Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 augustus 2018, 22:19
LWE89 LWE89 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2018
Berichten: 1
LWE89 is on a distinguished road
Post Sollicitatie Laborante Dacty,DNA en verdovende middelen

Hey,

Ik wil na jaren weer gaan solliciteren op een serieuzere baan en probeer een goede motivatie brief te schrijven. Dit is wat ik tot nu toe heb. Het betreft een laborante functie bij de politie en ikzelf heb de afgelopen 3 jaar niet in dit vak gewerkt.... Maar wel mijn opleiding er voor afgerond. Help!


Geachte heer X,


U geeft aan op zoek te zijn naar een kandidaat die voor langere tijd secuur kan werken en onder tijdsdruk goed kan presteren. Ik zie hier mijzelf zeker in slagen en dat wil ik graag toelichten in aan de hand van deze motivatiebrief.


Waarom de politie als werkgever? Het klinkt in mijn oren als uitdaging en spanning. Toen ik las met vingerafdrukken, opsporing en verdovende middelen te gaan werken was ik meteen van mening dat dit wel eens een baan voor mij zou kunnen zijn. Daarnaast ben ik in een fase in mijn leven om het serieus aan te pakken en ben ik bereid en flexibel om nieuwe kennis op te doen.


Tijdens mijn studie all-round laborante heb ik secuur leren werken en ben ik in staat met protocollen te werken. Deze eigenschappen hebben kracht bij gezet gekregen tijdens mijn werktijd bij Janssen Biologics. Door het werkzaam zijn bij deze werkgever ben ik gewend om bij te dragen aan het verbeteren van de procedures binnen het bedrijf en het actief meedenken aan het verbeteren en vernieuwen van protocollen. Dit zijn eigenschappen die ik in deze functie goed kan toepassen.


Graag wil ik u bedanken voor uw aandacht en overweging. Ik licht mijn ervaring en motivatie graag toe in een persoonlijk gesprek.


Met vriendelijke groet,



Thanks voor het lezen en reageren alvast
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 augustus 2018, 11:45
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Hallo LWE,

Ik nog eens goed aan de opbouw van de brief sleutelen. In de openingsalinea kondig je aan hoezo je een lange concentratiespanne hebt en onder tijdsdruk kunt werken. Mooie binnenkomer, lijkt me, maar dat komt vervolgens niet.
Ik zou in de tweede alinea concreet maken dat je gewend bent om je langdurig te concentreren en onder tijdsdruk te werken.

Daarna kun je aangeven waarom je bij de politie wilt werken. Dat moet concreter dan dat je van mening bent dat dit wel iets voor je kan zijn.

Veel succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie Grafisch vormgever, webdesigner reginn Sollicitatiebrief en cv 4 7 juni 2011 00:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon