Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 november 2011, 23:06
Leroy112 Leroy112 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 november 2011
Berichten: 2
Leroy112 is on a distinguished road
Standaard Terug naar oude werkgever?

Hallo allemaal,

Ik zal mijn “probleem” in het kort proberen samen te vatten.

Na 5 jaar bij een firma werkzaam te zijn geweest kwam daar helaas een einde aan, ze gingen verhuizen en dat was simpelweg te ver weg voor vele medewerkers waaronder ikzelf. Vrijwel iedereen heeft zich laten uitkopen.
Het kantoor gedeelte van de firma verplaatste zich en het logistieke gedeelte bleef (voorlopig) nog op de locatie gevestigd. Er zijn op de oude locatie nog een heel klein aantal kantoor functies intact gebleven. Dit allen is nu zo’n 1,5 jaar geleden.

Zelf had ik gelukkig vrij snel een nieuwe baan gevonden waar ik inmiddels al een vast dienstverband heb afgedwongen. Het product van mijn huidige werkgever is echt een product voor mij, je zou dus zeggen kan niet beter!! Echter niks niets is minder waar, ik mis mijn oude product en mijn oude werk. Ook vindt ik het vreselijk om te horen dat er vele klanten nog altijd ontevreden zijn, en dat alles nog altijd niet goed verloopt. Ongeveer 80% van de mensen die ons in die tijd vervangen hebben zijn inmiddels alweer vertrokken, de productkennis is dus weer vrijwel 0,0.

Ik zou zo graag willen terugkeren bij mijn vorige werkgever, klanten weer tevreden proberen te maken, weer service verlenen en weer echt iets over hebben voor de klant. Alleen wil ik dit allen dan uiteraard wel op mijn oude werklocatie. Ik heb deze gedachte niet door een nostalgie gevoel maar door een hart voor de zaak/klant gevoel.

Echter zit ik met het dilemma of dat ik deze stap wel moet proberen te maken. Dit omdat het voor mij misschien niet de juiste toekomst is (gaat de logistieke afdeling ook ooit nog verhuizen???) dan zit ik namelijk weer in hetzelfde schuitje als 1,5 jaar geleden. Zitten ze wel op mij te wachten? Ook schat ik de kans niet hoog in, ben namelijk toch met een zak geld vertrokken, oude managers om eventueel op terug te vallen zijn er niet en wil mijn huidige baan ook niet (op wat voor manier dan ook) op het spel zetten. Wat te doen………….? (excuus voor het warrige verhaal)

Alvast bedankt

Leroy.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 november 2011, 23:43
Xxx Xxx is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 maart 2011
Berichten: 53
Xxx is on a distinguished road
Standaard

Als de managers beseffen dat er weinig/geen productkennis meer aanwezig is zitten ze zeker wel op je te wachten. Als je in je brief zo ongeveer de motivatie/geschiedenis zet zoals je hier doet maak je m.i. al veel kans op de baan!!
De 'zak geld' : was dat onderdeel van een sociaal plan of was dat iets individueels? In dat eerste geval zullen ze je niks 'verwijten' lijkt me.

Als je vandaag solliciteert zul je nog niet morgen hoeven te besluiten over je carriere toch? Ze moeten je eerst uitnodigen voor een gesprek en na dat gesprek hoef je nog steeds niet diezelfde dag ja of nee te zeggen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 november 2011, 08:43
Leroy112 Leroy112 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 november 2011
Berichten: 2
Leroy112 is on a distinguished road
Standaard

De zak geld kwam inderdaad van een sociaalplan.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 november 2011, 11:51
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Wellicht dat je nog wel mensen (beslissers) kent die nog werkzaam zijn voor je oude werkgever. Als dat zo is, bel deze dan even en vraag wat de mogelijkheden zijn en wat de toekomstvisie voor het logistieke gedeelte is.

Bellen is snelle, persoonlijker en je kunt in je sollicitatie refereren naar dit telefoongesprek.

Succes ermee.
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #5  
Oud 4 november 2011, 17:23
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Talking

Ik zou er niet aan beginnen. Nostalgie werkt meestal nadeling uit: de ervaringen die de basis vormen van je emotionele basis bestaat niet meer. De tijd staat niet stil en zoals je zelf al hebt aangegeven zijn er nieuwe mensen in de omgeving waar je vroeger hebt gewerkt. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel maar meestal zien werkgevers hun oude werknemers niet graag terug en vaak loopt het dan alsnog mis.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stoppen oude opleiding, op naar het nieuwe.. Maar wat? sevenmei Opleiding kiezen en volgen 2 25 september 2011 19:04
Carričreswitch, weer terug in de schoolbanken, nu op zoek naar een leerbedrijf lelie Sollicitatiebrief en cv 0 3 maart 2010 10:46
Terug naar school Kwennie Opleiding kiezen en volgen 6 6 oktober 2008 00:32
terugkeer naar oude werkgever Ika Loopbaanvragen 1 30 juni 2008 15:20
Terugkeren naar een oude werkgever Ika Sollicitatiebrief en cv 2 25 juni 2008 19:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon