Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 september 2009, 16:58
Nina84 Nina84 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 april 2007
Berichten: 6
Nina84 is on a distinguished road
Standaard Zelf om loonsverhoging vragen?

Beste forummers,

Graag zou ik jullie mening horen over het volgende. Ik werk ongeveer twee jaar bij mijn huidige werkgever. In die tijd heb ik, buiten de jaarlijkse 'cao-verhoging', nooit een loonsverhoging gehad.
Volgende maand begin ik aan een nieuwe, iets hogere functie. Het leek mij een mooie gelegenheid om eens over mijn salaris te praten, maar voordat ik uberhaupt al een gesprek kon aanvragen, lag er een brief in de bus met daarin de bevestiging van mijn nieuwe functie en mijn salaris: wel een hogere schaal, maar per saldo geen euro meer dan voorheen (mijn huidige salaris past in principe binnen de marges van de hogere schaal dus strikt juridisch klopt het wel).
Ik ben het er eigenlijk niet mee eens, maar krijg nu het gevoel dat er niet over te praten valt.
Wat zouden jullie doen? Overigens is het wel zo dat het financieel niet geweldig gaat met het bedrijf en er mogelijk gereorganiseerd moet worden.
Dank voor jullie mening vast,
Nina
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 september 2009, 01:45
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Zelf om loonsverhoging vragen??

Je hebt het antwoord zelf al aangegeven.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 september 2009, 12:32
Nina84 Nina84 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 april 2007
Berichten: 6
Nina84 is on a distinguished road
Standaard Re: Zelf om loonsverhoging vragen??

@Henk
Mijn vraag was: wat zouden jullie doen? Duidelijk maken dat je het er niet mee eens bent en toch proberen er iets uit te slepen, of slikken? Die vraag kan ik zelf toch niet beantwoorden...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 september 2009, 16:19
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Zelf om loonsverhoging vragen?

Hallo,

Ja, lastig dilemma.

Blijkbaar vinden ze dat je goed functioneert, anders had je geen hogere functie gehad.

De vraag is in hoe slecht het echt gaat en hoe concreet ze al bezig zijn met de reorganisatie. Als ze bij wijze van spreken al bezig zijn met kijken wie er ontslagen kan worden en andere bezuinigingen doorvoeren, heeft loonsverhoging vragen natuurlijk echt geen zin. Je weet zelf het beste hoe de situatie binnen het bedrijf is.

Je kunt wel tot je volgende functioneringsgesprek bijhouden wat je allemaal doet, evt. extra buiten je functie, en in je volgende gesprek beginnen over loonsverhoging en waarom jij vindt dat je dat moet krijgen (uiteraard ook als je goed functioneert).

Succes ermee!

Rosina
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 september 2009, 17:37
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Zelf om loonsverhoging vragen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rosina Bekijk bericht
Hallo,

Ja, lastig dilemma.

Blijkbaar vinden ze dat je goed functioneert, anders had je geen hogere functie gehad.

De vraag is in hoe slecht het echt gaat en hoe concreet ze al bezig zijn met de reorganisatie. Als ze bij wijze van spreken al bezig zijn met kijken wie er ontslagen kan worden en andere bezuinigingen doorvoeren, heeft loonsverhoging vragen natuurlijk echt geen zin. Je weet zelf het beste hoe de situatie binnen het bedrijf is.

Je kunt wel tot je volgende functioneringsgesprek bijhouden wat je allemaal doet, evt. extra buiten je functie, en in je volgende gesprek beginnen over loonsverhoging en waarom jij vindt dat je dat moet krijgen (uiteraard ook als je goed functioneert).

Succes ermee!

Rosina
Precies. Dat is wat ik in korte bewoordingen al aangaf.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
'lastige' vragen bij sollicitatiegesprek hannah Loopbaanvragen 20 20 januari 2011 17:19
Sollicitatiegesprek: Vragen naar doelstelling? Leeftijdsdiscriminatie? Aas Vaak Sollicitatiegesprek 2 28 augustus 2007 15:43
Wat kan ik telefonisch vragen naar aanleiding van deze vacature? lala Sollicitatiebrief en cv 25 16 juli 2007 15:37
Ongepaste vragen in sollicitatiegesprek Synove Sollicitatiegesprek 4 28 januari 2007 11:04
(Hoeveel) vragen voor artikel meidenblad Fem Sollicitatiebrief en cv 8 17 januari 2006 17:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon