Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 januari 2011, 15:11
Brain Brain is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 januari 2011
Berichten: 3
Brain is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie Grafisch Vormgever (1 jaar werkloos)

Hallo Hallo

Ik ben al een tijd op dit Forum aan het meelezen en dacht het wordt tijd mijn eigen Sollicitatiebrief eens te laten zien.

In januari 2010 heb ik mijn studies grafisch ontwerp in België stop gezet. (ben duitser)
Dit was geen ondoordachte beslissing, maar iets waar ik lang over heb nagedacht. In Sollicitatiegesprekken zeg ik, als ze mij naar de redenen vragen, dit:

Soms kom je aan een punt in je leven waar je beslissingen moet nemen die heel je toekomst veranderen. Na 17 jaar constante studies werd het voor mij tijd eindelijk in de beroepswereld in te duiken. Daarom heb ik op januari 2010 beslist mijn studies Grafisch ontwerp in de Provinciale Hogeschool Hasselt stop te zetten en eindelijk werkgevers te laten zien wat ik kan.

Ja en nu ben ik al een jaar werkloos. Bij Sollicitatiegesprekken vinden ze me altijd zeer goed en dat laten ze mij ook weten. Maar ik krijg dan nooit de job omdat ik niet genoeg ervaring heb. Als ze me ooit terugschrijven, is dat altijd de reden.
Mijn vraag hierbij is, hoe kan ik dat "gat" van een jaar nu best in mijn Brief of CV verwerken?

Hier nu mijn Motivatiebrief:

Sollicitatie Grafisch Vormgever


Geachte ...,

Graag stel ik langs deze weg mijn kandidatuur als Grafisch Vormgever voor.

Dankzij mijn studie grafisch ontwerp aan de Kunsthumaniora te Hasselt en de Provinciale Hogeschool Limburg, heb ik het gevoel dat mijn vergaarde kennis van pas kan komen in een groot aantal diverse carričres. Mijn loopbaan zou zeker een goede start nemen als ik deze kennis dan ook nog in praktijk kan brengen binnen een boeiende en uitdagende creatieve sector.

Ik ben enthousiast, creatief en zeer gemotiveerd om mijn opleiding te gebruiken bij het vergaren van mijn eerste professionele ervaringen. Dankzij mijn studies, Freelance en zelfstudies kon ik mijn kennis en vaardigheden continu verdiepen en ontwikkelen. Hier had ik de gelegenheid huisstijlen, logos, affiches, Concept Arts, websites, enz. te ontwerpen. In dit werk toon ik een grote mate aan stressbestendigheid. Opdrachtgevers hebben meestal een zeer druk tijdschema en door gerichte vragen te stellen, de inzet van creativiteit en het voortdurend in contact staan met de klant, lever ik op korte tijd het beste resultaat af.

Ik ben een zeer creatief en flexibel persoon die veelzijdig geďnteresseerd is, en nieuwe opgaven als een interessante uitdaging beschouwt. Ik hou er van mijn creativiteit op een goede manier op papier te zetten, zodat niet enkel ik, maar ook andere mensen er hun voordeel aan hebben.
Bovendien streef ik altijd ernaar mijn vaardigheden te verbeteren. Ook Freelance kon ik ervaring opdoen met klanten en kreeg al een goed oog op de wereld die mij te wachten staat.
Met Photoshop, Illustrator en Indesign werk ik dagelijks en verdiep mij nu met het leren van Quark XPress en Autodesk Maya. Via dagelijkse zelfstudie ben ik snel vertrouwd met nieuwe programma’s en kan ik mij gemakkelijk aanpassen.

Hopelijk geven deze brief, mijn CV en dit korte Portfolio U al een goed beeld van mijn persoonlijkheid. Ik licht maar al te graag mijn kandidatuur toe tijdens een persoonlijk gesprek.

hoogachtend,

Naam



Bijlage:curriculumvitae
Portfolio U kunt ook mijn Online Portfolio bekijken:
http://saschaschroder.daportfolio.com




groeten
__________________
http://saschaschroder.daportfolio.com
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 januari 2011, 18:36
mghgjk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Nog even

Om aan een baan in Nederland te Komen word voornamelijk op de leeftijd gekeken, hoe oud een sollicitant , hoe duur als werknemer is, de ervaring excuss om iemand niet aan te nemen is juist dat, een excuus, als je veel ervaring kan aantonen maar boven de 40 ben, dan zullen ze wat anders verzinnen om jou niet aan te nemen.

De overheid heeft het zo geregeld, dat als je een WW-B uitkering heb en na een jaar geen baan heb gevonden, WCs moet je gaan schoon maken. Dit zelf als je een master heb afgerond. De wet word voornamelijk op buitenlanders toegepast.

"Passende werk" noemen ze dat.

Daarom vele kiezen met een lening van de overheid een onderneming te ondergaan dat de overheid zelf al van tevoren weet dat in korte tijd falliet zal gaan, aan het eind je bent zoals aan in het begin.

Maar met een grote schuld.

En daar gaat het om.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 januari 2011, 20:23
Brain Brain is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 januari 2011
Berichten: 3
Brain is on a distinguished road
Standaard

Jij hebt blijkbaar geen goede ervaringen gemaakt. Maar dat alles zo negatief is kan ik me niet voorstellen. Bijzonder in de creatieve sector, waar wat je kunt belangrijker is dan je Opleidingen.

Ik moet erbij zeggen, dat ik niet in Nederland woon. Ik woon in België, dichtbij Eindhoven.
__________________
http://saschaschroder.daportfolio.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 januari 2011, 11:07
mghgjk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Misschien om voldoende ervaring te kunnen aantonen je kan je dienst als Grafisch Vormgever als vrijwilliger of beter gezegd (gratis) voor geschikte bedrijven aanbieden.

Laat maar van tevoren weten dat de bedoeling is dat als ze tevreden met je werk zijn, je de gegevens wil gebruiken on in je CV te plaatsen, sommigen bedrijven vergoeden reiskosten. bespreek dit van tevoren

Anders je kan ook je eigen bedrijf starten, let op de risicos!, en doe voornamelijk geen partnerschap. een klein bedrijf als Grafisch Vormgever eist geen grote investeren. en misschien in Belgie zijn ze minder bekrompen dan hier in Nederland met de regelgeving.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 januari 2011, 16:22
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Smile werkeloos

De werkeloos is opgelopen in de leeftijd van 45 en ouder.
Leeftijd discriminatie daar heeft de overheid ook aan bijgedragen. UWV bied goedkope krachten aan die tegen een minimumloon moeten werken zodat de werkgever deze goedkope krachten lekker kunnen uitbuiten.
Waarom zou je dan mensen aan nemen met meer dan 15 jaar werkervaring!
Alles draait om geld en niet om kwaliteit.

En zo zit ik werkeloos thuis met vele met mij.
Wat zegt de media en de overheid je moet meer mensen halen uit het buitenland Omdat wij vergrijzen en handen tekort komen om te werken .

Hoe zit dat dan met al die mensen die werkeloos zijn en diploma's hebben en werkervaring.
Werkgevers willen goedkope slaven .
Het wordt tijd dat wij de vuisten in een slaan en samen tot actie komen .
Met zoveel kennis moet kunnen we beter gaan samen werken .
Mensen laat jullie idee horen.

groet

lien
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie grafisch vormgever/dtp Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 5 31 juli 2009 13:07
Open Sollicitatie Grafisch vormgever, Graag tips en commentaar marian_m Sollicitatiebrief en cv 3 29 oktober 2008 22:41
Open sollicitatie verpleeghuis, eerste in 10 jaar, commentaar graag Devore Sollicitatiebrief en cv 3 23 september 2007 18:58
sollicitatie grafisch vormgever, medewerker na'ané Sollicitatiebrief en cv 4 4 september 2006 23:45
Sollicitatie grafisch vormgever Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 2 28 juli 2006 12:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon