Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 18 mei 2012, 21:36
oliver oliver is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2012
Berichten: 14
oliver is on a distinguished road
Standaard

Helemaal met berlien eens.

Maak m wat leuker op, hij ziet er een beetje saai uit.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 20 mei 2012, 12:06
Andy Andy is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2012
Berichten: 17
Andy is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar Andy
Red face CV Andy

@Oliver en Berlien: bedankt voor de reactie

Ik heb nu een kortere versie gemaakt van mijn CV en hierbij ook bijgevoegd.
Kan je wat meer tips geven? Met opfleuren weet ik niet echt wat je precies bedoelt of wat jij voor ogen hebt
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf CV Andy Vermeulen.pdf‎ (116,8 KB, 63x gelezen)
Met citaat reageren
  #13  
Oud 20 mei 2012, 12:25
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Vond de vorige beter. Ik zie nu helemaal niet meer wat je gedaan hebt. Wat ik mis is wat je bereikt hebt. Wat is jouw toegevoegde waarde? Wat kan jij bijdragen aan de organisatie en wat heb je bijgedragen aan je vorige werkgevers.

Verder is de kop "onderwijs" onder werkervaring voor mij erg verwarrend. Is dit nu werkervaring of heb je onderwijs genoten? Als laatste: wat voegen deze privé activiteiten toe voor de werkgever? Begrijp dat ze interessant zijn voor jou, maar wat heeft een werkgever aan iemand die van concerten houdt (tenzij je ze organiseert)?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 20 mei 2012, 13:07
Andy Andy is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2012
Berichten: 17
Andy is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar Andy
Unhappy dan de vorige terug

ajhoff: Maar zeg me dan eens duidelijk wat ik anders kan doen? De CV opfleuren??
Ook begrijp ik je vraag over wat ik bereikt hebt niet? Mijn toegevoegde waarde???
In onze vorige mails moet het je al duidelijk zijn dat ik niet echt weet welke richting ik uit wil. Programmeren zeker niet! Iets met Teamwerk! Sociaal contact! Coaching! met analyse of ontwerp heb ik amper ervaring.
Ik ga woensdag naar een careerlaunch day in Gent en ik wil mijn CV meenemen. Maar whsl zijn dat allemaal bedrijven in de regio Oost-Vlaanderen. Nogal ver van waar ik woon, the far west

Ik denk er aan om terug naar het onderwijs te gaan vanaf september. In mijn werk in het onderwijs kan ik moeilijk antwoorden over wat ik heb bijgedragen. Ik hoop dat ik daar bijgedragen heb aan de opvoeding van de leerlingen.
Het is niet gemakkelijk. Ik weet niet echt wat ik wil. Daarnet vulde ik een keuzelijst in en als mogelijke beroepen kwam leerkracht LO en adviseur naar boven, haha. Ik wil de IT niet helemaal afschrijven maar weeelllke richting
I DON'T KNOW
Met citaat reageren
  #15  
Oud 20 mei 2012, 14:42
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
ajhoff: Maar zeg me dan eens duidelijk wat ik anders kan doen? De CV opfleuren??
Ook begrijp ik je vraag over wat ik bereikt hebt niet? Mijn toegevoegde waarde???
Verplaats je eens in een werkgever. Je zit aan je bureau en krijgt 100 sollicitaties voor je neus en je moet er hooguit vijf kiezen voor een gesprek. Waar ga jij op letten?

Selectieproces:
Voor de eerste selectie dient de functieomschrijving. Alles wat niet voldoet qua kennis en ervaring vervalt direct.

Als tweede komt geschiktheid voor de functie aan de orde. Welke personen voldoen het beste aan opleiding en werkervaring (= inhoud van het werk die ik bij jou mis. Wat heb je gedaan, wat heb je bereikt?).

Ten derde komt de persoon zelf in beeld. Hoe drukt deze zich uit in de brief en het CV? Wat voor carrière heeft de persoon achter de rug, zit er lijn en groei in?

Bij het laatste punt komt je pitch, waarom jij de perfecte kandidaat bent, in beeld. Als jij niet aan kunt geven waarom jij de perfecte kandidaat bent (toegevoegde waarde = je salaris meer dan terugverdienen) lig je eruit. ik zie in jouw CV wat opleiding, wat functiebenamingen en hobby's. Hoe kan ik op basis daarvan bepalen of jij geschikt bent? Eerlijk gezegd zou je er bij mij al in de eerste ronde uit liggen omdat ik volstrekt geen informatie van je krijg waarom ik je aan zou moeten nemen.

Samenvattend: probeer mij er van te overtuigen dat jij geld voor mij gaat verdienen of mijn organisatie vooruit gaat helpen!
Met citaat reageren
  #16  
Oud 20 mei 2012, 16:30
Andy Andy is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2012
Berichten: 17
Andy is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar Andy
Standaard verplaatsen in functie van werkgever

Hoe kan ik me nu gaan inleven in een werkgever?
Dit is een CV die ik wil gebruiken voor allerhande sollicitaties. Alleen weet ik nog niet in welke specifieke richting. Maw een opsomming van wat ik allemaal heb gedaan. Geef me anders eens wat meer concrete tips.

Bij mijn werk in de privé ben ik duidelijk wat ik heb gedaan en wat ik heb bereikt. In de 3 jobs staat kort beschreven wat ik deed. Wat nog meer?
Mijn jobs daarna in het onderwijs. Wat kan ik daar van opschrijven?
Dat ik heb leren plannen en organiseren + zelfstandig voorbereiden, motiveren van een groep. Dat zijn typisch leerkrachttaken.
Die zaken schrijf ik altijd in mijn sollicitatiebrief. Dewelke dan ook wat meer specifiek is naar de functie toe. Alleen heb ik daar nog geen zicht op. Ik heb nu gekandideerd voor het onderwijs volgend schooljaar. Maar ik wil eens zien wat er buiten het onderwijs nog is wat ik eventueel kan doen.

Ik merk op dat onze mails tot geen oplossing zullen leiden.
Ik hoopte dat je op basis van mijn CV mij in bepaalde richtingen ging kunnen sturen. Alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 20 mei 2012, 17:07
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Hoe kan ik me nu gaan inleven in een werkgever?
De vraag die je jezelf moet stellen is: waarom zou ik mijzelf op basis van dit CV uitnodigen voor een gesprek en niet iemand anders? Dat is inleven in een werkgever en heeft niets te maken met een specifieke werkgever.

Heel concreet één geval: ICT Consulent Politie Zone Gent
Er bestaan heel veel consultants (zowat de hele wereld is consultant tegenwoordig). Wat heb je daar exact gedaan en welke resultaten heb je bereikt? Het feit dat je jezelf consultant in de ICT noemt zegt me helemaal niets. Ik heb er totaal geen beeld bij wat je daar gedaan hebt. Hierbij een voorbeeld van wat ik bedoel. Hieruit kan ik tenminste opmaken wat iemand gedaan heeft en wat ik als werkgever zou kunnen verwachten:

ICT Consultant
xxxxxxxxxxxx Nederland N.V.

Public Company; 1001-5000 employees

January 2012 – Present

- Application Deployment process & environment
- Consultancy & Training
- MSI / App-V Packaging process & environment
- Operations Management
- Planning / Senior Technical Consultant
- Scripting & (re) packaging applications
- SCCM application & image deployment
- Workplace Management
- XP & Windows 7

Als jij vind dat je genoeg informatie geeft is dat prima. Ik zou je niet uitnodigen op basis van je CV omdat ik totaal geen beeld krijg van jou als persoon en ervaring. Duidelijker kan ik het niet maken, sorry.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 20 mei 2012, 17:24
Andy Andy is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2012
Berichten: 17
Andy is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar Andy
Standaard vorige cv terug gepost

@ajhoff:
Ik heb zeker nog niet genoeg info.
Ik ben alleen niet goed in mezelf verkopen.
In de job van ICT Consultant bij de politie Gent heb ik nu nog toegevoegd dat ik zorg voor de analyse en programmatie + testing van projecten binnenin de zone. We hadden in de tijd wat programmatiestandaarden + afspraken bereikt toen we nog met 3 man waren. Toen is iemand ontslaan en kregen we elk een project voor ons eigen (ik noem het rapid development).
Ik ben niet een persoon om alleen aan een project aan te pakken + analyse + programmatie + testing.
Daarna kreeg ik een slechte evaluatie en was de kous af. Dus wat kan ik meer zeggen. Ik ben radeloos. Ik weet goed wat ik niet wil. En voor de rest iets in team met sociale contacten.
Kan je op basis van dat raad geven?
Met citaat reageren
  #19  
Oud 20 mei 2012, 17:42
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Dat lijkt er al meer op. Je hebt dus het volgende gedaan:

ICT Consulent Politie Zone Gent
- Analyse, ontwerp en programmatie van aangifte administratie (voorbeeldje)
- Acceptatie testen van opgeleverde software volgens methode Y
- Opstellen van programmatie standaarden en afspraken
- Ontwikkelen van software via Agile standaarden

Daar kan ik uit halen wat ik als werkgever zou kunnen verwachten. Begrijp je? Blijkbaar heb ik met een software ontwikkelaar te maken die ervaring heeft met Agile en in staat is standaarden te definiëren en z'n werk zelf te structureren. Tevens heb ik een idee wat voor soort systemen (administratief, technisch, etc.) hij ontwikkeld heeft. Blijft nog de vraag: betreft het architectuur standaarden zoals Togaf 9? Welke programmeertalen en systemen? Welke testmethode? T-map misschien? Dus meer vertellen.

Je moet gewoon vertellen over het wat en hoe je hebt gedaan en niet de werkgever daar naar laten raden. Noem ook vooral de standaarden die je kent bij naam. Werkt heel goed omdat het een referentiekader biedt zonder een heel verhaal te moeten vertellen. Niet te moeilijk maken, niet te veel nadenken

Als je op de wijze zoals ik heb getoond puntsgewijs per functie vertelt wat je hebt gedaan, volgens welke methode en liefst ook nog wat je hebt bereikt (systeem x opgeleverd met y gebruikers t.bv. z) ben je op de goede weg.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 20 mei 2012, 18:17
Andy Andy is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2012
Berichten: 17
Andy is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar Andy
Thumbs down Amai

Van de jobs uit de periode voor ik in het onderwijs stond, kan ik de inhoud helaas niet beter omschrijven dan ik reeds in mijn cv deed.
Dus hiermee ga ik het moeten doen.

Ik wil ABSOLUUT geen programmatie meer doen! Ik ben er nu al een paar jaar niet meer mee bezig, ondertussen is alles al heel snel geëvolueerd waardoor ik vrees niet meer mee te kunnen (nb: ik ken de termen zelfs niet die je aanhaalt).

Ik weet niet welke andere richting ik uit kan. Help!
Ivm niet teveel nadenken zit ik met een probleem. Doe ik constant, zoals ik al zei ik ben radeloos.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
CV check rossifan Sollicitatiebrief en cv 5 1 juli 2011 14:56
graag cv check plus tips over gat in cv hanson Sollicitatiebrief en cv 3 11 februari 2011 14:27
CV check - Graag feedback Scales Sollicitatiebrief en cv 2 17 november 2010 21:18
Hulp nodig: CV spelfouten correctie:) egv200 Sollicitatiebrief en cv 0 19 september 2010 20:52
Engelstalige CV check groggt Sollicitatiebrief en cv 5 30 november 2009 02:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon