Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 februari 2014, 15:39
Cassie Cassie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2007
Berichten: 8
Cassie is on a distinguished road
Standaard wft-basis, welke aanbieder raden jullie aan?

Hallo allemaal,

Ik wil graag wft-basis volgen. De prijsverschillen zijn enorm en er zijn zoveel aanbieders dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Wat zijn jullie ervaringen?
Welke aanbieders zijn goed en welke kun je beter links laten liggen?
Welke aanbieders staan bij werkgevers hoog aangeschreven en welke juist niet?
Is het een must om deze studie klassikaal te volgen om het te kunnen halen?

Wat ik belangrijk vind is dat het lesmateriaal goed aansluit op het examen en dat je dan niet tekort komt. Ook moet je een erkend diploma krijgen en niet een certificaat van het instituut zelf.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 februari 2014, 15:48
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind persoonlijk de lesstof die NIBE-SVV aanbiedt erg prettig. Als je daar examen doet krijg je ook een erkend Wft-diploma, maar dat is waarschijnlijk bij de meeste instellingen het geval. Een nadeel van NIBE-SVV is wel dat de nadruk bij de vraagstelling soms meer ligt op de valkuilen dan op de kennis zelf. Maar met logisch nadenken kom je er uiteindelijk wel.

NIBE-SVV is sowieso één van de bekendere aanbieders. Maar ook Avans, LOI, Studieplan en diverse andere instituten bieden deze cursus aan. Als de prijs overal hetzelfde zou zijn, dan zou ik voor NIBE-SVV kiezen. Je zou ook kunnen kiezen voor Studieplan (LOI zonder ondersteuning) en dan een examen doen bij Wft-Nivo, dan ben je erg goedkoop af.

Het hangt ervan af of het een must is om deze studie klassikaal te volgen. Ben je werkzaam in de financiële dienstverlening? Of heb je al eerder opleidingen gevolgd in deze richting? Zo ja, dan kan je het wellicht met een thuisstudie af. Delen van de lesstof komen namelijk ook in andere Wft- en bankopleidingen voor. Een voordeel van klassikaal is dat je vaak extra's en weetjes uitgelegd krijgt van de docent. Het nadeel kan daarentegen zijn dat andere cursisten mogelijk al een hoop weten uit werkervaring en daardoor de lessen mogelijk te snel gaan voor mensen die net komen kijken.

Is prijs een issue, dan zou ik voor Studieplan kiezen met een examen bij Wft-nivo. Is kwaliteit van de lesstof een issue, dan zou ik voor NIBE-SVV gaan.

Let trouwens wel op dat er e.e.a. gaat wijzigen of is gewijzigd m.b.t. Wft-opleidingen. Ik weet niet welke instituten hun opleidingen al hebben aangepast en welke nog niet, maar om te voorkomen dat je dubbel examen moet doen kan het misschien verstandig zijn op voorhand wat informatie in te winnen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Met spoed graag jullie reactie op welke brief juist is (ik twijfel nog wel) Smurfin_24 Sollicitatiebrief en cv 4 19 juni 2013 18:18
Welke beroep sluit aan bij mijn interesses/vaardigheden? Wat wil ik doen?! MeljeuG Loopbaanvragen 9 25 september 2012 11:53
Weer opnieuw aan het solliciteren - graag jullie feedback Sproetje Sollicitatiebrief en cv 0 2 augustus 2012 18:26
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Welke hogeschool Fysiotherapie aan te raden? Utrecht, Avans, Han, Leiden #Lot Opleiding kiezen en volgen 1 18 maart 2012 15:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon