Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 april 2008, 16:09
Brigitte Brigitte is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 april 2006
Berichten: 76
Brigitte is on a distinguished road
Standaard Help! Ik weet het niet meer!

Dag lieve mensen,

De laatste tijd word ik serieus gek van mijn gepieker, ik slaap slecht en weet gewoon niet zo goed meer wat ik moet doen, welke richting ik op moet. Ik vraag me af of iemand advies voor mij heeft....

Achtergrond

Ik ben 26 jaar oud en vorig jaar afgestudeerd aan de HBO opleiding Culturele Maatschappelijke Vorming (richting kunst en cultuur). Daarvoor heb ik 2 jaar School voor Journalistiek gedaan (ik wilde namelijk altijd als kind schrijfster of journaliste worden) maar helaas kreeg ik Pfeiffer en had er toen geen zin meer in. Ook heb ik een half jaar Pabo gedaan (omdat ik kinderen zo leuk vind).

Afgeronde Studie

Mijn studie Culturele Maatschappelijke Vorming beviel mij de eerste twee jaar niet echt, dit omdat in deze jaren het accent lag op opbouwwerk/sociaal werk. In het tweede jaar besloot ik mee te doen aan een uitwisseling naar Canada, vijf maanden heb ik gestudeerd aan een Canadese universiteit in Ontario (vakken: arthistory, music in populair culture, native studies & english in written & communication). In het derde en vierde jaar kreeg je voornamelijk vakken van de eigen gekozen richting. In mijn geval kunst & cultuur. Vanaf dit moment vond ik deze opleiding erg interessant. Mijn derdejaars- en afstudeerstage heb ik gedaan bij een centrum voor hedendaagse kunst en een theater/filmhuis.

WERK

Na mijn afstuderen zocht ik automatisch een baan in het verlengde van mijn stages: educatieve banen in de kunst en cultuursector, maar deze zijn schaars en slecht betaald. Ik heb een paar solliciatiegesprekken gevoerd en talloze brieven geschreven. Wat ik vooral leuk vond aan het werken op de afdeling educatie in de kunst/cultuur branche was de afwisseling. Het schrijven van folders/teksten, rondleiden en de projecten met middelbare scholieren.

Helaas is het salaris laag in deze sector en lukte het mij ook niet om aan een baan te komen.

Huidig

Toen hoorde ik via een vriend van mij over een detacheringsbureau met functies binnen de woningcorporatiebranche. Ik werd aangenomen als projectbegeleider, en kon direct aan de gang met het begeleiden van bewoners tijdens renovatie en sloop projecten. Hierna heb ik gewerkt als beheerconsulent in de Haagse Schilderswijk, ofwel op het gebied van leefbaarheid: voornamelijk bemiddelingsgesprekken gevoerd met bewoners, samengewerkt met politie en met bewonersorganisaties. Deze laatste functie beviel mij erg goed. In het begin vond ik het pittig en moest ik erg wennen, maar het was een grote uitdaging!

Nu werk ik als administratieve kracht bij een woningcorporatie, omdat het detacheringsbureau geen andere opdrachten meer voor mij hadden in deze periode. Maar ik vind het echt vreselijk, omdat het niet bij mijn opleiding past en ik er ook geen uitdaging in zie. Tot 1 juli zit ik nog hier. Wat moet ik nu hierna gaan doen. Er gaat echt van álles door mijn hoofd.

Interesses en eigenschappen

Ik ben een sociaal en enthousiast persoon, met inlevingsvermogen, die gemakkelijk met mensen praat. Interesses in kunst, literatuur, reizen, muziek, geschiedenis, films. Ik vind het in mijn werk belangrijk dat ik afwisseling heb en met mensen werk. Ook wil ik een 'goed gevoel' krijgen van mijn werk, en trots op mijzelf zijn.

Kinderen en jongeren vind ik leuk om mee te werken. Ook ontwikkel ik mijzelf graag. Het allerliefst zou ik een masteropleiding aan de universiteit volgen maar helaas heb ik geen studifinanciering meer en wél nog een grote lening bij de bank die ik moet afbetalen. Dus helaas is een universitaire fulltime masterstudie geen optie.

Keuzes die door mij hoofd vliegen/fladderen:

- WO Master studie (2 jaar) Kunst & Cultuurwetenschappen (geldprobleem)
- werk in culturele sector vinden en in de avond HBO master kunsteducatie doen
- werken op het gebied van leefbaarheid binnen de woningcorporatiebranche
- bij het detacheringsbureau blijven en allerlei functies moeten aannemen
- werken op een Praktijkschool/het onderwijs, en in de avonduren Pabo volgen
- naar het buitenland om te werken, studeren of te reizen
- stewardess worden of reisleider (maar het salaris is lousy)


HELP!!!!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 april 2008, 12:18
Brigitte Brigitte is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 april 2006
Berichten: 76
Brigitte is on a distinguished road
Standaard Re: Help! Ik weet het niet meer!

Niemand een tip?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 april 2008, 13:56
parvione parvione is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 april 2008
Berichten: 5
parvione is on a distinguished road
Talking Re: Help! Ik weet het niet meer!

Hey Brigitte,
Wat vervelend dat er niemand reageerd op je bericht .
Er zal toch wel een loopbaanadviseur hier surfen die je zou kunnen adviseren!

Ik heb je verhaal gelezen en hier de mening van een andere tijger die het ook niet meer zo goed weet.

Volgens mij weet je zelf heel goed wat je wil, namelijk de studie WO master van 2 jaar in Kunst en Cultuurwetenschappen. Ondanks het geldprobleem zou je dat erg graag willen! Weet je met die studie zeker dat je dan wel een goede baan kan krijgen? Zo ja dan zou ik in jou geval een oplossing voor het geldprobleem zoeken. Voor mensen die willen leren is er altijd wel een oplossing te vinden. (Lening bij de IB-groep?, ouders, lening? gemeente cq overheid?)

Waar je ook aan kan denken is eventueel werken bij een gemeente. Gemeente hebben vaak sociale projecten lopen, projecten waar je mensen helpt en je creativiteit kwijt kan in het bedenken van dingen. Ga daar is informeren .

Hoop dat dit bericht je helpt!

Knuffel, Parvione
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 april 2008, 16:38
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Help! Ik weet het niet meer!

Het is niet mijn sector dus ik heb geen concrete adviezen. Het is wel zo dat je met je hoofd alle kanten opschiet en dat ook altijd al hebt gedaan. Ik zou me zonder meer niet wederom in de schulden steken omdat je misschien een MSc aan het WO niet aankunt of het niet is wat je wilt en dan zit je helemaal met de sigaren. Daarom is het buitenland ook niet zo'n goede optie. Een combinatie van werk en eventueel studie lijkt me het beste. Geef jezelf ook tijd. Spoed is een slechte raadgever.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 april 2008, 11:55
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Help! Ik weet het niet meer!

De reden waarom ik niet reageerde is dat je al een eind in je denkproces zit en ik verwacht dat na verloop van tijd vanzelf een optie uit gaat stijgen boven de anderen. Je bent 26, dus het komt niet op een maand om een keuze te maken. Jij zult zelf op onderzoek moeten om erachter te komen wat je wil.

Misschien moet je je verwachtingen ook bijstellen. Werk is niet altijd leuk. Werk geeft je niet altijd het gevoel dat je er toe doet in de maatschappij. Het is ook vaak het belang dat je er zelf aan geeft.
Vaak zijn de maatschappelijk relevantere beroepen (onderwijs, politie, zorg) onderbetaald ten opzichte van een baan bij een verzekeringsmaatschappij of een bank. Neem je dat voor lief, of wil je veel geld verdienen? Dat is een vraag die wij niet voor je kunnen beantwoorden.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 3 mei 2008, 20:20
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Help! Ik weet het niet meer!

Hoi,
Jouw vraag is moeilijk 'zomaar' te beantwoorden, je zit namelijk midden in een zoekproces. Je hebt wel al een aantal opties bedacht, maar het zal tijd kosten om uit te vinden welke van die mogelijkheden bij je passen en welke niet. Neem de rust en de tijd om dit uit te vinden, al dan niet onder begeleiding. Veel succes!

Groeten, Mariëlle
Met citaat reageren
  #7  
Oud 3 mei 2008, 20:23
Brigitte Brigitte is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 april 2006
Berichten: 76
Brigitte is on a distinguished road
Standaard Re: Help! Ik weet het niet meer!

Bedankt voor de reacties. Ik ben er nog steeds niet uit. Voel me hierdoor ook echt rusteloos en ongelukkig op mijn huidige werk. Ik denk dat ik idd loopbaancoaching ga nemen, omdat ik denk dat ik er zelf niet uitkom! groetjes Brigitte
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 mei 2008, 13:14
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brigitte Bekijk bericht
Ik denk dat ik idd loopbaancoaching ga nemen, omdat ik denk dat ik er zelf niet uitkom! groetjes Brigitte

Heel veel succes met het vinden van jezelf en een passende baan. Is leuk als je nog iets laat weten van het verloop...
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 13 mei 2008, 13:55
Brigitte Brigitte is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 april 2006
Berichten: 76
Brigitte is on a distinguished road
Standaard Re: Help! Ik weet het niet meer!

Ik wilde graag loopbaancoaching maar toen ik de prijs hoorde hiervan schrok ik wel... elfhonderd euro! En je mag maar in 2 termijnen betalen. Ik hoorde ook over coaching via de e-mail maar dit lijkt me minder effectief en persoonlijk... maar misschien is dit wel goedkoper......
Met citaat reageren
  #10  
Oud 13 mei 2008, 14:29
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brigitte Bekijk bericht
Ik wilde graag loopbaancoaching maar toen ik de prijs hoorde hiervan schrok ik wel... elfhonderd euro! En je mag maar in 2 termijnen betalen. Ik hoorde ook over coaching via de e-mail maar dit lijkt me minder effectief en persoonlijk... maar misschien is dit wel goedkoper......
Hoi Brigitte,
Als ik jou was zou ik het (via de e-mail) wel uitzoeken, ondanks dat je 'denkt' dat het minder effectief en persoonlijk is...

Effectief -> Dat heeft te maken met je eigen inzet! Dit zal niet minder worden (via de mail), zolang je er zelf bij bent en eraan werkt!

Persoonlijk -> Misschien is het onpersoonlijker, maar is dat een min-punt? Misschien praat je makkelijker over dingen als je die 'vreemde' niet ziet...

Ik zou ook verder zoeken, naar andere instantie waar het misschien goedkoper is. Laat je niet afschikken door het eerste bedrag dat je hoort, ga eens de markt bekijken en vergelijken...


Ik hoop dat je eruit komt!
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
De job coach die het zelf even niet meer weet zomer1976 Alle andere carrièreonderwerpen 4 9 december 2009 13:55
Motivatieprobleem en twijfels over beroep Interaction Designer en opleiding CMD topTijgertje Loopbaanvragen 4 15 juni 2009 12:40
weet het even niet meer.. Aylin Loopbaanvragen 1 27 april 2007 12:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon