Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 september 2016, 12:04
MatthijsTM MatthijsTM is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 juli 2016
Berichten: 1
MatthijsTM is on a distinguished road
Standaard Twijfels bij gemaakte keuze

Beste allen,

Ik ben nieuw op dit forum en heb al veel gelezen maar alles wat ik heb gelezen is voornamelijk in de situatie wanneer men al aan het werk was in een nieuwe baan. Bij mij is het nu al vantevoren dus vandaar dit berich.

Laten we bij het begin beginnen. Afgelopen februari ben ik afgestudeerd (WTB) en in juli ben ik bij een bedrijf begonnen met mijn eerste baan(!) op project basis. Aan het begin beviel deze baan mij niks. ik heb (omdat het een project is) geen doorgroeimogelijkheden en heb het gevoel dat ik weer stage aan het lopen ben kwa niveau. Ik zou nog 2 maanden moeten voor dit project en dan zou het klaar zijn maar nu is mij deze week een andere baan aangeboden.

In eerste instantie leek het mij helemaal geweldig. Deze baan heeft alles wat ik juist graag wilde. klantcontact, techniek, internationaal bedrijf, reizen, een vaste functie met doorgroeimogelijkheden, alles!

Toch is het allemaal een beetje snel gegaan, op woensdag eerste gesprek en wist al meteen dan ik op vervolg gesprek mocht. dinsdag daarop vervolg gesprek en wist ook dinsdag al dat ze door wilde gaan en hebben dezelfde dag dus nog een voorstel gestuurd. dit is binnen een week!

Ik heb de baan al toegezegd en mijn huidige werk opgezegd maar toch kruipt er nu een raar gevoel naar binnen. ik moet nog ongeveer 1 a anderhalve maand door bij mijn huidige werk en als ik mij zo blijf voelen ga ik kapot!

Ik weet niet of dit mijn intuitie is of dat het spanning/zenuwen zijn. 1 ding weet ik wel. ik heb heel veel twijfels, voornamelijk of ik wel de juiste keus heb gemaakt… Het rare is dat dit gevoel pas is gekomen vanaf het moment dat ik heb toegezegd. daarvoor had ik nergens last van

hebben jullie hier ervaring mee? en wat is jullie advies?

MatthijsTM
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 september 2016, 11:49
SollicitatieAcademie SollicitatieAcademie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2016
Berichten: 33
SollicitatieAcademie is on a distinguished road
Standaard

Hoi Matthijs,

Nou, vergeleken met het merendeel die zich hier presenteren zit jij inderdaad in een luxe positie. En dan voel je je naar. Wat vervelend. Je hebt uitzicht op jouw droombaan!

Je bent niet de enige die dit ervaart hoor. En er is prima iets aan te doen.

Maar eerst dit.., met wie heb je hier al contact over gehad?
Familie en vrienden neem ik aan?
Of nog met niemand?

Het lijkt erop dat je verstandelijk goed weet wat je wilt, maar dat je onderbuik daarna gaat opspelen. Heb je dat eerder gehad in je leven?

Dat kun je zelf bekijken. Snel en goed oplossen kan door eens met een professional te praten. Een psycholoog of loopbaancoach.

Groet,
Erik

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 24 september 2016 om 16:39 Reden: Zelfpromotie verwijderd
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
twijfels over sollicitatiebrief stage bij de luchtmacht Lily11 Sollicitatiebrief en cv 4 28 juli 2014 19:04
Doorslaande twijfels Lepus Loopbaanvragen 4 4 juni 2014 16:41
Tips voor als je je bij een uitzendbureau of werving- en selectiebureau inschrijft Makingsense Alle andere carričreonderwerpen 5 5 november 2013 11:26
Vragen over loopbaan + writer's block bij schrijven brieven janneke123 Loopbaanvragen 8 5 september 2012 22:27
Keuze maken tussen twee werkgevers Jayjay Loopbaanvragen 3 29 mei 2009 17:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon