Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 januari 2014, 21:28
tolgahan03 tolgahan03 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 januari 2014
Berichten: 1
tolgahan03 is on a distinguished road
Talking Overstappen van huidige Hbo-opleiding naar Bachelor rechten op de uni of HBO

Hallo,

Ik volg momenteel de opleiding Integrale Veiligheid en zit in het eerste leerjaar. Als ik mijn propedeuse heb gehaald zou ik graag rechtsgeleerdheid willen studeren. Ik wou vragen wat de mogelijkheden voor mij zijn. Ik zou graag de advocatuur in willen. Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om met je P door te stromen naar het tweede leerjaar van de Fontys hbo bachelor. En wat is eigenlijk het verschil tussen rechten bachelor op een hbo instelling of de universiteit. Ik zou graag zo veel informatie willen en de mogelijkheden.
Alvast bedankt!

Groeten,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 januari 2014, 23:25
loes89 loes89 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 december 2013
Berichten: 7
loes89 is on a distinguished road
Standaard

Hallo,
Vaak is het zo dat wanneer je je P hebt gehaald je bij een soortgelijke andere opleiding in een hoger jaar mag beginnen. Wat precies de verschillen zijn tussen bachelor rechten op hbo en universiteit weet ik niet. Kun je dit niet aan iemand van school vragen? of aan een decaan? Zij zullen hier meer over weten.
Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 januari 2014, 17:46
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Ik volg momenteel de opleiding Integrale Veiligheid en zit in het eerste leerjaar. Als ik mijn propedeuse heb gehaald zou ik graag rechtsgeleerdheid willen studeren. Ik wou vragen wat de mogelijkheden voor mij zijn. Ik zou graag de advocatuur in willen.
Als je de advocatuur in wilt, zul je naar de universiteit moeten, naar de opleiding Rechtsgeleerdheid om precies te zijn.

Citaat:
Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om met je P door te stromen naar het tweede leerjaar van de Fontys hbo bachelor.
Dat kun je het beste navragen bij Fontys. Zij gaan uiteindelijk over de aanmeldingen en kunnen je vertellen of je recht hebt op vrijstellingen.

Citaat:
En wat is eigenlijk het verschil tussen rechten bachelor op een hbo instelling of de universiteit.
De hbo-bacheloropleiding is praktijkgerichter dan de universitaire bachelor die meer theoretisch en wetenschappelijk van aard is. Neem eens een kijkje op de websites van de universiteiten die Rechtsgeleerdheid aanbieden. Ook raad ik je aan open dagen te bezoeken, zodat je kunt praten met studenten en docenten en aan den lijven kunt ervaren of de universiteit bij je past.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
hbo, propedeuse, rechten, rechtsgeleerdheid, universiteit

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatiebrief bureaumedewerker T te DH Sollicitatiebrief en cv 6 3 mei 2013 12:53
Te lang cv Bianck Sollicitatiebrief en cv 10 25 september 2012 22:45
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Gaat opleiding verloskunde van hbo naar wo? Dientje. Opleiding kiezen en volgen 12 31 maart 2011 23:53
Academie voor Kunst en Vormgeving, door de ogen van een oud-student forumbeheerder Opleiding kiezen en volgen 0 8 september 2005 15:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon