Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 maart 2009, 13:57
xs2chantal xs2chantal is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2009
Berichten: 5
xs2chantal is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie re-integratieconsulent

Beste forum leden,

Ook ik ben druk bezig met het schrijven van een sollicitatiebrief.
Ik vind het lastig om helemaal tevreden te zijn met mijn brief, en vraag mij dan ook af of ik overtuigend genoeg over kom in mijn brief. Verkoop ik mij zelf wel voldoende in deze brief? Als iemand nog tips of opmerkingen heeft dan zijn die erg welkom.

Groetjes Chantal




Betreft: Open Sollicitatie Re-integratieconsulent

Geachte mevrouw xx,

Als re-integratieconsulent begeleidt je werkzoekenden naar werk en zorgt je voor een snelle en duurzame plaatsing in een functie die aansluit bij ambitie, opleiding en ervaring.
Deze veelzijdige functie zie ik als een interessante uitdaging en geeft mij de mogelijkheid mijzelf verder te ontplooien. Daarom ga ik graag als
re-integratieconsulent aan de slag, en wil ik u mijn belangstelling via deze open sollicitatie laten blijken.

Door mijn huidige functie als bemiddelingsmedewerker, waarbij ik met regelmaat bemiddelingsgesprekken voer, beschik ik over goede communicatieve vaardigheden. Met deze vaardigheid kan ik goed inspelen op de behoefte van mensen. Tijdens mijn huidige functie heb ik veel ervaring opgedaan in het matchen van verschillende koppelingen. Het maken van de juiste koppeling zie ik als een grote uitdaging daarom spreekt de functie re-integratieconsulent mij ook zo aan. Daarnaast spreekt de veelzijdigheid in werkzaamheden mij aan.
Omdat in mij huidige functie geen mogelijkheid bestaat om mijn uren uit te breiden, ben ik opzoek naar een functie waarbij ik minimaal 25 uur werkzaam kan zijn.

Re-integratieconsulent bij een organisatie als XX is precies wat bij mij past. Ik werk graag in een commerciële organisatie en ben dan ook een persoon met een empatisch vermogen, die resultaat en klantgericht werkt. Deze eigenschappen zullen goed van pas komen als re-integratieconsulent in uw organisatie. Aan mij zult u een gemotiveerde en representatieve medewerker hebben die met veel inzet en enthousiasme aan de slag zal gaan.

Mijn motivatie wil ik met plezier komen toelichten in een gesprek. Mocht u daar op korte termijn geen behoefte aan hebben, dan verzoek ik u mijn brief te bewaren voor een eventuele toekomstige gelegenheid. Een uitnodiging hiervoor zie ik met belangstelling tegemoet.


Met vriendelijke groet,



Chantal XX


Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 maart 2009, 14:52
xs2chantal xs2chantal is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2009
Berichten: 5
xs2chantal is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie re-integratieconsulent

oeps.. zie een foutje in de tekst bij; Als re-integratieconsulent begeleidt je werkzoekenden naar werk en zorgt je voor een.... De t moet natuurlijk weg
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 maart 2009, 15:29
Marsha Marsha is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 maart 2009
Berichten: 4
Marsha is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie re-integratieconsulent

Mocht u daar op korte termijn geen behoefte aan hebben, dan verzoek ik u mijn brief te bewaren voor een eventuele toekomstige gelegenheid.

Ik zou deze zin niet vermelden. je kunt dit altijd nog aangeven na een afwijzing. Ik zou er vooralsnog vanuit gaan dat je wel wordt uitgenodigd.

gr. marsha
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 maart 2009, 20:57
xs2chantal xs2chantal is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2009
Berichten: 5
xs2chantal is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie re-integratieconsulent

Hoi Marsha,

Bedankt voor je reactie. Ik moet er inderdaad niet vanuit gaan dat ik direct afgewezen wordt. ik ga even een nieuwe sluitings alinea verzinnen.

Groetjes Chantal
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 maart 2009, 13:55
Tigermommy Tigermommy is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2009
Berichten: 9
Tigermommy is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie re-integratieconsulent

"Deze veelzijdige functie zie ik als een interessante uitdaging en geeft mij de mogelijkheid mijzelf verder te ontplooien."

Later in de brief noem je nogmaals dat je functie veelzijdig vindt. Persoonlijk hou ik niet van dergelijke standaardzinnen. Ik weet dat het erg moeilijk en veel tijd kost om origineel te zijn, maar het is mijn persoonlijke ervaring dat je dan wel sneller op gesprek wordt uitgenodigd. Standaardzinnen stralen inderdaad weinig enthousiasme en overtuiging uit.

Een tweede puntje van kritiek is dat je tweemaal kort op elkaar de woorden 'spreekt me erg aan' bezigd. Probeer dit iets anders te verwoorden.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie naar andere functie in de zorg, wie helpt mij aub!! Miem Sollicitatiebrief en cv 3 15 juli 2014 16:16
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 10:40
Open sollicitatie herintreder Ladylin Sollicitatiebrief en cv 1 7 september 2008 21:23
open sollicitatie onderwijsassistent mèlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26
Open sollicitatie startende/ junior reisadviseuse Grada Sollicitatiebrief en cv 2 8 februari 2007 14:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon