Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 februari 2011, 17:47
dutchyboy dutchyboy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 februari 2011
Berichten: 1
dutchyboy is on a distinguished road
Standaard Heb al eigen bedrijf en nieuw contract verbiedt dat in concurrentiebeding

Hallo,

Ik heb een vraag met betrekking tot een concurrentiebeding..
Momenteel run ik een parttime onderneming (gestart vanuit mijn studententijd) in verkoop goederen.
Dit doe ik parttime om een extraatje bij te verdienen.
Aangezien mijn jaarcontract bij een bedrijf niet is omgezet naar een onbepaalde tijdscontract heb ik bij een ander bedrijf gesolliciteerd die qua werkzaamheden niks te maken heeft met mijn eigen onderneming. Daarom heb ik tijdens mijn sollicitatie niks gezegd over mijn parttime onderneming, omdat ik het niet relevant vond.

Nu ben ik aangenomen en in het contract staat het volgende:
---
Mederwerker zal tijdens de uitoefening van zijn functie zonder schriftelijke toestemming van de werkgever geen werkzaamheden voor derden verrichten, noch zaken doen voor eigen rekening
---

Betekent dit dat ik de werkgever alsnog op de hoogte moet brengen en de kans krijg dat de werkgever moeilijk kan doen?
Of moet ik geen slapende honden wakker maken, omdat mijn kvk inschrijving ouder is dan mijn contract en de werkzaamheden totaal geen overlapping hebben ?

Hopelijk kan iemand mij hier een antwoord op geven, want overal waar ik zoek gaat het voornamelijk over het opstarten van een eigen onderneming. Maar ik zelf heb al een onderneming. Ook al is deze parttime.

Alvast bedankt.

Gr,
Marco
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 februari 2011, 18:21
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutchyboy Bekijk bericht
Nu ben ik aangenomen en in het contract staat het volgende:
---
Mederwerker zal tijdens de uitoefening van zijn functie zonder schriftelijke toestemming van de werkgever geen werkzaamheden voor derden verrichten, noch zaken doen voor eigen rekening
---
Een contract met zo'n bepaling teken je toch niet, als je al een eigen bedrijf hebt en niet van plan bent dat te staken
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 februari 2011, 11:38
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard

Concurrentiebeding vind ik meer gelden als het dezelfde werkzaamheden of branche betreft. Dan zijn ze bang dat je bijvoorbeeld klanten wegkaapt.

Omdat je eigen bedrijf qua werkzaamheden niets te maken heeft met andere baan, lijkt het me geen probleem.

Informeer anders bij een rechtswinkel.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 februari 2011, 12:20
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Dit is geen concurrentiebeding. De werkgever wil zeker stellen dat de werknemer genoeg tijd en energie heeft voor het werk. Feitelijk slaat het nergens op maar ja. Het is ouderwets werkgevers denken zullen we maar zeggen.

Over het algemeen doet een werkgever hier niet moeilijk over, maar als het bijvoorbeeld een volledige tijdsbesteding van 40 uur zou zijn, zou een werkgever er wel een punt van kunnen maken. 80 uur in de week is voor de meeste mensen wel wat veel.

Gewoon de werkgever informeren als het je dwars zit. Als jij het geen probleem vindt en het geen probleem vormt voor je "echte" werk, geen slapende honden wakker maken zou ik zo denken. Aan jou de keuze. Persoonlijk zou ik het niet melden in dit geval.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
Ongelukkig door nieuwe baan selena24 Loopbaanvragen 3 16 oktober 2010 02:13
uitgelekte solicitatie jaap Sollicitatiebrief en cv 3 7 november 2007 23:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon