Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 maart 2010, 22:20
JADG JADG is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2010
Berichten: 14
JADG is on a distinguished road
Post Sollicitatie teammanager

Wat is het toch lastig om weer in de brieven te duiken nu het zo lang geleden is. Ik zet hieronder neer wat ik so far heb. Ik wil graag inhoudelijke feedback alswel in de vorm. Het is een vacature die mij écht heel erg aanspreekt en ik zou dan ook heel graag deze baan hebben.
----------
***
***
***
***

***
***
***

*****, 20 maart 2010

Betreft: Vacature nummer ******


Geachte heer/mevrouw,

Vandaag las ik uw vacature op uw website waarin u op zoek bent naar een nieuwe teammanager voor ****. Na het lezen van de vacature werd ik enthousiast over de baan en besloot ik deze brief te sturen.

Momenteel ben ik bezig met een deeltijdstudie aan de Hogeschool van **** genaamd ‘management in de zorg en maatschappelijke dienstverlening’. Deze studie is opgedeeld in een associate degree en een bachelor degree. Het asociate degree ga ik binnenkort afronden waarna ik operationeel manager ben. Daarna heb ik het voornemen om nog twee jaar te studeren om de bachelor degree te behalen, die leid mij op tot tactisch manager. Ik ben momenteel op zoek naar een baan op operationeel niveau en datgeen wat in de vacature te lezen is waar ik mij tot aangetrokken voel. Ik ben een ambitieus mens die graag initiatieven neemt om de kwaliteit van de geleverde zorg te verbeteren. In mijn huidige werk ben ik ook constant bezig met de vraag hoe het werk efficiënter en effectiever kan worden uitgevoerd. Voor mij staat het belang van de cliënt voorop zonder daarbij de organisatiebelangen uit het oog te verliezen.
Binnen mijn huidige werk is communicatie erg belangrijk en ik beschik dan ook over goede communicatieve vaardigheden.
Ik wil graag gaan werken met de theorie die ik heb meegekregen vanuit de studie. De vacature die u aanbiedt spreekt mij erg aan op een aantal fronten. Zo geeft u aan iemand te zoeken die het kwaliteitssysteem toepast. Dit vindt ik een heel belangrijk punt in het werken met mensen; de geboden zorg moet van een zo goed mogelijk kwaliteit zijn. Het directe leidinggeven is iets waar mijn voorkeur ligt. Ik zou mij graag verder willen ontwikkelen op dit gebied. Ik heb geen directe ervaring met leidinggeven in een leidinggevende functie maar ik geloof dat ik de afwezigheid hiervan kan compenseren door volledige inzet te tonen.

Ik hoop dat u mijn enthousiasme uit de brief haalt en dat u mij wilt uitnodigen voor een sollicitatiegesprek waarin wij informatie uit kunnen wisselen waarna een goede beslissing gemaakt kan worden.

Met vriendelijke groet,


*********
----------

Ik hoor graag van jullie! Dank jullie!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 maart 2010, 10:47
Wietske Wietske is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 maart 2010
Berichten: 2
Wietske is on a distinguished road
Thumbs up Re: sollicitatie teammanager

Hallo!

Ik heb je brief bekeken. Het is belangijk om je motivatie voor de baan en waarom jij wat kan betekenen voor het bedrijf apart te houden. Zo hou je het overzichtelijk. Dit is mijn idee:


Geachte heer/mevrouw,

Vandaag las ik uw vacature op uw website waarin u op zoek bent naar een nieuwe teammanager voor ****. Na het lezen van de vacature werd ik enthousiast over de baan en besloot ik deze brief te sturen.

Ik ben momenteel op zoek naar een baan op operationeel niveau en datgeen wat in de vacature te lezen is waar ik mij tot aangetrokken voel. Ik ben een ambitieus mens die graag initiatieven neemt om de kwaliteit van de geleverde zorg te verbeteren. In mijn huidige werk ben ik ook constant bezig met de vraag hoe het werk efficiënter en effectiever kan worden uitgevoerd. Voor mij staat het belang van de cliënt voorop zonder daarbij de organisatiebelangen uit het oog te verliezen.

Momenteel ben ik bezig met een deeltijdstudie aan de Hogeschool van **** genaamd ‘management in de zorg en maatschappelijke dienstverlening’. Deze studie is opgedeeld in een associate degree en een bachelor degree. Het asociate degree ga ik binnenkort afronden waarna ik operationeel manager ben. Daarna heb ik het voornemen om nog twee jaar te studeren om de bachelor degree te behalen, die leidt mij op tot tactisch manager.
Binnen mijn huidige werk is communicatie erg belangrijk en ik beschik dan ook over goede communicatieve vaardigheden.
Ik wil graag gaan werken met de theorie die ik heb meegekregen vanuit de studie. De vacature die u aanbiedt spreekt mij erg aan op een aantal fronten. Zo geeft u aan iemand te zoeken die het kwaliteitssysteem toepast. Dit vindt ik een heel belangrijk punt in het werken met mensen; de geboden zorg moet van een zo goed mogelijk kwaliteit zijn. Het directe leidinggeven is iets waar mijn voorkeur ligt. Ik zou mij graag verder willen ontwikkelen op dit gebied. Ik heb geen directe ervaring met leidinggeven in een leidinggevende functie maar ik geloof dat ik de afwezigheid hiervan kan compenseren door volledige inzet te tonen.

Ik hoop dat u mijn enthousiasme uit de brief haalt en dat u mij wilt uitnodigen voor een sollicitatiegesprek waarin wij informatie uit kunnen wisselen waarna een goede beslissing gemaakt kan worden.

Met vriendelijke groet,


*********
----------

Ik werk zelf in de zorg en ik vind wat je op deze manier in de tweede alinea heel duidelijk laat merken waarom je de baan wilt en wat je visie is en ik vind het een goede visie, ik zou zeker verder lezen.
In de alinea daarna laat je nu zien wat jou onderscheidt van andere sollicitanten, namelijk je opleiding en je kwaliteiten.
Het werken met alinea's leest wat makkelijker dan wanneer je een hele lap tekst in 1 blok voor je ziet. Eventueel kan je nog een regel openlaten tussen ...tactisch manager - binnen mijn...
Verder vind ik dat de brief lekker leest: hij is niet moeilijk en de zinsopbouw loop goed!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Succes!!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 maart 2010, 11:49
JADG JADG is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2010
Berichten: 14
JADG is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie teammanager

Ik kan hier zeker wat mee. Ik ga straks even verder stoeien met de brief.

Ik ben een beetje roestig nog met de opbouw. Maar het is duidelijk en logisch wat je zegt.

Dank je wel!

Groet! J!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 maart 2010, 16:31
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie teammanager

Is het gebruikelijk dat je direct vanuit die opleiding in de functie van teammanager rolt?

Anders is de overgang van de 1e naar de 2e alinea wel wat abrupt. Je hebt het pas verderop in je brief over je werkervaring en je 'huidige werk'. Bij het lezen van de 2e alinea dacht ik: dit is een student die te hoog insteekt.
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 maart 2010, 18:28
JADG JADG is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2010
Berichten: 14
JADG is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie teammanager

Tja.. wat is gebruikelijk. Het is een zwaarwegend advies vanuit de studie om voor het BD-programma ingegaan wordt om een baan op leidinggevend niveau te hebben. Daarbij wordt je opgeleid om operationeel manager te worden dus heel gek lijkt het mij niet om te solliciteren op een leidinggevende functie op dit niveau.

Kun je misschien aangeven wat je er abrupt aan vindt?

Groeten en alvast dank!
J.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 maart 2010, 19:03
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie teammanager

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JADG Bekijk bericht
Kun je misschien aangeven wat je er abrupt aan vindt?
Nou, dat je solliciteert op een leidinggevende functie en vervolgens vertelt dat je nog in een opleiding zit. In de sectoren waarin ik gewerkt heb is de logica: 1) opleiding volgen. 2) opleiding afmaken. 3) werkervaring opdoen. 4) doorgroeien naar een leidinggevende functie. En in jouw brief spring je van 1 naar 4.

Misschien is dit in jouw sector gebruikelijker en is het niet zo'n punt, maar dan zou ik toch kijken of je de brief anders kunt opbouwen. Vanuit je werkervaring en motivatie bijvoorbeeld, die natuurlijk aansluiten bij de vacature. En dan vertellen over de opleiding en je ambitie.
__________________
René
Met citaat reageren
  #7  
Oud 21 maart 2010, 19:08
JADG JADG is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2010
Berichten: 14
JADG is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie teammanager

Hmmm... het klinkt logisch wat je zegt. Maar op zich vindt ik dat als je een opleiding hebt afgerond, dat je dan aan de gang kan. En daarnaast zegt een opleiding vrij weinig in verhouding tot wat je in de praktijk kunt laten zien. Het gaat er in mijn mening vooral om of je de kans krijgt je te bewijzen. Een opleiding is geen garantie voor succes, evenals het opdoen van ervaring.

Hoe het exact loopt in de zorg weet ik niet. Ik weet wel dat dit advies vanuit de opleiding al jaren zo geldt en dat de opleiding vol zit met mensen in dezelfde positie. Misschien is het dus wel enigzins gebruikelijk.
Daarbij weet ik wel zeker dat op het uitvoerende niveau er hele groepen mensen werken die nog bezig zijn met een opleiding maar wel al de functie bekleden waar ze voor leren.

Ik ga hoe dan ook je feedback meenemen en proberen te verwerken in de brief. Dank daarvoor.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
Sollicitatiebrief teammanager: input gevraagd newbie Sollicitatiebrief en cv 12 8 maart 2010 20:14
Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!) Girl3 Sollicitatiebrief en cv 9 23 februari 2010 22:53
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 10:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon