Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Alle andere carričreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 april 2009, 01:11
Savah Savah is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 januari 2008
Berichten: 13
Savah is on a distinguished road
Standaard Mag je bellen na een afwijzing?

Ik hoop dat iemand een suggestie heb, want de wanhoop nadert een beetje
Sinds kort ben ik begonnen aan een opleiding psychologie. Op het moment ben ik werkzaam als commercieel medewerker en dit is totaal niet waar mijn toekomst ligt. Ik heb daarom een open sollicitatie geschreven naar een zorg en welzijn en heb hierop helaas een afwijzing gekregen, daar mijn opleiding en werkervaring nog niet aansluit op hun gezochte profiel. Wat natuurlijk wel klopt. Ik ben pas begonnen met de opleiding en werkervaring in die richting heb ik natuurlijk ook nog niet.
Wat ik eigenlijk wil weten: is het netjes om hun te bellen voor toch een kennismakingsgesprek over wat dan wel mijn mogelijkheden zouden kunnen zijn bij hun? Ondanks hun afwijzing? Tenslotte wil ik alles bij hun aanpakken. Het gaat er mij ook om om die ingang te vinden, en hoop dan ook zo steeds te groeien. Of kan ik beter maar laten voor wat het is en nog eens over een half jaar te proberen?
Alle tips en trucs zijn welkom, hoe je dus een carričreswitch aanpakt.
Hoe kom ik dus een bepaalde instantie binnen met een beginnende opleiding en geen werkervaring op het gebied.

Misschien mensen die ervaren hierin zijn en deze met mij willen delen?

Liefs
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 april 2009, 15:21
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: Mag je bellen na een afwijzing?

Ja, je kunt gerust bellen. Zorg er wel voor dat je een goed verhaal klaar hebt en dat je duidelijk kunt maken waarom je zo graag bij die organisatie wilt werken. Wellicht dat ze door je verhaal en je enthousiasme alsnog met je willen kennismaken. Natuurlijk kun je alsnog een 'nee' krijgen, maar ja: niet geschoten is altijd mis!

Een vriendin van mij zat in een soortgelijke situatie. Ze had ook een afwijzing ontvangen, maar ze wilde zo graag bij een zorginstelling voor mensen met een verstandelijke beperking aan de slag. Ik heb haar toen geadviseerd de bewuste leidinggevende op te bellen en te vertellen hoe erg ze de afwijzing vond en of er toch geen mogelijkheden voor haar waren.
De leidinggevende was zo geraakt door haar doorzettingsvermogen en enthousiasme dat ze mijn vriendin beloofde te kijken naar de mogelijkheden.
Een paar dagen later kreeg mijn vriendin een telefoontje: binnen de organisatie was echt geen plek voor haar, maar de leidinggevende had haar netwerk gepolst en bij een soortgelijke instelling was misschien wel plek. Mijn vriendin ging bij die instelling op gesprek en werd aangenomen!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 april 2009, 22:54
Savah Savah is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 januari 2008
Berichten: 13
Savah is on a distinguished road
Standaard Re: Mag je bellen na een afwijzing?

Beste Marieke,

Hartstikke bedankt voor je reactie! Ik ga van het weekend nadenken hoe ik het moet zeggenen dan ga ik ze bellen.
Je hebt helemaal gelijk: nee heb ik al, een ja kan ik krijgen.

Ik ga gewoon de gok wagen!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Reis Siebrich Loopbaanvragen 20 19 oktober 2006 16:39
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 11:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon