Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 april 2009, 16:32
bep bep is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 april 2009
Berichten: 2
bep is on a distinguished road
Standaard Help de herintreedster :)

Op mijn oude dag lijkt het me heerlijk me weer op de arbeidsmarkt te begeven.
Alleen volledig zonder werkervaring en relevante opleiding. Dat wordt dus een
hele klus. Ik ben nu zover dat ik wil gaan solliciteren maar ben volledig niet op de hoogte van de "regels". Dit is een brief die ik als "oefen"object heb gemaakt, graag zou ik opbouwende kritiek en andere opmerkingen ontvangen.
Mijn dank is groot (hoop ik)



Geachte mevrouw xxxx,

Na het lezen van de vacature xxx en het daarop volgende enthousiaste gesprek met twee van de aanwezige medewerkers van de bibliotheek in xxx heb ik besloten om te solliciteren naar deze functie.

Ik ben xx jaar en heb in 19xx mijn opleiding MMO-bd afgerond. Vervolgens heb ik een dik jaar rond de wereld gereisd. Na dat avontuur ben in werkzaam geweest in diverse werkomgevingen om uiteindelijk als part-time bloemist zelfstandig een onderneming te runnen. Ik heb dit vijf jaar met plezier gedaan maar nu is het voor mij tijd om verder te kijken naar de mogelijkheid om nieuwe vaardigheden op te doen. Ik zou graag op enthousiaste, integere wijze in en met een team werken, door middel van persoonlijke inzet en gedrevenheid streven naar hoge kwaliteit.

Een xxx bij een bibliotheek past precies in mijn straatje. Een grote passie van mij zijn talen en het creatieve gebruik daarvan. Dat uit zich vooral in lezen en luisteren naar gezongen gedichten en vertalingen. Ik lees zelf erg graag en ik probeer altijd zoveel mogelijk anderen de motiveren dat ook te doen. In de werkwijze van de Bibliotheek spreekt het me aan dat via een grote collectie boeken, dvd's en multimedia jong en oud aangespoord word tot het vergroten van woordenschat en kennis maar ook tot ontspannen en vermaak. Dit is een positieve benadering en ik heb tijdens de afgelopen periode waarin ik meerdere workshops heb ontwikkeld voor jong en oud, diverse projecten mee heb opgezet en mijn kinderen schoolgaand zijn geworden, gemerkt dat een positieve instelling erg stimulerend is voor zowel jong als oud.

Ik ben zelfstandig en enthousiast, heb doorzettingsvermogen en bezit de vaardigheid om snel te leren en te werken. Tijdens mijn verschillende banen, stage en vrijwilligerswerk heb ik geleerd om samen te werken in een team. Met deze kwaliteiten denk ik geschikt te zijn voor de werk-leerbaan in de bibliotheek.

Voor meer informatie over mijn ervaring en werkzaamheden verwijs ik u graag naar mijn curriculum vitae. Graag kom ik in een persoonlijk gesprek een toelichting geven op mijn sollicitatie.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 april 2009, 20:49
Anoeshka
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Help de herintreedster :)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bep Bekijk bericht
Geachte mevrouw xxxx,

Na het lezen van de vacature xxx en het daarop volgende enthousiaste gesprek met twee van de aanwezige medewerkers van de bibliotheek in xxx, heb ik besloten om te solliciteren naar deze functie.

Ik ben xx jaar en heb in 19xx mijn opleiding MMO-bd afgerond. Vervolgens heb ik ruim een jaar rond de wereld gereisd. Na dit avontuur ben in werkzaam geweest in diverse werkomgevingen, om uiteindelijk als part-time bloemist zelfstandig een onderneming te runnen. Ik heb dit vijf jaar met plezier gedaan, maar nu is het voor mij tijd om verder te kijken naar de mogelijkheid om nieuwe vaardigheden op te doen. Ik zou graag op enthousiaste, integere wijze in en met een team werken, door middel van persoonlijke inzet en gedrevenheid streven naar hoge kwaliteit.

Een xxx bij een bibliotheek past precies in mijn straatje. Een grote passie van mij zijn talen en het creatieve gebruik daarvan. (WELKE TALEN?) Dat uit zich vooral in lezen en luisteren naar gezongen gedichten en vertalingen. Ik lees zelf erg graag en ik probeer altijd zoveel mogelijk anderen de motiveren dat ook te doen. In de werkwijze van de Bibliotheek spreekt het me aan dat via een grote collectie boeken, dvd's en multimedia jong en oud aangespoord word tot het vergroten van woordenschat en kennis. Maar ook tot ontspannen en vermaak. Dit is een positieve benadering en ik heb tijdens de afgelopen periode waarin ik meerdere workshops heb ontwikkeld voor jong en oud, diverse projecten mee heb opgezet en mijn kinderen schoolgaand zijn geworden, gemerkt dat een positieve instelling erg stimulerend is voor zowel jong als oud. (BIJ DEZE ZIN, HET STUKJE WAT TUSSEN DE KOMMA's STAAT KOMT ERG VAAG OVER? IK ZOU DIT ANDERS BENOEMEN, EN LOS VAN DE REST VAN DE ZIN)

Ik ben zelfstandig en enthousiast, heb doorzettingsvermogen en bezit de vaardigheid om snel te leren en te werken. Tijdens mijn verschillende banen, stage en vrijwilligerswerk heb ik geleerd om samen te werken in een team. Met deze kwaliteiten denk ik geschikt te zijn voor de werk-leerbaan in de bibliotheek.

Voor meer informatie over mijn ervaring en werkzaamheden verwijs ik u graag naar mijn curriculum vitae. Graag kom ik in een persoonlijk gesprek een toelichting geven op mijn sollicitatie.




Verder is het een prima brief toch? Alleen heb ik bij sommige zinnen een paar komma's er bij gezet, omdat ze anders zo lang waren. En dat ene zinnetje waar ik mijn feedback met hoofdletters heb gezet, zou ik nog aanpassen!

Veel succes met solliciteren!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 april 2009, 20:14
bep bep is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 april 2009
Berichten: 2
bep is on a distinguished road
Standaard Re: Help de herintreedster :)

Hai,

Dankjewel voor je reactie. Ik zal nog een keer kritisch naar de brief kijken en veranderingen aanbrengen in de lengte van de zinnen. Die zijn inderdaad wel lang op sommige punten.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Herintreedster jonijoche Alle andere carričreonderwerpen 2 5 december 2007 00:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon