Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 april 2007, 17:02
Coralien Coralien is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 2
Coralien is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief stageplaats office manager; graag commentaar

Hallo!ik heb nog niet vaak sollicitatiebrieven geschreven, daarom maar ff ter controle op dit forum. willen jullie commentaar geven?thanks


mijn adres

adres bedrijf



woonplaats, …..april 2007


Betreft: stageplaats bij naam bedrijf

Geachte heer Van R,

In de naam krant las ik enige tijd geleden een advertentie waarin een office manager/sales manager gevraagd werd binnen ....attracties. Zo kwam ik op het idee om te solliciteren naar een stage als office manager bij jullie organisatie. Het is de bedoeling dat ik vanaf september van dit jaar acht maanden stageloop, in de periode van 1 september 2007 tot en met 1 mei 2008.

Ik volg de driejarige bacheloropleiding Office management op Hbo Nederland te ....... Het derde jaar van deze opleiding is in zijn geheel een stagejaar. De stageperiode neemt 8 maanden in beslag. De eerste drie maanden maak ik een bedrijfsanalyse en in de overige vijf maanden voer ik een onderzoek uit, waarvan het onderwerp in nader overleg met het bedrijf zal worden vastgesteld.

Toen ik klein was heb ik heel wat plezierige bezoekjes gebracht aan het naam attractiepark en naam attractiepark. Nu ben ik oud genoeg om me bezig te houden met de organisatie erachter. Ik ben nog niet op de hoogte van het type bedrijf en de cultuur die er in het bedrijf heerst. De verschillende taken zoals ik ze in de vacature vermeldt vind, spreken mij echter aan. Het lijkt me leerzaam om de geleerde theorie in de praktijk toe te passen. Ik ben leergierig en ook nauwkeurig. Verder verwacht ik de leidinggevende capaciteiten waarover ik beschik, te kunnen ontwikkelen in deze stage.

Ik hoop dat er voor mij een mogelijkheid is om stage te lopen bij uw bedrijf. Ik ben bereid deze brief en mijn curriculum vitae in een persoonlijk gesprek nader toe te lichten. Ik hoop snel iets van u te vernemen.


Met vriendelijke groet,


Coralien ...........




Bijlagen: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 april 2007, 17:27
seb's schermafbeelding
seb seb is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 april 2007
Berichten: 11
seb is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief stageplaats office manager; graag commentaar

Even snel een paar tips:
1. Probeer iets minder vaak 'ik' te gebruiken.
2. Aan het eind van je brief hoop je twee keer. Laat het woord 'hoop' maar achter wegen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 april 2007, 18:21
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief stageplaats office manager; graag commentaar

Hoi Coralien,

in je eerst alinea zeg je dat je "op het idee kwam om te solliciteren" Dit kun je smeuiďger maken door te zeggen dat je het bedrijf al van naam kende en dat de advertentie jouw interesse alleen maar versterkt heeft.

Verderop in je brief zeg je beknopt dat je een onderzoek gaat doen. Geef aan wat dat onderzoek met voor traject voor waarde kan zijn voor het bedrijf. Daarmee zeg je ook dat jij een bijdrage gaat geven aan het vormen van de toekomstvisie van het bedrijf. Dik het dus wat aan, want het is belangrijk.

Dat "hoop" niet goed is, is al gemeld. Je kunt dit veranderen door de zin te beginnen met: middels deze sollicitatiebrief met cv heb ik u een beknopte eerste indruk van mijzelf gegeven. "Graag wil ik in een persoonlijk gesprek mijn stage-opdracht en mijn kandidaatstelling komen toelichten zodat u een uitgebreid beeld krijgt van wat ik, met de back-up vanuit mijn opleiding, uw bedrijf kan bieden." Maar dan in eigen bewoording. ( ik heb dus met opzet deze zin niet laten lopen)

Kun je er iets mee?

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 april 2007, 12:56
Coralien Coralien is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 2
Coralien is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief stageplaats office manager; graag commentaar

zeg je trouwens nou: ik solliciteer naar een stage als officemanager, of kun je beter iets met het woord 'stageplaats' doen. ik vind het niet zo klinken
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 april 2007, 13:00
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief stageplaats office manager; graag commentaar

Je vraagt of je stage kunt lopen in de functie van officemanager.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 6 24 mei 2007 22:12
Sollicitatiebrief stageplaats contingent beheer Thomas Cook. Graag commentaar Atje Sollicitatiebrief en cv 4 8 maart 2007 12:10
Sollicitatiebrief stageplaats IC: Graag commentaar Deezjuh Sollicitatiebrief en cv 0 9 juni 2006 01:26
Sollicitatiebrief stageplaats, graag commentaar of suggesties mirabella Sollicitatiebrief en cv 1 9 mei 2006 21:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon