Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 december 2008, 00:05
lisa g lisa g is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 december 2008
Berichten: 2
lisa g is on a distinguished road
Question sollicitatie stageplek kunnen jullie aub beoordelen???

hey
ik moet solliciteren naar een stageplek in de klinische psychologie.. ik heb mijn brief samengesteld met voorbeelden uit andere sollicitatiebroeven die ik hier op deze site gevonden heb.
toch wil ik graag dat jullie hem beoordelen want ik ben er best onzeker over.
groetjes
lisa

dit is de brief:

XXXXXXXX Ziekenhuis
Dhr. Drs. XXXXXX
xxxxxxxxx
XXXXXXX

Lisa xxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxx, 10 december 2008

Betreft: stageplaats klinische psychologie

Geachte heer xxxxx,

Vorige week vrijdag, vijf december, heb ik telefonisch contact gehad met een van uw medewerkers. Tijdens dit gesprek ben ik meteen enthousiast geworden bij het horen dat u wellicht nog een stagiaire aanneemt voor het schooljaar 2009/2010. Daarom solliciteer ik bij deze naar een stageplek in de klinische psychologie, bij het xxxxxxxx Ziekenhuis.

Ik volg de opleiding psychologie aan de xxxxxxxx universiteit te xxxxxx. Momenteel zit ik in het derde jaar en word geacht een relevante stageplaats te hebben bij de master van klinische psychologie die ik komend jaar ga volgen. Omdat mijn interesse bij de klinische richting ligt, dacht ik meteen aan de afdeling van klinische psychologie in het xxxxxxxxx Ziekenhuis. Mede doordat een familielid autistisch is, is mijn belangstelling in de psychologie ontstaan. Het lijkt mij ontzettend interessant om gesprekken te hebben, onderzoek uit te voeren en tests af te nemen bij mensen. Graag zou ik een bijdrage leveren aan de mensen die dat hard nodig hebben. Ik ben leergierig, flexibel, geduldig en enthousiast. Ook heb ik al drie jaar theoretische kennis opgedaan op de universiteit die ik graag in praktijk wil brengen.

Het gaat om een klinische stage van minimaal zes maanden en vier dagen per week, of een equivalent hiervan. Ik kan in september 2009 beginnen, maar later kan ook.

Ik hoop van harte dat u mij wilt uitnodigen voor een gesprek waarin we kennis kunnen maken en ik mijn motivatie en enthousiasme nader kan toelichten.

Met vriendelijke groet,
Lisa xxxxxxxxx
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 december 2008, 01:05
martinemussies martinemussies is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 december 2008
Berichten: 9
martinemussies is on a distinguished road
Stuur een bericht via MSN naar martinemussies
Standaard Re: sollicitatie stageplek kunnen jullie aub beoordelen???

Ziet er goed uit! Een kleinigheidje:

Ik zou de zin "Mede doordat een familielid autistisch is, is mijn belangstelling in de psychologie ontstaan" omdraaien en ook vermelden waarom je belangstelling juist naar de klinische psychologie uitgaat. Bijvoorbeeld zo:

"Mijn belangstelling voor de psychologie is mede ontstaan door een familielid met autisme, maar ook door [....]. De klinische psychologie spreekt me bijzonder aan, omdat [....]."

Idee? Heel veel suc6, ik duim dat je de plek krijgt! Groetjes van Martine
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 december 2008, 07:19
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie stageplek kunnen jullie aub beoordelen???

Hoi,

Prima brief, met een duidelijke motivatie voor het betreffende beroep!

Wel een tip:

Citaat:
Het gaat om een klinische stage van minimaal zes maanden en vier dagen per week, of een equivalent hiervan. Ik kan in september 2009 beginnen, maar later kan ook.
Ik zou dit in je brief weglaten, en dit duidelijk in je CV vermelden onder een kopje Stageloopduur/Beschikbaar per oid.
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 december 2008, 08:41
lisa g lisa g is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 december 2008
Berichten: 2
lisa g is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie stageplek kunnen jullie aub beoordelen???

dank jullie wel!
ik zal de tips zeker gebruiken!
ik laat nog weten of ik aangenomen wordt als stagiaore of niet
groetjes
lisa
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
sollicitatie, stage

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie naar andere functie in de zorg, wie helpt mij aub!! Miem Sollicitatiebrief en cv 3 15 juli 2014 16:16
Open sollicitatie dierentuin: Wat is jullie eerste indruk van deze brief? Noortjepe Sollicitatiebrief en cv 3 20 maart 2009 20:14
Kunnen jullie mijn sollicitatiebrief reviewen :) Gorgeous Sollicitatiebrief en cv 0 29 augustus 2008 00:05
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 02:26
Sollicitatie educatiemedewerker. Wat vinden jullie ervan???? Brigitte Sollicitatiebrief en cv 3 21 april 2006 15:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon