Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 juni 2011, 18:10
Daniil Daniil is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 juni 2010
Berichten: 1
Daniil is on a distinguished road
Standaard Motivatie tekst Stage bij Media Markt

Ik solliciteer via een site waarbij je een klein vakje krijgt waar je je motivatie in kan typen. Er staat ook naast het vakje: korte motivatie, dat korte is mij volgens mij niet gelukt:




Geachte heer, mevrouw, (komt goed ik bel dat bedrijf nog, en zal hier verwijzen naar het telefoongesprek)

Net als elke man raak ik graag verdwaald in de Media Markt. Vandaar dat ik op het idee ben gekomen om ook mijn derdejaars oriëntatiestage bij de Media Markt te lopen.
Ik zou onder andere ook willen zien hoe een decentraal bedrijf toch de concurrentiestrijd wint.
Mijn stageperiode duurt 20 weken en begint op 14 november 2011.
In deze motivatie wil ik u uitleggen waarom ik denk de juiste persoon te zijn voor stagair Financiële administratie / Controlling.

In de vacaturetekst heb ik gelezen dat bij de vestiging in Rotterdam, ruim 160 medewerkers werken, verdeeld zijn over verschillende afdelingen. Dit vind ik een boeiende werkomgeving in verband met het samenwerken en kennisontwikkeling. Daarnaast heb ik op de website gelezen dat Media Markt nooit tevreden is met haar behaalde resultaten en altijd streeft naar betere prestaties. Dit vind ik goed bij mij passen omdat ik ook naar verbetering van mijn resultaten en vaardigheden streef, hierdoor denk ik mij snel te kunnen aanpassen aan het bedrijfscultuur van de holding. Ook ben ik geďnteresseerd in de elektronicabranche, ik wilde altijd het nieuwste van het nieuwste zien.

De reden dat ik voor de stagair Financiële administratie / Controlling heb gekozen, is omdat ik vanwege mijn opleiding de meeste toegevoegde waarde kan toepassen in het proces. Ik zou graag willen laten zien wat ik al weet op bedrijfseconomisch gebied en daarnaast wil ik ook leren hoe het in de praktijk gaat Het belangrijkste, vind ik dat anderen ook wat aan mijn resultaten hebben. Tenslotte wil ik aangeven dat ik bij kostencalculaties en projecten hebben veel gebruik gemaakt van het MS Office pakket, waardoor ik er veel over weet en veel functies kan toepassen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 juni 2011, 21:57
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Zoals je zegt is dit niet kort en bondig. Daarnaast moet ik sommige passages tweemaal lezen omdat de bijzin niet lekker aansluit of de verkeerde vervoeging van het werkwoord is gebruikt.

Lees dus je stuk nog eens aandachtig na en kort het in. Als je niet goed in bijzinnen bent, laat ze dan achterwege.
Onderscheid hoofdzaken van bijzaken en beperk je tot de hoofdzaken.

Succes ermee.
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 juli 2011, 13:00
Eefk Eefk is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 9
Eefk is on a distinguished road
Standaard

Door te beginnen met 'Net als elke man' kun je de indruk geven dat ze net zo goed iemand anders aan kunnen nemen, terwijl je juist de indruk wilt geven dat je de enige geschikte persoon bent.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
media markt, motivatiebrief, stage

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HBO Toegepaste Psychologie (NTI): stage onder voorbehoud OK, kan na afloop afgekeurd? Kimz Opleiding kiezen en volgen 6 4 juli 2011 14:34
Motivatie stage evenementenbeveiliging Daanoniel Sollicitatiebrief en cv 0 1 juni 2011 13:18
Stage bij een notariskantoor huisvangod Sollicitatiebrief en cv 0 18 februari 2010 12:47
Graag jullie hulp bij mijn brief voor stage. Ellennn123 Sollicitatiebrief en cv 5 8 januari 2009 16:32
Open Sollicitatie stage bij een bank, dringend. Soloman Sollicitatiebrief en cv 4 22 juli 2008 19:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon