Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 september 2011, 12:54
Loes87 Loes87 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 september 2011
Berichten: 1
Loes87 is on a distinguished road
Exclamation Heb bachelordiploma vertaler / tolk, doe administratief werk, welke job past bij mij?

Hoi iedereen,

Ik ben Loes, 24 jaar en werk onderhand al 3 jaar als administratief bediende - een job waarvan ik dacht "nouja ik moet érgens beginnen". Via uitzendbureau hier terecht gekomen maar eigenlijk had ik al van de eerste werkdag door dat deze job niet mijn ding is. Maar ja. Drie jaar later werk ik er nog steeds omdat ik gewoon niet weet wat ik wil.

Ik ben een bachelordiploma vertaler / tolk. Mensen vragen me steeds "nou waarom ben je dan geen vertaler of tolk" (logisch) en eerlijk, vertaler is een oersaaie job waar je absoluut geen voldoening uithaalt. Tolk is iets wat ik nooit wilde worden wegens echt ontzettend stresserende job!! Eigenlijk heb ik gewoon die studies gekozen omdat ik een vreemde taal (Spaans) wilde leren en omdat ik op school altijd heel goed was in talen.

En nou zit ik hier nog steeds. Op mijn bureautje. Elke dag tel ik de uren. Elke dag word ik ongelukkiger. En als ik dan eens moeite doe, krijg ik telkens een negatief antwoord. Onderhand heb ik al bij 14 bedrijven gesolliciteerd en ik kan je zeggen dat dat voor héél uiteenlopende vacatures was. Gewoon omdat ik écht niet weet waar ik goed in ben, wat ik zou willen doen, ... Bij de meeste sollicitaties kreeg ik een negatief antwoord omdat ik een vaste baan heb en dus nog minstens 6 weken opzegtermijn heb en dus niet onmiddellijk kan starten, bij andere sollicitaties waren er dan weer sterkere kandidaten. Loopbaanbegeleiding heb ik al bij 4 organisaties aangevraagd maar hier in België maak je tegenwoordig geen kans meer om die begeleiding aan te vragen als je al over een diploma beschikt, jonger bent dan 45jaar, ...

Als ik echt, ECHT zou mogen kiezen, dan start ik een winkel. Mijn ouders hebben altijd een winkel gehad (nu nog steeds trouwens) en die autonomie en vrijheid is echt iets wat ik zoek in een job. Maar dat houdt natuurlijk weer risico's in, en je moet er vnl. geld voor hebben, iets wat ik momenteel niét durf te riskeren aangezien ik pas een huis heb gekocht en op het einde van de maand netjes mijn loon nodig heb.

Een job waarbij ik niet 24/24 (nouja, 8/8) achter een PC zit, absoluut géén puur administratieve job meer, ik wil kunnen rondwandelen, creatief zijn, organiseren, etalages op orde stellen, schoonmaken, noém maar op...

...maar als ik dan websites doorblader met vacatures kom ik alleen maar Engelstalige jobtitels tegen, functies die me op zich niks zeggen, tweetaligheid is iets wat hier vaak een echte must is (ik kan wel Frans, maar ben absoluut niét perfect tweetalig),.... dan zakt de moed me weer in de schoenen.

Kortom.

I need help.

Heeft IEMAND ervaring met een wanhopig hoopje mens zoals ik? Met zo'n diploma waar je niks mee bent (behalve als leraar dan, maar dat spreekt me niet zo aan)? Met zo'n eeuwige twijfelaar die niet eens kan beslissen wat er vanavond op tafel komt omdat er zoveel keuze is ind e supermarkt????? DAN BEN JIJ MIJN VRIEND - je moét me helpen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 september 2011, 17:08
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Tip 1: ga op zoek naar een loopbaanadviseur in Vlaanderen. Tip 2: ga op zoek naar een soortgelijk forum in Vlaanderen: Nederland is namelijk een hele andere cultuur / arbeidsmarkt.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 november 2011, 15:09
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard

Je bent dus tolk Spaans? Het lijkt me dat er ook erg weinig werk is voor tolk. Als vertaler heb je meer kansen, maar alleen maar teksten vertalen is natuurlijk oersaai.

Zou je niets willen doen met de Spaanse taal?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Welke baan past bij mij? Annet1982 Loopbaanvragen 0 13 oktober 2010 21:21
Welke baan past bij mij? Iemand tips? TheFlippo Loopbaanvragen 14 12 augustus 2009 20:01
Welke opleiding past bij mij? lochan Opleiding kiezen en volgen 4 24 juni 2009 11:56
Hoe kom ik er achter welke baan bij mij past? Jos_B Loopbaanvragen 0 1 oktober 2007 22:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon