Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 december 2016, 15:36
Mo. Mo. is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 71
Mo. is on a distinguished road
Standaard hoe houd ik me staande?

Sinds 8 maanden werk ik als hulpverlener bij een middelgrote organisatie. Ik was meteen aangenomen en ongelofelijk blij met deze baan. Na enkele maanden bleek de salarisadministratie allerminst op orde, uren, berekeningen klopte niet en ik kreeg zelden een loonstrookje. Hierdoor kwam ik in de problemen en heb ik een loonvordering gedaan (wel aangekondigd). Dit viel niet goed. Ik zou niet meer worden ingepland. Omdat men mij niet kon ontslaan, zo bleek, werk ik er nu nog.

Nog steeds heb ik geen correcte loonstroken gekregen, wordt mijn agenda helemaal klem gepland zodat ik achterstanden opbouw (ook al werk ik binnen de geijkte tijden). Het contact met de financieel directeur en zorgmanager is niet constructief, ze denken niet mee naar een oplossing maar wijzen vooral.

Volgende week dinsdag heb ik een gesprek met de zorgmanager en financieel directeur. De suggesties die worden gewekt in mailverkeer liegen er niet om. Dit gaat geen leuk gesprek worden. Hoewel ik het gesprek positief in wil gaan, denk ik dat er van de andere kant geen positieve intentie is tav het zoeken naar een werkbare oplossing. Daarnaast heb ik zelf de neiging in discussie te gaan wanneer ik argumenten niet redelijk vind. Ik ben bang dat er aangestuurd wordt op een verstoorde werkrelatie.

Hoe houd ik me staande in dit gesprek? Wat is het punt dat ik me uit zelfbehoud ziek moet melden (ik scoor zeer hoog op burnout vragenlijsten)?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 januari 2017, 09:27
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Wellicht is het een idee om een advocaat in te schakelen, mits je de punten die je noemt ook daadwerkelijk kan bewijzen of hard maken. Typisch gedrag weer van een werkgever; "denken dat je alles kunt maken" en typisch gedrag weer van een werknemer; niet op je strepen gaan staan en "blij zijn dat je werk hebt".

ik zou mijzelf gewoon ziek melden als het allemaal niet helpt en een nieuwe baan zoeken. Bovendien snap ik niet dat je hier uberhaubt al 8 maanden werkt; zo krijg ik wel de indruk dat je graag slecht behandeld wilt worden.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 januari 2017, 17:14
Mo. Mo. is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 71
Mo. is on a distinguished road
Standaard

Beste Shjim88, Dank voor je antwoord.

Ik ben al volop actief een nieuwe baan aan het zoeken. Helaas ben ik dan weer 1 van de 300 kandidaten. Vandaar dat ik er al 8 maanden werk in de hoop de situatie om te kunnen buigen. Lastig is ook dat ik momenteel intern een dure en felbegeerde cursus volg die ik af wil maken. Mijn angst is dat men gaat vinden dat mijn casuďstiek voorrang heeft als ik me een periode ziek meld en niet aanwezig kan zijn op de cursusdagen. Een andere angst is dat ik straks arbeidsongeschikt ben en helemaal niets heb.

Grenzen aangeven in mijn situatie vind ik heel lastig. Grenzen geef ik zeker aan. Ik word anders behandeld dan mijn collegae (incorrecte of zelfs lege loonstroken, vaak geen salaris, een overvolle agenda en geen regie over agenda) maar kan er mijn vinger niet goed op leggen hoe dat komt. Wat had ik meer kunnen doen dan herhaaldelijk rustig en beargumenteerd aangeven dat de situatie voor mij niet werkbaar is? Heb je suggesties voor hoe te handelen in deze situaties?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 2 januari 2017, 18:02
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Mijn advies, Mo, is om hier even niets van te vinden en niets over te voelen. Je zegt het zelf al - dure en felbegeerde opleiding. Dat zou je doel moeten zijn. De rest moet je in het laatje 'onbelangrijk' moeten schuiven (al zou ik bij elke verkeerde loonstrook wel even contact zoeken met de salarisadministratie om het kloppend te krijgen). Zodra je die hebt behaald kun je kijken of je je ziek moet melden, een advocaat in moet schakelen of moet verkassen naar een betere werkgever.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 4 januari 2017, 06:31
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mo. Bekijk bericht
Heb je suggesties voor hoe te handelen in deze situaties?
Cursus afmaken, nieuwe baan zoeken en wegwezen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
werkdruk burnout

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Netwerken, hoe pak je zoiets concreet aan? Retroflex Je competenties ontwikkelen 12 15 juli 2021 10:44
Hoe begin ik nu eigenlijk een carričre in de psychologie? MEMADE Loopbaanvragen 0 14 juli 2015 14:00
Hoe zoeken jullie vacatures? Rens Alle andere carričreonderwerpen 2 29 januari 2013 12:05
EVC: hoe vertalen competenties zich in vrijstellingen doktergeit Je competenties ontwikkelen 1 21 december 2012 11:42
Hoe verkoop je je enthousiasme in een sollicitatiebrief Makingsense Sollicitatiebrief en cv 2 12 augustus 2009 09:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon