Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 mei 2014, 09:31
Lepus Lepus is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 mei 2014
Berichten: 2
Lepus is on a distinguished road
Standaard Doorslaande twijfels

Ik ben nu exact een maand aan het werk in een nieuwe baan. Hiervoor bijna 3 jaar bij mijn vorige werkgever gewerkt.
Ik dacht iets anders te willen en via een bekende bij het huidige bedrijf aan een nieuwe baan gekomen.

Vanaf het begin had ik al twijfels, past de baan en het bedrijf wel bij me?
Ik heb zo'n ontzettende spijt dat ik mijn vorige baan opgezegd heb en in deze nieuwe baan gestart ben.
Eigenlijk al sinds het moment dat de baan aangeboden was twijfelde ik.
Toch leek het me ergens wel interessant om wat nieuws te gaan doen, meer op een afdeling gericht op mijn vakgebied.
Misschien niet helemaal de functie inhoud die bij me past maar goed, de banen liggen niet voor het oprapen.

Uiteindelijk doorgezet door me te laten overtuigen door de bekende bij het bedrijf en anderen:
van gewoon doen de baan, zie het als een nieuwe kans, misschien heb je een leuke nieuwe baan en anders zoek je verder.
Dus baan geaccepteerd en vorige baan opgezegd.
Ik dacht mijn twijfels gaan wel over, maar nee. Anderen zeiden, niet blijven twijfelen. Toch blijven doen.
Ik weet dat ik mezelf er compleet gek mee maak. Sinds het baanaanbod ben ik eigenlijk geen enkel moment vrolijk geweest en nog steeds niet.
Hierdoor wil ik de baan eigenlijk al helemaal geen kans meer geven.
Ik blijf terugkijken naar mijn vorige baan en de manier waarop ik deze keuze gemaakt heb. Of eigenlijk de keuze psychisch niet gemaakt.
Ik weet dat het totaal verkeerd is, dat hebben anderen mij ook al verteld, als je zo blijft denken gaat het niet lukken. Kijk naar de toekomst.

Ik heb zoiets van kom op verman je zelf!
Er zijn zat anderen die in een baan zitten die ze niet bevalt, foute keuzes hebben gemaakt of werkloos zijn en nog een heel gezin draaiende proberen te houden.

Ik hebt zelf de keuze gemaakt, maar ik kan het niet loslaten, ik blijf er volledig in hangen en doormalen daardoor zit er nu compleet doorheen.
Ik rust niet uit, ik heb lichamelijke klachten door alle spanning, ik slaap slecht, regelmatig last van trillende handen, 0.0 concentratievermogen en inzet.

Het voelt als de meest foute keus die ik ooit gemaakt heb. Ik weet ook wel dat als ik zo doorga dat het sowieso niets meer gaat worden.
Normaal ben ik een doorzetter en maak ik er wel wat van.
Grootste probleem zijn mijn twijfels natuurlijk. Maar het werk bevalt me inhoudelijk niet, de collega’s op mijn afdeling wel erg aardig, maar de rest van de gehele bedrijfscultuur staat me totaal niet aan.
Het voelt alsof ik me aanstel en ja dat is misschien ook zo.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 mei 2014, 12:20
CoachMarijn
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Beste Lepus,

Wat vervelend dat je je ongelukkig voelt over je keuze en dat je er zelfs lichamelijke klachten van hebt. Ik zou je graag hier over de mail wat goede adviezen kunnen geven, maar denk eigenlijk dat je er meer aan hebt om met een coach alles goed op een rij te krijgen en weer grip op je beslissing te krijgen.

Succes en hou vol!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 mei 2014, 13:07
Jooffab Jooffab is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 mei 2014
Berichten: 4
Jooffab is on a distinguished road
Standaard

Lepus,

heb je enig idee of er een mogelijkheid is om terug te gaan naar je vorige baan? Als je je zó ongelukkig voelt in je nieuwe baan, zou ik dat gaan proberen, want dit schiet niet op. Van deze situatie wordt niemand beter.....

Geen idee wat voor baan het is natuurlijk en hoogstwaarschijnlijk hebben ze al iemand anders, maar wie weet kun je er toch nog terug komen. Die nieuwe persoon zit waarschijnlijk ook nog in z'n proeftijd. Is natuurlijk niet leuk voor hem/haar, maar je vorige werkgever weet natuurlijk wel wat ie aan je had, dus misschien willen ze je wel graag terug.

Succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 juni 2014, 10:27
Lepus Lepus is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 mei 2014
Berichten: 2
Lepus is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CoachMarijn Bekijk bericht
Beste Lepus,

Wat vervelend dat je je ongelukkig voelt over je keuze en dat je er zelfs lichamelijke klachten van hebt. Ik zou je graag hier over de mail wat goede adviezen kunnen geven, maar denk eigenlijk dat je er meer aan hebt om met een coach alles goed op een rij te krijgen en weer grip op je beslissing te krijgen.

Succes en hou vol!
Beste CoachMartijn,

Dank voor je reactie. Het is niet slim van me geweest om door te blijven malen in de mijn beslissing en geen contact op te nemen met jouw of een coach.
Ik heb opnieuw de verkeerde beslissing genomen om terug te gaan naar mijn vorige werkgever.

Groeten,

Kevin
Met citaat reageren
  #5  
Oud 4 juni 2014, 16:41
Pietje2
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Ga op bezoek bij een psycholoog: gedragsproblemen los je niet op met andere acties. Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Twijfels aan HBO-V opleiding, stoppen, doorgaan of switchen? Zucht al die twijfels.. Mylune Opleiding kiezen en volgen 1 22 april 2014 22:01
Twijfels over het bedrijf chantalD Sollicitatiegesprek 6 24 oktober 2013 01:46
nieuwe job binnen handbereik maar twijfels langs mijn kant Bismarck Loopbaanvragen 1 7 februari 2013 11:21
Van Flashdeveloper naar Politie - twijfels Skar Loopbaanvragen 3 17 januari 2010 20:52
Twijfels twijfels twijfels.... jmdebruin Loopbaanvragen 3 16 juni 2007 16:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon