Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 september 2010, 16:55
dorine dorine is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 28 april 2010
Berichten: 63
dorine is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief sociaal-wetenschappelijk onderzoeker, graag feedback

Ik heb al veel sollicitaite brieven geschreven, maar ik ben nog nooit uitgenodigd voor een gesprek. Ik word er wanhopig van. Wie wil feedback geven op mijn laatste brief??

Er wordt gevraagd:
•een scherp analytisch vermogen
•aantoonbare kennis van methoden en technieken van sociaal-wetenschappelijk onderzoek
•ervaring met het uitvoeren van kwantitatief en kwalitatief onderzoek (instrumentontwikkeling, gegevensverzameling, analyse met SPSS, rapportage en presentatie)
•creativiteit in het vinden van oplossingen en in het meedenken met opdrachtgevers
•een kwaliteitsbewuste en klantvriendelijke instelling
•uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden
•plezier in samenwerken met collega's in steeds wisselende teams


Mijn brief:

Uit uw advertentie begrijp ik dat u op zoek bent naar een gekwalificeerde onderzoeker met affiniteit voor jonge kinderen. Door mijn ervaring als leerkracht en peuterleidster en mijn studie onderwijskunde denk ik een geschikte kandidaat te zijn.

In totaal heb ik meer dan tien jaar gewerkt aan verschillende basisscholen. Voor mijn belangrijkste taak, het geven van muzieklessen aan alle groepen, heb ik vaak zelf lesmateriaal ontwikkeld en aangepast.
Bij mijn werk als peuterleidster heb ik mij vanzelfsprekend toegelegd op de ontwikkeling en begeleiding van peuters, in het bijzonder de sociale ontwikkeling.

Tijdens mijn studie Onderwijskunde aan ..., waar ik het vak methoden en technieken met goede resultaten heb afgesloten, kreeg ik veel belangstelling voor beoordelen, toetsen en toetsontwikkeling. Ik koos daarom mijn stage en onderzoek in deze richting. Als masterstage heb ik het assessmentprogramma bij een opleiding aan een hogeschool beoordeeld. Die opdracht beviel mij goed omdat ik gemerkt heb dat ik het prettig vind om analytisch, kritisch en toch opbouwend bezig te zijn. Mijn aanbevelingen ten aanzien van het assessmentprogramma zijn daar positief ontvangen.

Voor mijn thesis heb ik onderzoek gedaan naar reflecteren bij verpleegkunde in het middelbaar beroepsonderwijs. Ik heb alle onderdelen van het onderzoek, van dataverzameling tot data-analyse (in SPSS) en schrijfproces, met veel enthousiasme en inzet gedaan en de beoordeling ervan was zeer goed. Ik wil mezelf dan ook graag verder ontwikkelen en bekwamen in het doen van onderzoek.

Als harde werker met een grote inzet en drang naar perfectionisme vind ik bij alles wat ik doe nauwkeurigheid en volledigheid belangrijk. Bij het schrijven vind ik daarom de kwaliteit van inhoud, opbouw en schrijfstijl, met aandacht voor zowel de kern als de details, essentieel. Ik kreeg van beide beoordelaars heel positieve feedback over de opbouw en schrijfstijl van mijn thesisverslag.

Tijdens mijn studie, stage en werk als (vak)leerkracht heb ik in diverse verbanden samengewerkt. Dit ging mij goed af, omdat ik goed kan luisteren, anderen met argumenten kan overtuigen en zelf ook actief reageer.
Bij grote werkdruk kan ik goed focussen en prioriteiten stellen waardoor de belangrijkste zaken het eerst af zijn en problemen besluitvaardig worden opgelost.

De reisafstand vind ik geen probleem voor deze baan: ik ben bereid te verhuizen bij een vaste aanstelling.

Vanwege mijn enthousiasme en doorzettingsvermogen en mijn studie Onderwijskunde denk ik een geschikte kandidaat te zijn voor uw vacature. Ik hoop daarom dat u mij in een gesprek de gelegenheid zult geven u te overtuigen van mijn kwaliteiten.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 september 2010, 06:54
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard beoordeling van uw sollicitatie brief

Beste Dorine,

De brief zit goed in elkaar, hij is alleen te langdradig.
Probeer hem wat in te korten door dubbele vermeldingen eruit te laten. Gebruik minder '.. en.. en..' als opsomming, maar gebruik een komma. Dat leest prettiger en de zin komt meer tot zijn recht.
Bij sollicitatie en motivatie brieven hoef je je maar aan één ding te houden om uitgenodigd te worden. Een enthousiaste, duidelijke, korte brief, waarin je het best over jezelf mag hebben, trekt meer aandacht.
Zorg dat de brief op één A4-tje past en je nog wat ruimte over hebt. Het enige wat je eigenlijk wilt vertellen, is waarom je daar wilt werken. De rest kunnen ze uit je CV halen. Maak een korte opsomming van je ervaring die overeen komt met wat zij vragen. De rest is onbelangrijk, dat is te vinden in je CV of komt tijdens het interview naar boven.

Ik hoop dat je hier iets mee kan. Veel succes, ik hoop dat je gauw een leuke baan vindt.
Groet, Anne
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 september 2010, 11:52
dorine dorine is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 28 april 2010
Berichten: 63
dorine is on a distinguished road
Standaard

Beste Anne,
dank je wel voor je feedback. Kort en krachtig is inderdaad niet mijn sterkste kant, ik ben meer van de uitwijdingen. Ik vind het heel moeilijk, maar ik zal proberen mijn brief in te korten, hij is nu net is meer dan één A-4tje.
bedankt
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stage, graag feedback Lientje Sollicitatiebrief en cv 1 9 augustus 2010 13:21
Sollicitatiebrief persvoorlichter vakbond, feedback graag Madeloepie Sollicitatiebrief en cv 0 18 april 2010 18:07
Sollicitatiebrief leerling SPH, graag feedback Miekje Sollicitatiebrief en cv 1 26 januari 2009 20:57


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon