Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 november 2011, 12:27
Rope Rope is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 november 2011
Berichten: 13
Rope is on a distinguished road
Standaard Motivatiebrief stageplaats advocatenkantoor

Wat denken jullie ervan? Taalfouten? Overtuigend genoeg voor het bemachtigen van een stageplaats?

--------------

Geachte mevrouw <naam>,

Na de beslissing om mijn studie te combineren met een baan was ik op onderzoek uitgegaan naar de mogelijkheden die zoal beschikbaar zijn op de huidige arbeidsmarkt. Via één van de vele stagewebsites voor de juridische sector was ik uiteindelijk beland bij <bedrijfsnaam>.

Met enige onderzoek had ik snel vernomen dat <bedrijfsnaam> een gerenommeerd advocatenkantoor is dat wereldwijd actief is. Niet alleen bijzonder succesvol, maar ook een advocatenkantoor dat meerdere prijzen heeft gewonnen. In een krantenartikel in de <naam kraant> van <datum> werd de bedrijfscultuur enigszins belicht: een positieve en vooruitstrevende organisatie die vele mogelijkheden biedt aan haar werknemers.

Ook werd in dit krantenartikel al snel duidelijk dat er naar een hoog niveau wordt gestreefd. Hard werken is wel het minste dat wordt verwacht. Toch bleven er enige vragen bij mij over. Wat voor een ervaringswereld heeft een professional die werkzaam is bij <bedrijfsnaam> nou eigenlijk. Hoe maakt de professional deel uit van het geheel en hoe gaan zij om met stress en motivatie. Als juridisch-assistent of stagiair lijkt het me de beste manier om hier inzicht in te verkrijgen.

Zelf ben ik een zelfstandige en gedreven student die zijn studiewerkzaamheden grotendeels individueel heeft verricht. Studeren via de <naam universiteit> is dan ook grotendeels een persoonlijke overwinning geweest ten opzichte van mijn zelfdiscipline en zelfmotivatie. Mijn behoefte aan kennis blijft mij motiveren. Zowel om mijn kennisniveau te vergroten als om de meetlat steeds hoger te leggen. Om hierin aansluiting te kunnen vinden bij een vooruitstrevend advocatenkantoor op het niveau van <bedrijfsnaam> zou de nodige stimulans geven om dit niveau te realiseren.

Daarnaast zou ik het ook beschouwen als een leuke ervaring. De combinatie werken en leren lijkt mij de voorkeur te verdienen. Ik vermoed dat het de student een betere houvast geeft over de stof en ook de ambitie aanwakkert om net dat extra beetje inzet te geven om betere resultaten te behalen.

Graag kom ik bij u langs om mij voor te stellen in een persoonlijk gesprek. Ik kijk er naar uit om een reactie van u te ontvangen.


Vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 november 2011, 14:11
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rope Bekijk bericht
Overtuigend genoeg voor het bemachtigen van een stageplaats?

--------------
Dit is het enige zinnetje waaruit ik kan afleiden dat je een stageplaats zoekt.
Kan wel zijdelings uit de brief halen dat ze een vacature op een stagesite hebben staan maar om wat voor functie/functie-eisen het gaat en wat voor soort stage (orienterend/afstuderend/werkervaring na behalen diploma) je zoekt...? Geen idee.

Goed dat je je hebt verdiept in het bedrijf, maar bewaar deze kennis / vragen (grotendeels) voor tijdens het gesprek.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 november 2011, 14:52
Rope Rope is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 november 2011
Berichten: 13
Rope is on a distinguished road
Standaard

Ik schrijf de brief naar aanleiding van een telefoontje. Verder heb ik de brief vanaf alinea vijf wat aangepast, al staat er in alinea drie wel dat ik op zoek ben naar een stageplaats. Die vragen had ik overigens erbij gezet om mijn interesse te illustreren. Wat mijn doelstellingen zijn tijdens de stage.


Citaat:
Na de beslissing om mijn studie te combineren met een baan was ik op onderzoek uitgegaan naar de mogelijkheden die zoal beschikbaar zijn op de huidige arbeidsmarkt. Via één van de vele stagewebsites voor de juridische sector was ik uiteindelijk beland bij <kantoor>.

Met enige onderzoek had ik snel vernomen dat <kantoor> een gerenommeerd advocatenkantoor is dat wereldwijd actief is. Niet alleen bijzonder succesvol, maar ook een advocatenkantoor dat meerdere prijzen heeft gewonnen. In een krantenartikel in de -- van -- werd de bedrijfscultuur enigszins belicht: een positieve en vooruitstrevende organisatie die vele mogelijkheden biedt aan haar werknemers.

Ook werd in dit krantenartikel al snel duidelijk dat er naar een hoog niveau wordt gestreefd. Hard werken is wel het minste dat wordt verwacht. Toch bleven er enige vragen bij mij over. Wat voor een ervaringswereld heeft een professional die werkzaam is bij <kantoor> nou eigenlijk. Hoe maakt de professional deel uit van het geheel en hoe gaan zij om met stress en motivatie. Als juridisch-assistent of stagiair lijkt het me de beste manier om hier inzicht in te verkrijgen.

Zelf ben ik een zelfstandige en gedreven student die zijn studiewerkzaamheden grotendeels individueel heeft verricht. Studeren via de Universiteit is dan ook grotendeels een persoonlijke overwinning geweest ten opzichte van mijn zelfdiscipline en zelfmotivatie. Mijn behoefte aan kennis blijft mij motiveren. Zowel om mijn kennisniveau te vergroten als om de meetlat steeds hoger te leggen. Om hierin aansluiting te kunnen vinden bij een vooruitstrevend advocatenkantoor op het niveau van <kantoor zou de nodige stimulans geven om dit niveau te realiseren.

Persoonlijk ben ik al bekend met de basisfundamenten van het literatuur- en jurisprudentieonderzoek. Als onderdeel van mijn propedeuze heb ik zowel jurisprudentie als rechtsliteratuur onderzocht om deze fase met succes af te ronden. Tevens ben ik nu bezig met het schrijven van mijn ‘Bachelor Essay’. Hiertoe wordt ik begeleid in het opstellen en verdedigen van onderzoeksplannen. Als aanvulling op deze onderzoeksvaardigheden heb ik ook een internetpracticum afgerond tot het gebruik van zowel openbare als commerciële juridische databanken.

Om de gelegenheid te krijgen om deze vaardigheden in de praktijk te gebruiken zou ik erg waarderen. Ik denk dat deze praktijktoepassing een betere houvast geeft over de stof en ook de ambitie aanwakkert om net dat extra beetje inzet te geven om betere resultaten te behalen.


Graag kom ik bij u langs om mij voor te stellen in een persoonlijk gesprek. Ik kijk er naar uit om een reactie van u te ontvangen.

Vriendelijke groet,

Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 november 2011, 18:01
Rope Rope is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 november 2011
Berichten: 13
Rope is on a distinguished road
Standaard

Helaas te veel lappen tekst in deze thread. Dus waarschijnlijk zal niemand hem lezen, maar goed, dit is volgens mij de definitieve versie. Ik heb wel de vragen behouden, maar voor de rest heb ik de opening veranderd, mijn vaardigheden meer toegespitst op de vereisten van de functie en de gewenste positie meer naar voren gebracht.

Citaat:
Na de beslissing om mijn studie te combineren met een baan was ik op onderzoek uitgegaan naar de mogelijkheden die zoal beschikbaar zijn op de huidige arbeidsmarkt. Via één van de vele stagewebsites voor de juridische sector was ik uiteindelijk beland bij <advocatenkantoor>. De positie van juridisch-assistent die hier werd aangeboden sprak mij erg aan.

Met enige onderzoek had ik snel vernomen dat <advocatenkantoor> een gerenommeerd advocatenkantoor is dat wereldwijd actief is. Niet alleen bijzonder succesvol, maar ook een advocatenkantoor dat meerdere prijzen heeft gewonnen. In een krantenartikel in de <krant> van <datum> werd de bedrijfscultuur enigszins belicht: een positieve en vooruitstrevende organisatie die vele mogelijkheden biedt aan haar werknemers.

Ook werd in dit krantenartikel al snel duidelijk dat er naar een hoog niveau wordt gestreefd. Hard werken is wel het minste dat wordt verwacht. Toch bleven er enige vragen bij mij over. Wat voor een ervaringswereld heeft een professional die werkzaam is bij <advocatenkantoor> nou eigenlijk. Hoe maakt de professional deel uit van het geheel en hoe gaan zij om met stress en motivatie. Als juridisch-assistent lijkt het me de beste manier om hier inzicht in te verkrijgen.

Zelf ben ik een zelfstandige en gedreven student die zijn studiewerkzaamheden grotendeels individueel heeft verricht. Studeren via de universiteit is dan ook grotendeels een persoonlijke overwinning geweest ten opzichte van mijn zelfdiscipline en zelfmotivatie. Mijn behoefte aan kennis blijft mij motiveren. Zowel om mijn kennisniveau te vergroten als om de meetlat steeds hoger te leggen. Om hierin aansluiting te kunnen vinden bij een vooruitstrevend advocatenkantoor op het niveau van <advocatenkantoor> zou dan ook de nodige stimulans geven om deze doelen te realiseren.

Persoonlijk heb ik al wat ervaring met literatuur- en jurisprudentieonderzoek. Als onderdeel van mijn propedeuse heb ik in de module Juridische vaardigheden zelfstandig onderzoek verricht om de daarin gestelde juridische casus met succes te beantwoorden. Als onderdeel van de bachelor wordt ik ook begeleid in het schrijven van mijn essay. Aan de hand van mijn onderzoeksplan verricht ik hiertoe het nodige onderzoek. In aanvulling op deze onderzoeksvaardigheden heb ik ook een internetpracticum afgerond tot het gebruik van zowel openbare als commerciële juridische databanken.

Om de gelegenheid te krijgen om deze vaardigheden in de praktijk toe te passen als juridisch-assistent zou ik enorm waarderen. In combinatie met de andere aspecten van deze functie kan ik deze ervaring alleen maar beschouwen als een verrijking voor mijn studie. Graag zou ik dan ook bij u langskomen om mij voor te stellen in een persoonlijk gesprek. Ik kijk er naar uit om een reactie van u te ontvangen.

Vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
frisse kijk gevraagd op open sollicitatie stageplaats op advocatenkantoor Liss Sollicitatiebrief en cv 6 12 maart 2011 14:03
Motivatiebrief stageplaats Orthopedagogie LauraM Sollicitatiebrief en cv 6 18 april 2010 18:31
Sollicitatiebrief stageplaats administratie. Alle commentaar is welkom! Leprycorn Sollicitatiebrief en cv 0 15 januari 2009 17:58
e-mail stageplaats Roper Sollicitatiebrief en cv 3 26 mei 2008 15:16
Stageplaats literaire uitgeverij. Neerlandica_to_be Sollicitatiebrief en cv 7 26 oktober 2006 10:25


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon