Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 16 mei 2012, 17:01
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wileenbaan Bekijk bericht
Wat voor soort werk moet ik dan aan denken bij een bank voor een startende MEAO+ of HEAO-er?

Wat voor soort werk moet ik aan denken bij een verzekeringskantoor?
Denk aan functies als actuarieel rekenaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wileenbaan Bekijk bericht
Heeft u zelf ervaring in deze sectoren?
Ja, maar niet in deze richting. Ik heb wel veel contact gehad met deze mensen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wileenbaan Bekijk bericht
Zelf zit ik ook te denken aan de financiele afdeling van grote bedrijven als AKZO Nobel, DHL, UPS enz.
Ik denk dat je daar moet kijken naar functies als controller.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wileenbaan Bekijk bericht
Het is echt heel belangrijk gezien mijn leeftijd en toch de ambitie dat ik kies voor een goede werkgever en ook voor een goede eerste baan. Ik vrees dat het wel eens heel moeilijk kan worden voor mij om werk te vinden als mijn eerste baan geen succes wordt.
Focus je niet te veel op een goede werkgever. Waarschijnlijk blijf je er toch niet langer dan hooguit 2 jaar. Belangrijker is dat je werk vindt wat je leuk vindt en wat je verder helpt in de richting waar je heen wilt.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 16 mei 2012, 17:48
Beppie
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Controller is te hoog: daarvoor moet je al een aantal jaren werkervaring hebben binnen de accountancy of als assistent controller.

Assistent controller is een prima startfunctie: zeker in het MKB: je kunt dan na je HBO AC een controllersopleiding gaan volgen (AC, FC, QC).

Actuarieel rekenaar zie ik nog steeds niet als een goede keuze: dat is zeer specifiek en om daarin door te groeien zul je alsnog WO moeten afronden om uiteindelijk actuaris te worden: www.actuaris.info en http://www.ag-ai.nl.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 16 mei 2012, 22:30
wileenbaan wileenbaan is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 januari 2012
Berichten: 27
wileenbaan is on a distinguished road
Standaard

CITAAT:
Focus je niet te veel op een goede werkgever. Waarschijnlijk blijf je er toch niet langer dan hooguit 2 jaar. Belangrijker is dat je werk vindt wat je leuk vindt en wat je verder helpt in de richting waar je heen wilt.[/QUOTE]

Waarom denkt u dat?

Het liefst blijf ik wel lang bij dezelfde baas. Ik lees ook over alle onzekerheid in de wereld. Misschien eerst nog een paar keer een uitzendbaan tijdelijk om erachter te komen wat ik wil maar dat is leuk als je 23 bent niet als je richting de 30 gaat.
Ik beschouw mijzelf al als oud voor een werkgever.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 16 mei 2012, 22:40
wileenbaan wileenbaan is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 januari 2012
Berichten: 27
wileenbaan is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beppie Bekijk bericht
Controller is te hoog: daarvoor moet je al een aantal jaren werkervaring hebben binnen de accountancy of als assistent controller.

Ik ken iemand uit mijn opleiding die inmiddels werkt als controller, direct na zijn heao acc. opleiding in de leeftijd van 22 jaar.

WO zie ik niet zitten voorlopig. Ik wil echt een baan inrollen die ik goed aankan met de kennis van de opleiding accountancy. Assistent accountant of assistent controller of assistent boekhouder daar zit ik dan aan te denken.
Accounts payable lijkt me ook leuk, maar ik weet niet of ik dan nog echt een bepaalde richting op kan.

Mijn groeirichting zoek ik toch in de administratie of iets met financien. Damn ben je bijna 30 weet je nog niet wat je wilt. Het is ook gewoon niet makkelijk.
Hoofd administratie op den duur lijkt me ook wel wat maar daar heb ik eerst natuurlijk nog jaren ervaring voor nodig.


Het probleem is dat ik altijd dacht de accountancy in te gaan toen ik bezig was met de opleiding. Maar vooral de cultuur bij de big four vond ik vreselijk. Niet mijn pakkie an. Ik houd niet van over het paard getilde snobs zal ik maar zeggen haha. Of ook wel ellebogen werkers genoemd, vreselijke lui.
Ik heb ook stage gelopen bij kleine acc. kantoren. Bij een kantoor beviel het mij prima bij de ander iets minder. Het lijkt leuk de acc, maar voordat je echt een goede bent moet je toch wel heel veel studeren en studeren. Dat gaat mij dan net iets te ver. Bovendien is mijn ervaring dat veel mensen te gestressd zijn en het alleen maar voor het geld doen. Geld is leuk maar ook niet alles.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 17 mei 2012, 11:42
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wileenbaan Bekijk bericht
Waarom denkt u dat?

Het liefst blijf ik wel lang bij dezelfde baas. Ik lees ook over alle onzekerheid in de wereld. Misschien eerst nog een paar keer een uitzendbaan tijdelijk om erachter te komen wat ik wil maar dat is leuk als je 23 bent niet als je richting de 30 gaat.
Ik beschouw mijzelf al als oud voor een werkgever.
Juist de onzekerheid in de wereld vraagt om flexibiliteit. Als ik het me goed herinner zijn er vorig jaar 2.000 vaste contracten gesloten, het jaar daarvoor nog 80.000. De realiteit is dat flexwerk nu de norm is en vast uit is. Zelfs de directie komt op contract voor 1 à 2 jaar. Daarom acht ik de kans dat je als eerste baan een baan vindt met vast contract vrijwel uitgesloten. De kans dat je er de komende 37 jaar daar door gaat brengen acht ik nog kleiner

Wat je mijns inziens moet doen om je werkzekerheid te vergroten is het niet zoeken in contractvormen, maar in employability. Wanneer jij kennis en vaardigheden in huis hebt die werkgevers graag willen inhuren heb je zekerheid. Heb je die vaardigheden niet, heb je een probleem. Mijn advies is dan ook om waar mogelijk werkervaring op te bouwen, maar tegelijk ook door te gaan met studie. Studie is geen promotiemiddel meer, maar een basisvereiste.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 17 mei 2012, 15:42
Beppie
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Je bent teveel met jezelf bezig: aan de studie en aan het werk zou ik zeggen. Trek je niets aan van ellebogenwerk, snobs enzovoorts. Doe je werk, rond je studie af (inclusief accountants en/of controllersopleiding en/of belastingadviesopleiding) en zo zet je jezelf op de kaart.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 18 mei 2012, 18:35
wileenbaan wileenbaan is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 januari 2012
Berichten: 27
wileenbaan is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ajhoff Bekijk bericht
Juist de onzekerheid in de wereld vraagt om flexibiliteit. Als ik het me goed herinner zijn er vorig jaar 2.000 vaste contracten gesloten, het jaar daarvoor nog 80.000. De realiteit is dat flexwerk nu de norm is en vast uit is. Zelfs de directie komt op contract voor 1 à 2 jaar. Daarom acht ik de kans dat je als eerste baan een baan vindt met vast contract vrijwel uitgesloten. De kans dat je er de komende 37 jaar daar door gaat brengen acht ik nog kleiner

Wat je mijns inziens moet doen om je werkzekerheid te vergroten is het niet zoeken in contractvormen, maar in employability. Wanneer jij kennis en vaardigheden in huis hebt die werkgevers graag willen inhuren heb je zekerheid. Heb je die vaardigheden niet, heb je een probleem. Mijn advies is dan ook om waar mogelijk werkervaring op te bouwen, maar tegelijk ook door te gaan met studie. Studie is geen promotiemiddel meer, maar een basisvereiste.
Gisteren heel stuk getypt was ik vergeten in te loggen haha.

Ik ga helemaal niet uit van vast werk, daar geloof ik ook niet in. Lang bij een bedrijf werken hoeft ook niet inderdaad.

Ik heb natuurlijk wel kennis. Maar denk dat ik nog niet veel zelfstandig kan. Ik heb echt behoefte om laag te starten (liefst bij een iets groter bedrijf met een iets grotere financiele afdeling), starten met facturen en langzaam omhoog werken zal ik maar zeggen.
Ik wil inderdaad de komende ruim 5 jaar nog tijd in studie steken dan ga ik richting 35 en moet ik toch echt iets kunnen: zelfstandig W&V rekeningen maken en dergelijke.
In de studie zag ik geen heil meer. In veel zaken zag ik voor mij ook geen nut meer. Natuurlijk zijn er vakken die ik niet gehaald die ik wel van nut vind.

Maar ik wil mij meer gaan richting op studeren per vak en meer beroepsgerichte/ praktijk gerichte cursussen. Dan moet ik volgens mij denken aan NCOI en dergelijke?

Bedankt voor de tips.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 18 mei 2012, 18:37
wileenbaan wileenbaan is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 januari 2012
Berichten: 27
wileenbaan is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beppie Bekijk bericht
Je bent teveel met jezelf bezig: aan de studie en aan het werk zou ik zeggen. Trek je niets aan van ellebogenwerk, snobs enzovoorts. Doe je werk, rond je studie af (inclusief accountants en/of controllersopleiding en/of belastingadviesopleiding) en zo zet je jezelf op de kaart.
Klopt ben ook veel met mezelf bezig inderdaad.

Maar wil gewoon wel nog enige carriere maken en dan is de eerste baan voor mij toch wel belangrijk denk ik. Daarom ben ik er ook zoveel mee bezig. Maar eigenlijk heeft u zeker gelijk om niet te veel na te denken. Je weet toch pas hoe een baan bevalt als je het DOET zal uw mening zijn. (ben het daar mee eens)

Denk dat ik het gewoon meer in de sector industrie ofzo moet zoeken en niet bij een bank of acc.kantoor.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon