Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 december 2008, 11:36
nayelhabib nayelhabib is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Berichten: 1
nayelhabib is on a distinguished road
Standaard MBA bij NTI, LOI of NCOI

Dames en heren,

Ik ben van origine een software engineer. Afgestuurd HBOer.

Ik heb een jaar gewerkt in het vak programmeren maar na een jaar is mij een top sales baan aageboden en geaccepteerd. Het heeft te maken met sales van PLC producten. ( Programmable Logic Controllers).

Nu heb ik een toestemming voor MBA opleiding maar niet zo een hele kostabre een.

Ik kan niet kiezen tussen LOI, NTI en NCOI.. Wie heeft er ervaring mee? Wie kan me een raad geven?

Bedank voor de reacties alvast.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 december 2008, 09:44
Lina Lina is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 82
Lina is on a distinguished road
Standaard Re: MBA bij NTI, LOI of NCOI

Geen idee wat bij jullie verstaan wordt onder een 'niet zo kostbare' opleiding, maar ik denk dat het NCOI dan al snel afvalt. Die zijn allesbehalve goedkoop
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 december 2008, 12:16
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: MBA bij NTI, LOI of NCOI

Ik zou het op een accoord gooien met je werkgever en een 50%/50% verdeling voor een echte MBA afspreken. Een MBA van NTI/LOI neemt natuurlijk niemand serieus. Een MBA van NCOI wordt misschien in het MKB nog wel serieus genomen. Maar een echte MBA waarmee je binnen het grootbedrijf deuren wilt openen is toch wel een van de volgende:

De top 3 van NL (staat in de Financial Times top 100):
www.tiasnimbas.edu
www.rsm.nl
www.nyenrode.nl
Deze opleidingen kosten EUR 30.000 tot 40.000 en hebben zéér strenge toelatingseisen.

Verder zou ik eens op http://officialmbaguide.org en www.masterguide.nl kijken. Er zijn ook opleidingen van EUR 15.000 tot 25.000 die wel de moeite zijn.

In plaats van een MBA van NTI/LOI kun je dan beter een reguliere MSc in deeltijd van de OU of een andere universiteit volgen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 december 2008, 19:19
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: MBA bij NTI, LOI of NCOI

Het is gek maar ik sluit me dit keer bij Henk aan.

NTI en LOI is niets mis mee, maar ik wist nog niet eens dat zij een MBA aanbieden en roept ook geen logische associatie bij mij op.
Het voelt net alsof je Wedgewood servies koopt bij Blokker (dat is dan vast een afgekeurde partij....)

NCOI voelt al iets vertrouwder, maar ook niet zo'n logische keuze.

Maar als je een MBA wilt doen, dan moet je idd gewoon naar een bekend en erkend aanbieder, zoals hierboven genoemd. Het is een investering in jezelf die je er zo uit hebt en zeker als je werkgever je hierbij helpt.

En de alternatieven voor een Msc die Henk noemt zou ik zeker ook eens bekijken.

Succes!!!
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 4 december 2008, 16:19
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: MBA bij NTI, LOI of NCOI

Ook bieden hogescholen tegenwoordig MBAs, MSc's aan in samenwerking met WO-instellingen en ook HBO-masters aan. Dat kan ook een goede optie zijn.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 2 maart 2009, 16:31
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: MBA bij NTI, LOI of NCOI

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Ik zou het op een accoord gooien met je werkgever en een 50%/50% verdeling voor een echte MBA afspreken. Een MBA van NTI/LOI neemt natuurlijk niemand serieus. Een MBA van NCOI wordt misschien in het MKB nog wel serieus genomen. Maar een echte MBA waarmee je binnen het grootbedrijf deuren wilt openen is toch wel een van de volgende:

De top 3 van NL (staat in de Financial Times top 100):
www.tiasnimbas.edu
www.rsm.nl
www.nyenrode.nl
Deze opleidingen kosten EUR 30.000 tot 40.000 en hebben zéér strenge toelatingseisen.

Verder zou ik eens op http://officialmbaguide.org en www.masterguide.nl kijken. Er zijn ook opleidingen van EUR 15.000 tot 25.000 die wel de moeite zijn.

In plaats van een MBA van NTI/LOI kun je dan beter een reguliere MSc in deeltijd van de OU of een andere universiteit volgen.
Henk, met alle respect wat een kletskoek. Als Consultant Learning and Development, bij een hele grote Multinational, kan ik zeggen dat er eigenlijk alleen gekeken wordt naar a) Bachelor/Master titel, voor zover deze bij een geaccrediteerde opleider is genoten (NVAO), en b) Naar relevante werkervaring. Een zgn. afstandsopleider geeft aan dat de onderhavige persoon zelfstandig kan werken. Een MBA via een van genoemde top opleiders geeft aan, dat men in potentie een professioneel netwerk heeft (noemde men ooit een old boys network). Regels voor de Master titel staan wettelijk vast, dus DAAR zal geen enkel voor of afkeur inzitten, factor b is wel belangrijk!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 9 juli 2009, 02:55
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: MBA bij NTI, LOI of NCOI

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Henk, met alle respect wat een kletskoek.
Henk heeft een goed punt. Je moet kiezen of je voor een echte MBA wilt gaan (grote investering in tijd/geld en vooral een geheel nieuwe levensstijl en professioneel netwerk opbouwen) of dat je liever een serie web-cursussen volgt waardoor je de titel MBA mag voeren (goedkoop, geen inspirerende sprekers, weinig vakkennis/ervaring van docenten, nauwelijks kruisbestuiving met medestudenten en buiten het MKB nauwelijks gewaardeerd). TIP: ga naar je boekhandel en kijk of je een "Harvard business review" kunt vinden. Kom je hier doorheen, kan je deze artikelen makkelijk lezen en heb je vrienden/collega's waarmee je hierover kunt sparren? Of moet je toegeven dat jouw favoriete boekhandel geen enkele van deze bladen heeft ;-)

Zo op het eerste gezicht lijkt de tweede optie het beste voor je. In de PLC wereld is er geen ruimte voor snelle jongens met old-boys netwerk. Mijn advies is dan ook om bij je oude plan te blijven; doe een goedkopere MBA om kennis in huis te halen. Blijf vooral jezelf; het gaat in jouw wereld om wie je bent, welke werkervaring je hebt en daarna pas om de opleiding en pas als allerlaatste je ego.

NCOI biedt daarbij de beste waar voor z'n geld, gevolgd door NTI en daarna het LOI.

Het voordeel van NTI is dat ze meeliften met Business School Nederland (maar niet volledig) en het nadeel is dat NTI nog steeds niet geaccrediteerd is; daar zijn ze erg vaag over. Ik heb het vermoeden dat ze te weinig studenten per jaar hebben.

LOI is misschien wel goed, maar hoeveel musikanten zijn er doorgebroken na een cursus gitaarspelen bij de LOI? Gelukkig kan je wel bij bovenstaande multinational solliciteren ;-)
Met citaat reageren
  #8  
Oud 9 juli 2009, 09:11
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: MBA bij NTI, LOI of NCOI

Een MSc van een WO-instelling is altijd beter dan een MBA van LOI/NTI/NCOI/BSN. Een MBA van een FT-school is nog veel beter. Een MBA van een hogeschool is ook redelijk.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 19 augustus 2009, 14:56
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: MBA bij NTI, LOI of NCOI

Weetjes:
- Soortgelijke modules worden aangeboden bij zowel goede als slechte opleidingen, soms zelfs met dezelfde docenten (mengeling van Nyenrode, Antwerpen, TIAS, Rotterdam), dus zou het dan niet om de modules gaan? Nee, natuurlijk niet!
- Het gaat niet om de modules, maar om het netwerk. Er zijn maar drie scholen met dermate interessante netwerken: Nyenrode, Rotterdam, TIAS. De andere aanbieders is zonde van je tijd en geld tenzij je alleen een nietszeggende MBA titel achter je naam wilt zetten.
- Strenge toelatingseisen zijn er niet voor niets. Je weet in een vroeg stadium of je er klaar voor bent of niet. GMAT en TOEFL testen zijn een randvoorwaarde. Het nadeel is dat je je goed moet voorbereiden op engels en wiskunde op VWO niveau. Onderschat het niet, dit is pittig als je de kennis niet meer paraat hebt na een arbeidsverleden van min. 10 jaar.
- Accreditatie is geen voorwaarde voor de opleidingskwaliteit. Accreditaties kunnen ook leiden tot bureaucratie, papiermassa, kosten, ergernissen, conservatief lesprogramma etc.
- De MBA moet aangeschreven staan en het liefst in de internationale top 100, wil je CV er interessanter van worden.
- Een MBA'er met lef betaalt alles zelf, je wilt namelijk met zo'n diploma niet vastzitten aan een studieregeling met je werkgever, wat je moet krijgen van je werkgever is tijd en de mogelijkheden om opdrachten uit te werken binnen het bedrijf.
- Zelf betalen lukt vaak alleen met (een deel) geleend geld. Kijk ook naar de financiele regelingen die opleiders met banken hebben. Reken op lenen tegen 250,- per maand en is niet van de belasting aftrekbaar. Leenbedrag moet vaak binnen 10 jaar terugbetaald worden.
- Belastingtechnisch: Mag je de betaling over drie jaar spreiden? Zodat je een maximale belastingteruggave hebt. Belasting max. bedrag per jaar aftrekbaar=15.000,- euro.
- Netto komt een MBA uit op 20.000-25.000 euro.Dat lijkt veel, maar 25000/10=2500 euro per jaar terugbetalen = afbetaling 200 + rente 250,- euro = 450 euro per maand. Ga ervan uit dat je na je MBA een andere baan wilt en de afgestudeerde MBA'er er gemiddeld 1000 euro op voorruit gaat per maand, kan het wel uit. Je moet nu al zeker weten dat je op alle vlakken een enorme carriereboost gaat maken
- Kijk goed hoe en of je scholarships kunt krijgen. Soms wel 10.000 euro, mits op eigen kracht gefinancierd. Dus hou goed in de gaten wat je eigen werkgever bijdraagt en of dit zoveel meer bijdraagt. Het gevoel om iets zelfstandig te hebben gedaan is ook goud waard.

Aantal tips
- Weet goed wat je wilt en of MBA daar de oplossing is
- Financieel(20k-25k netto!) lijkt pijnlijk, maar focus daar niet op, wees pragmatisch en zie mogelijkheden, belastingteruggave, scholarships)
- Daag jezelf uit en doe een MBA bij 1 van de beste opleiders, vooral omdat de minder goede opleiders in vergelijking met de beste opleiders niet een zoveel van prijs verschillen. Ik laat dan ronduit slechte als LOI en NTI achterwege.
- Denk aan de scholarships en/of weigeren bijdrage van de werkgever
- Belangrijk: het commitment van je werkgever voor opdrachten en tijd
Met citaat reageren
  #10  
Oud 19 augustus 2009, 16:27
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: MBA bij NTI, LOI of NCOI

Voor 95% van de NL-ers is een FT MBA niet interessant. Dat is in alle landen zo. Als je geen WO/VWO niveau hebt dan heeft het zonder meer geen zin om een FT MBA te gaan doen.

En als je geen FT MBA gaat doen kun je beter een HBO of WO master doen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
moderne bedrijfsadministratie (mba)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn eerste ervaring met het NCOI Lina Opleiding kiezen en volgen 24 28 december 2014 12:23
NTI of LOI Martine1975 Opleiding kiezen en volgen 8 15 juli 2009 13:56
Werken bij de LOI Iekje Alle andere carrièreonderwerpen 1 13 april 2008 15:28
HBO communicatie via NTI of LOI of ergens anders? barbie Opleiding kiezen en volgen 1 14 december 2007 20:00
LOI, NCOI, of....??? Di_23 Opleiding kiezen en volgen 3 31 augustus 2007 09:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon