Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 december 2013, 16:41
Aguero25 Aguero25 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 december 2013
Berichten: 1
Aguero25 is on a distinguished road
Standaard Motivatiebrief assistent accountant

Hallo,

Ik ben sinds een maand bezig met solliciteren. Ik wil nu weer terug in de accountancy voor mijn studie tot RA. Vijf keer geschoten en vijf keer mis (met als reden "onvoldoende motivatie" of "profiel sluit niet aan op onze wensen"). Mijns inziens sluit mijn profiel wel aan op de vacature qua ervaring en studie. Ik heb de recruiters gebeld voor een toelichting, maar kreeg helaas geen toelichting. Kunnen jullie aangeven waar het mis gaat?


Vacature:
Jouw profiel
•Je volgt momenteel (post)Master of Science in Accountancy.
•Je hebt afhankelijk van je vooropleiding 3 tot 5 jaar relevante werkervaring binnen de controlepraktijk van een accountantskantoor.
•Je hebt kennis van het controleren van middelgrote bedrijven.
•Je hebt sterke communicatieve vaardigheden die je kunt inzetten bij de bediening van de klant.

Motivatiebrief:
Betreft: Sollicitatie naar de functie senior assistent accountant audit


Geachte heer/mevrouw,

Vandaag heb ik via de website van YYY vernomen dat YYY op zoek is naar een senior assistent accountant voor de controlepraktijk. Via deze brief wil ik solliciteren naar de geplaatste functie.

Momenteel ben ik werkzaam als Hoofd Financiële Administratie bij XXX. Mijn ambitie is om een overstap te maken naar de controlepraktijk en mij hier verder in te ontwikkelen.

De functie van senior assistent accountant biedt mij de mogelijkheid om mijn eerdere ervaringen en reeds opgebouwde kennis praktisch in te zetten binnen het werkveld waar ik mij sterk mee verbonden voel. Gezien ik al werkzaam ben geweest binnen vergelijkbare kantoren en daarbij verscheidene controles heb uitgevoerd ben ik ervan overtuigd dat ik de functie waar YYY naar opzoek is prima kan uitvoeren. Ik ben analytisch goed onderlegd, waardoor ik bijzonderheden snel weet te signaleren en de aandachtspunten bij een controle hierdoor goed weet te identificeren.

Mijn voorkeur gaat uit naar een middelgroot accountantskantoor waarin ik mezelf kan ontplooien door extra ervaring op te bouwen. Vanwege mijn leergierigheid en enthousiasme ben ik van plan om door te groeien tot RA. Mede door mijn financiële inzicht en secuurheid ben ik ervan overtuigd dat ik van toegevoegde waarde kan zijn voor YYY. Ik word ervaren als een plezierige collega om in teamverband mee samen te werken. Ik ben breed inzetbaar en zet graag een stapje extra om een controle af te ronden.

Met mijn ondernemende, inspirerende en gemotiveerde houding weet ik zeker dat ik van toegevoegde waarde ben voor de controlepraktijk. Graag licht ik mijn brief en curriculum vitae nader toe in een gesprek.

Met vriendelijke groet,


CV:
- momenteel bezig met Master of Science in Accountancy (afstudeerdatum medio december 2014)
- totaal 4,5 werkervaring in de controlepraktijk (waarvan 2 jaar bij een BIG4 kantoor)
- 1 jaar ervaring als hoofd financiele administratie.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie Assistent Accountant Jeroen smits Sollicitatiebrief en cv 3 9 april 2012 21:58
Sollicitatiebrief Junior Assistent Accountant Estherhaley Sollicitatiebrief en cv 2 10 februari 2009 13:57
Solliciteren voor de funcie Assistent Accountant. Graag meningen & tips! Estherhaley Sollicitatiebrief en cv 0 2 februari 2009 20:44
Sollicitatiebrief assistent accountant Claudia_1979 Sollicitatiebrief en cv 2 28 januari 2008 13:57
Sollicitatie Junior Assistent Accountant AA Danny Sollicitatiebrief en cv 8 15 april 2006 20:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon