Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 mei 2006, 13:32
Jimjhonson
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Op zoek naar een nieuwe werkomgeving of switchen van beroep

Hallo allemaal,

Ik ben ruim tien jaar geleden in het onderwijs terecht gekomen. Tweedegraads bevoegd leraar beroepsonderwijs. Daar naast ben ik ook teamcoach bij een bedrijf op Schiphol.
Nu, loop ik de hele tijd rond om een andere opleiding te gaan doen. Namelijk: Management, Economie en Recht (MER), soms de neiging naar BE.
Mijn vriendin is helemaal niet mee eens maar zegt wel me te blijven ondersteunen. dat zit me niet lekker. De draag wordt steeds groter.
Natuurlijk, komt een andere vraag om de hoek kijken. Leeftijd. Ik ben 44 jaar oud. wanneer de genoemde opleiding zou gaan doen dan ben ik 48 jaar oud aan het einde. Maak ik nog een kans op arbeidsmarkt met die leeftijd en genoemde diploma? Met het laaste kom ik niet uit.
Hoe denken jullie hierover? Is het een gekke stap? Mijn vriendin vind van wel.
Alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 mei 2006, 15:20
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Op zoek naar een nieuwe werkomgeving of switchen van beroep

-Waarom wil je switchen van beroep?
-Wat zijn de voordelen en nadelen van de beroepen die je nu hebt?
-Waarom kies je voor de opleiding MER?
-Wat wil je met deze MER-opleiding voor werk gaan doen?
-Heb je een baan in gedachte die je met deze MER-opleiding zou kunnen gaan doen?
-Kun je deze baan ook met de opleiding en werkervaring die je nu hebt doen?

Misschien kan je vriendin je helpen om samen een antwoord op deze vragen te vinden. Op deze manier betrek je haar erbij en dan kan ze ook beter begrijpen waar je meebezig bent.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 mei 2006, 17:30
Jimjhonson
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Op zoek naar een nieuwe werkomgeving of switchen van beroep

Mijn huidig baan is op zich leuk, veel vrije tijd. Het mooiste is natuurlijk het overbrengen van kennis en alles erom heen. Maar doorgroei mogelijkheid zit niet in. Daardoor het gevoel sterker wordt om wat anders te gaan doen, maar niet in het onderwijs.
Waarom MER opleiding? ik ben namelijk 4 jaar raadslid geweest in de lokale politiek. Je moet een generalist zijn om een goede raadslid te zijn. En af en toe ergens in duiken en uitpluizen om de duidelijkheid te verschaven. Daarbij krijg je veel met wetten te maken maar ook jaarrekeningen en jaarverslagen van instellingen.
Ik heb het gevoel dat met de opgedane ervaringen en de MER diploma op zak, kan ik weer aan de slag zowel bij de overheid en /of de bedrijfsleven.
Zo denk ik het over.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 mei 2006, 08:21
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Op zoek naar een nieuwe werkomgeving of switchen van beroep

Op deze vraag heb je nog geen antwoord gegeven: Kun je deze baan, die je in gedachten hebt, ook met de opleiding en werkervaring die je nu hebt doen?

Nieuwe vragen:
-Waarom is je vriendin het er niet mee eens dat je die opleiding wilt doen? Zijn het de kosten, de tijd, je leeftijd, ........?
-Wat betekent dat voor jou? Word je hierdoor belemmerd of zet het je aan het denken?
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 mei 2006, 10:19
Jimjhonson
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Op zoek naar een nieuwe werkomgeving of switchen van beroep

Hallo,
Wat betreft uw vraag of ik met mijn huidig opleiding en werkervaring de baan in gedachte kan doen, de antwoord is nee.
Ik heb het gevoel dat er meer van me verwacht wordt. Alhoewel dat ik zeker weet van mijn zelf dat ik capabel en competent ben opvele niveau`s, toch door het het ontbreken van een bepaalde papiertje kan ik de baan in gedachte niet krijgen. Recentelijk heb ik een sollicitatie gesprek gehad en werd me verteld dat ik geschikt was voor de functie maar als reden voor afwijzing werd het volgende aangevoerd: Ter bescherming voor mezelf, vonden zij dat de afstand woon/werk te ver was en het ontbreken van de juist papier.
Mijn vriendin vindt dat met de genoemde opleiding veel tijd en geld aan gemoeid gaat en aamper weinig profijt aan zal hebben ivm leeftijd. Maar gaf wel aan om toch blijven ondersteunen. mij kennende moet altijd bezig zijn.
Dat denk ikzelf ook. Voordurend de drang om te presteren/ en jezelf te bewijzen(vindt zij ). Ik kom oorspronkelijk uit west Africa. Misschien heeft dat iets mee te maken.
Groeten en bedankt, Jim
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 mei 2006, 12:05
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Op zoek naar een nieuwe werkomgeving of switchen van beroep

Misschien wil jij je gewoon blijven ontwikkelen. Zelf ben ik 45, bijna 46 jaar en ik ben nog steeds niet uitgeleerd. Ik heb ook als docent voor de klas gestaan en ik heb nu een eigen adviesbureau. Hier ben ik 2 1/2 jaar geleden mee gestart. Kijk maar op mijn site, dan krijg je een beetje een idee wie ik ben. Zie mijn opdrachtgevers.

Als je de drang hebt om je te blijven ontwikkelen, dan wil ik je adviseren dit te blijven doen. Misschien is er een opleiding die minder tijd en geld kost, maar die je toch de baan op kan leveren die je wilt.

Verder zou ik blijven zoeken naar werk dat je leuk vindt. Misschien is er wel een bedrijf die je wil hebben zonder MER papiertje en kan je door middel van interne opleidingen verder komen. Zou het een idee zijn om open sollicitatiebrieven te gaan sturen naar bedrijven die je aanspreken? Je hebt dan niet de concurrentie die je anders wel hebt bij een sollicitatie.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Welke management opleiding/cursus? labella Opleiding kiezen en volgen 9 24 oktober 2008 22:37
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Academie voor Kunst en Vormgeving, door de ogen van een oud-student forumbeheerder Opleiding kiezen en volgen 0 8 september 2005 15:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon