Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 oktober 2011, 22:30
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Positieve referentie met ondertoon, hoe te mijden?

Hoi,

Onlangs zijn mijn ex-werkgever en ik uit elkaar gegaan. DIt alles is vastgelegd in een nette overeenkomst.

Een van de afspraken is dat ex-werkgever een positieve referentie zou zijn. Hoewel ex-werkgever positief is geweest, heeft ex-werkgever mij een mogelijke toekomstige baan in de weg gezeten.

Wat is er gebeurd:
Ex werkgever heeft bij de vraag over mijn werk- en denkniveau volmondig MBO-niveau gezegd terwijl ex-werkgever mij nota bene een Post HBO opleiding heeft laten volgen welke ik met succes afgerond heb. Voor de baan waarvoor ik zeker in aanmerking kwam werd HBO werk- en denkniveau gevraagd.

Ik ben me ervan bewust dat ik deze werkgever als referentie moet mijden, maar hoe kan ik dat op correcte manier in een sollicitatieprocedure melden. Ik wil niet met modder gooien naar ex-werkgever omdat dit niet bij mij past.
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 oktober 2011, 00:54
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

De schriftelijke referentie gewoon niet gebruiken. En een mondelinge referentie proberen te ontwijken. En mochten ze daar toch op staan dan zou ik aangeven dat de vorige werkgever (om welke reden dan ook) per abuis MBO-niveau zou kunnen aanduiden.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 oktober 2011, 17:15
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard MBO of HBO niveau

Beste Rens,

zou het niet zo kunnen zijn dat je ex-werkgever gewoon gelijk heeft en je op MBO-niveau opereert???

Zal je wel gelukkig worden op een functie met HBO werk- en denkniveau. Dat is de werkelijke vraag die je jezelf moet stellen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 oktober 2011, 18:29
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Beste Rens,

zou het niet zo kunnen zijn dat je ex-werkgever gewoon gelijk heeft en je op MBO-niveau opereert???

Zal je wel gelukkig worden op een functie met HBO werk- en denkniveau. Dat is de werkelijke vraag die je jezelf moet stellen.
Goed punt. Dat had een vriend van me ook. Met moeite HBO gehaald maar steeds ontslagen omdat hij niet op HBO-niveau kon functioneren. In MBO-functies gaat het juist heel goed omdat hij een goede MBO-er is.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 november 2011, 20:38
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

ach MBO niveau HBO niveau. weinig verschil

Ik heb collega's die een HBO opleiding hebben voltooid en die zo dom als een ezel zijn en MBO collega's die veel beter en sneller werken dan de HBO collega's
En ze doen allemaal hetzelfde werk.
MBO en HBO weinig verschil
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 november 2011, 12:07
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Het gaat erom dat je in eerste instantie goed in je vel zit in het werk dat je doet.

Nieuwe werkgevers willen graag een referentie van je huidige/vorige werkgever. Nus is het zo dat mijn leidingggevende van de voorlaatste werkgever ongevraagd in een referentiegesprek heeft gezegd dat mijn werk- en denkniveau zeker op HBO-niveau zit. Dit heeft ze aan de hand van een aantal voorbeelden bekrachtigd.

Uiteindelijk heb ik mijn ex-werkgever nog even gesproken en dit is denk ik wel verhelderend geweest.
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
referenties

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Hoe om te gaan met "zwart gat" na onslag ? RickD Loopbaanvragen 5 2 augustus 2011 10:56
Onmin met baas, wil ontslag nemen, moet ik slechte referentie vrezen? Monvier Loopbaanvragen 3 6 augustus 2009 17:21
Hoe kan ik beter met stress omgaan? Alexandra Alle andere carričreonderwerpen 1 3 april 2009 01:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon