Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 10 maart 2008, 21:21
noek88 noek88 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 maart 2008
Berichten: 3
noek88 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie stageplaats ziekenhuis Graag commentaar!

Hallo
Hieronder staat mijn sollicitatie en cv voor een stageplaats op de kinderafdeling in het ziekenhuis. Er wordt televisie voor en door de kinderen gemaakt met als doel het ziek zijn even te vergeten.
Graag uw commentaar wat betreft stijl, algehele indruk en taalfouten. Hoe komt de brief op u over?
alvast bedankt!

xxx
Instelling + Adres

xxx
Eigen gegevens (naam + adres)

Hoensbroek, 10 maart 2008

Betreft: Stageplaats schooljaar 2008-2009

Geachte mevrouw xxx,

Sinds het eerste jaar van mijn hbo-opleiding Social Work is mijn doel om met kinderen te werken. Tijdens de 80-urige werkveldoriëntatie in het eerste jaar van deze opleiding ben ik er achter gekomen dat ik het belangrijk vind dat een kind ook echt een kind kan zijn. Toen ik terecht kwam op de site van xxx sprak mij dit direct aan, vandaar mijn sollicitatie naar een stageplek voor het gehele schooljaar 2008-2009.

In het tweede jaar van mijn opleiding heb ik een keuze moeten maken voor een uitstroomprofiel. Ik heb lang getwijfeld tussen de uitstroomprofielen Sociaal pedagoog en Cultureel maatschappelijk agoog. Ik heb gekozen voor het uitstroomprofiel Sociaal pedagoog, deze keuze heb ik gemaakt omdat ik graag met kinderen wil werken. Op de site van xxx staat vermeld dat jullie opzoek zijn naar een CMV student. Aangezien deze opleiding nu niet meer bestaat en samen met SPH en MW is omgevormd tot Social Work en ik met heel veel enthousiasme stage zou willen lopen bij Bert Buis hoop ik dat dit geen probleem is. Mijn school, Hszuyd faculteit gedrag en maatschappij te Sittard, heeft het goedgekeurd dat ik bij jullie solliciteer, mocht het van jullie kant alsnog een probleem zijn, ben ik bereid te switchen van profiel. Wel denk ik dat door mijn uitstroomprofiel Sociaal pedagoog ik me goed kan inleven en richten op de kinderen.

Ook het werken met vrijwilligers spreekt mij erg aan, zij zijn ook een doelgroep. Een doelgroep die gemotiveerd en enthousiast moet zijn en blijven. Daarnaast lijkt het me erg leuk om bezig te zijn met televisie maken. Ik heb hier geen ervaring in maar ik ben leergierig en laat me niet snel uit het veld slaan. Ook mijn eigenschappen sociaal, creatief en initiatiefvol zijn eigenschappen die goed van pas kunnen komen in deze uitdaging. Veel mensen in mijn omgeving gaven mij een afschrikkende reactie toen ik vertelde dat ik graag op de kinderafdeling in het ziekenhuis wil werken. Ze zien het werken met zieke kinderen alleen als moeilijk en aangrijpend. Natuurlijk is dit zo, maar ikzelf zie het als een uitdaging om juist te kijken naar de goede en de leuke dingen. Een kind is en blijft een kind, of het nu ziek is of niet. Vooral tijdens een onherkenbare en vaak vervelende situatie als in het ziekenhuis vind ik het belangrijk dat er ook leuke momenten voor de kinderen zijn. Ik hoop dat ik mijn positieve instelling en enthousiasme op hen kan overbrengen.

Tijdens de eerste twee jaar van mijn opleiding heb ik veel geleerd, vooral op theoretisch gebied. Ik kijk er daarom naar uit om dit nu in de praktijk te gaan uitvoeren. Dit zou ik graag bij xxx willen doen.

Graag licht ik deze sollicitatiebrief en mijn curriculum vitae in een persoonlijk gesprek toe.


Met vriendelijke groet

xxx


CV
Bijlage bij de sollicitatie voor een stageplek gedurende schooljaar 2008-2009

Personalia
Xxxx

Opleiding

Type opleiding: VWO-Atheneum, profiel Natuur en gezondheid.
Van - tot: September 2000 tot juni 2006
Diploma gehaald: Ja

Type opleiding: hbo Social Work, uitstroomprofiel Sociaal pedagoog.
Van – tot: September 2006 – 2010 (verwacht)
Propedeuse in het eerste jaar behaald.

Werkervaring

2003-heden Verkoopmedewerkster bij C&A
2005-2007 Oppassen bij kinderen in de leeftijd van 6 tot 9 jaar.

Hobby/sport/vereniging

Ik dans graag, streetdance en stijldansen (2 tot 3 keer per week). Daarnaast ga ik twee keer per week naar de sportschool en een keer per week doe ik tea-bo.
In het weekend ben ik graag bij mijn vrienden en gaan we leuke dingen doen. Daarnaast ga ik graag op vakantie en wil ik zoveel mogelijk van de wereld zien.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie hulpverlener Graag check mootje Sollicitatiebrief en cv 1 30 oktober 2007 17:22
Open sollicitatie verpleeghuis, eerste in 10 jaar, commentaar graag Devore Sollicitatiebrief en cv 3 23 september 2007 18:58
Sollicitatie afroep verpleegkundige, graag jullie mening Bauk22 Sollicitatiebrief en cv 4 23 juli 2007 21:33
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 02:26
Open sollicitatie bij ziekenhuis. Graag commentaar Synove Sollicitatiebrief en cv 3 3 september 2006 16:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon