Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 september 2012, 01:48
secretaresse-010 secretaresse-010 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2012
Berichten: 21
secretaresse-010 is on a distinguished road
Post Mag je weigeren om je salarisstrook te tonen bij een sollicitatie?

Sommige bedrijven vragen om een kopie van je laatste salarisstrook mee te nemen. Ik vind dit persoonlijk erg privé en wil het niet met elk bedrijf waar ik me inschrijf als werkzoekende of kom solliciteren tonen.

Een van de redenen is dat dit het onderhandelen in salaris moeilijker kan maken.

Mag je weigeren om je salarisstrook te tonen en mag een opdrachtgever daar wel naar vragen en gebruiken?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 november 2012, 13:07
alexandre alexandre is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 november 2012
Berichten: 2
alexandre is on a distinguished road
Standaard

Persoonlijk vind ik dat je dit zou moeten weigeren, dit is inderdaad privé.

Offtopic: voor sommige ambtenarenfuncties kan dit van belang zijn omdat ze je nooit lager zullen inschalen, dan je laatste werkgever.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 november 2012, 16:07
Bert
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Lastig vraagstuk. In veel gevallen kan ik me voorstellen dat je deze gewoon meeneemt. Je zou eventueel gevoelige informatie (BSN # als het erop staat bijvoorbeeld) door te strepen op een kopie om dan nog een kopie te maken.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 november 2012, 16:29
alexandre alexandre is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 november 2012
Berichten: 2
alexandre is on a distinguished road
Standaard

@Bert: het gaat een nieuwe werkgever in 9 van de 10 vallen helemaal niets aan wat je bij een vorige werkgever verdiende.

Vaak heb je op de functie waarop je solliciteert totaal andere taken/verantwoordelijkheden, zijn er vanuit de werkgever andere verwachtingen en zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden ongelijk waardoor dit vrijwel nooit goed te vergelijken valt.

Indien je als werknemer (zo dom/onverstandig bent om) toch je salarisstrook mee te nemen, sta je al een zeer belangrijke stap achter in de eventuele onderhandelingen. M.a.w. de kans dat er je er flink op vooruit gaan in primair je salaris neemt dan flink af, omdat je je huidige positie bij je huidige werkgever hebt weggeven.

Daarnaast geeft het feit dat je solliciteert (meestal) ook al prijs dat je bij je huidige werkgever toch niet helemaal op je plek zit omdat je op zoek bent naar een betere/leukere (én beter betalende) functie.

Conclusie: hoe meer informatie je voorafgaand aan salarisonderhandelingen prijsgeeft, hoe slechter je uitgangspositie.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 november 2012, 21:49
Bert
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat kan maar vaak ook niet. Soms zijn salarissen per sector gewoon vrij standaard en maakt het dus weinig of niets uit en ga je er meestal een paar honderd EUR op vooruit per maand (of meer als je bijvoorbeeld afziet van een wagen en/of extra maand en/of bonus enzovoorts).
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
loonstrook gevraagd bij sollicitatie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Juist wél of juist niét rekening houden met vakdiploma bij zoektocht marketingfunctie RichWes Loopbaanvragen 3 3 januari 2012 10:13
ICT-opleiding op hbo-niveau? Remco Opleiding kiezen en volgen 41 4 oktober 2010 13:54
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon