Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 15 april 2014, 15:03
Jeweettoch Jeweettoch is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 april 2014
Berichten: 1
Jeweettoch is on a distinguished road
Standaard Wat te doen met MBO niveau 3?

Hallo allemaal,

Ik zit voor mijn gevoel in een lastige situatie. Ik heb 2 jaar geleden ICT MBO niveau 3 gehaald. De school waar ik op zat vond ik geen goede school dus ik ben na het behalen van mijn diploma gestopt met school om wat geld te verdienen, rijbewijs te halen etc. Ik werk nu een tijdje bij KPN en heb te horen gekregen dat mijn contact niet verlengd gaat worden ivm dat KPN gaat stoppen bij waar ze nu zitten.

Met mijn niveau 3 diploma zijn er weinig 'leuke' banen te vinden dus ik weet niet goed wat ik zou moeten doen. Ik zit over een paar dingen te denken:

- Ik kan niveau 4 gaan halen op een normale school maar ik wil eigenlijk geen ICT doen en daarnaast heb ik dus al 2 jaar niet op school gezeten dus lijkt het mij lastig om in te stromen in een klas die al 3 jaar bezig is en gaat beginnen aan hun laatste jaar.
- Toelating test HBO, lijkt mij een betere optie dan de bovenstaande want dan kan ik gelijk een specifieke opleiding doen die mij leuker lijkt dan ICT. Problemen daarvan lijkt mij dat de toelating test lastig is dus zou ik eerst een paar maanden moeten gaan 'leren', en daarnaast is het de vraag wat ga ik doen op het HBO. Ik ben 2x mee geweest met mijn vriendin naar de open dagen HBO te Nijmegen maar omdat je zoveel keus hebt en ik niet goed weet wat ik wil doen is dat lastig. Ook heeft een kleine zelfreflectie cursus op de open dag niet geholpen ivm wat bij mij zou passen.
- Avond school niveau 4 algemeen? Ik weet niet of dit er precies is maar kan ik niet ergens gewoon in 1 jaar een algemene niveau 4 opleiding doen zodat ik makkelijk naar HBO kan doorstromen?
- Laatste optie is voor mij bij de marechaussee gaan of iets in die trant. Ik ben graag lichamelijk bezig, bij het leger gaan gaat mij iets te ver (als ik de verhalen hoor van vrienden) dus dat valt af.

Heeft 1 van jullie ooit in zo'n soort situatie gezeten of heeft iemand nog tips ofzo ik hoor het graag!

TNX
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
26 jaar en onzeker over wat ik met mijn leven aan moet Rudolf84 Loopbaanvragen 50 17 november 2020 15:41
Iets met onderzoek doen, maar wat? willemijnn Opleiding kiezen en volgen 7 13 december 2011 13:26
Baan met weer(meteoroloog), maar MBO niveau Alexio85 Loopbaanvragen 3 14 juli 2008 10:39
Opleiding volgen met een MBO niveau 3 achtergrond?! Danielle Opleiding kiezen en volgen 3 4 juni 2008 00:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon