren. Het kan inderdaad nog krachtiger, ik zal daar bij een evt. volgende brief rekening mee houden.

Ik had de brief inmiddels toch min of meer ongewijzigd verzonden omdat ik geen reacties ontving en heb ondertussen gelukkig een uitnodiging voor een gesprek ontvangen waarin werd gezegd dat mijn brief hun interesse in mij wekte

Hopelijk is het een voltreffer en heb ik binnenkort een andere baan
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
notariaat, open sollicitatie, secretaresse

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Onzeker over open sollicitatiebrief doodoo Sollicitatiebrief en cv 2 5 september 2012 20:00
Erg onzeker over open sollicitatiebrief miss gluutje Sollicitatiebrief en cv 4 9 februari 2012 13:54
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 19:04
Gesprek naar aanleiding van open sollicitatiebrief: wat heeft dit te betekenen? Laurier Sollicitatiegesprek 2 4 september 2009 20:19
Open sollicitatiebrief voor de functie mw-er TGtje Sollicitatiebrief en cv 2 6 oktober 2008 19:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon