Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 augustus 2009, 19:48
Tom76 Tom76 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2009
Berichten: 5
Tom76 is on a distinguished road
Question Omschrijf jezelf.... ==> hoe verwerk je dat in een cv?

Ben bezig met het maken v/e cv aan de hand v/e niet ingevuld voorbeeld cv. Eén van de cv-onderdelen is het beantwoorden van volgende vraag:

"Omschrijf jezelf en je ambities in een paar zinnen"

De vraag lijkt makkelijk te beantwoorden maar gek genoeg valt het mij niet mee om iets zinnigs op papier te krijgen...?!

Heeft iemand hier ervaring(en) mee en tips hoe ik dit kan omschrijven?


Ik heb wat 'steek-woorden' die ik in mijn vorige cv gebruikt had...

• Goede contactuele eigenschappen.
• Creatief in denken en handelen.
• Rustig, pragmatisch en resultaatgericht.
• Schroomt niet om op basis van zorgvuldige analyse, moeilijke besluiten te nemen en deze te implementeren.
• Duidelijk, helder, maar altijd rechtvaardig en met oog voor de mensen die het betreft
• Waar nodig sturend, bij voorkeur coachend. Integer en loyaal.

....maar wil het in een omschrijving in cv plaatsen...
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 augustus 2009, 23:58
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Omschrijf jezelf.... ==> hoe verwerk je dat in een cv?

Dat is een prima omschrijving toch.
Haal de bullets weg en giet het in een "verhaaltjes-vorm"

*knip* *plak* *hussel* *voila*

Ik ben een mensgericht, sociaal persoon die creatief is in denken en handelen. Rustig, pragmatisch en resultaatgericht: ik schroom niet om op basis van zorgvuldige analyse, moeilijke besluiten te nemen en deze te implementeren.
Duidelijkheid is belangrijke waarde voor mij en ik ben altijd rechtvaardig met oog voor de mensen die het betreft. Waar nodig ben ik sturend, bij voorkeur coachend. Integriteit en loyaliteit staan bij mij hoog in vaandel.

*tadaa*


Goede contactuele eigenschappen.
is een beetje ouderwetse zinsnede.. laat dat maar weg, blijkt waarschijnlijk wel uit andere dingen... (ik heb er mensgericht en sociaal van gemaakt maar dat is puur uit mijn duim gezogen omdat ik niet weet of je dat ook bent.... maar het is een voorzetje)


Ik mis dan nog wel je ambities..... waar wil je heen met je carriere??
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 augustus 2009, 14:13
Tom76 Tom76 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2009
Berichten: 5
Tom76 is on a distinguished road
Question Re: Omschrijf jezelf.... ==> hoe verwerk je dat in een cv?

Hello mister or misses MakingSense...your reaction makes definitely sense ! Vele malen bedankt voor je input/toegevoegde waarde!!

...èn je voorzetje is nogal kloppend .

Inderdaad nog de ambities...; mijn ambitie is om op wat langere termijn aan projecten deel te nemen en deze ook te leiden.

Ik volg binnenkort een deeltijd Hbo opleiding waarbij project-management een belangrijk onderdeel is. Het is een Hbo-opleiding waar je opgeleid wordt voor Bachelor of ICT. http://www.carrieretijger.nl/opleidi...ge-informatica

Kan ik mijn ambitie(s) als volgt omschrijven? Mijn ambitie is om op wat langere termijn aan projecten deel te nemen en deze ook te leiden. Verdere kennis opbouw op het vlak van project -opbouw, -sturing en -afronding streef ik de komende jaren na.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 augustus 2009, 14:15
Tom76 Tom76 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2009
Berichten: 5
Tom76 is on a distinguished road
Lightbulb Re: Omschrijf jezelf.... ==> hoe verwerk je dat in een cv?

De omschrijving ziet er dan zo uit;

Ik ben een mensgericht, sociaal persoon die creatief is in denken en handelen. Rustig, pragmatisch en resultaatgericht: ik schroom niet om op basis van zorgvuldige analyse, moeilijke besluiten te nemen en deze te implementeren.
Duidelijkheid is een belangrijke waarde voor mij en ik ben altijd rechtvaardig met oog voor de mensen die het betreft. Waar nodig ben ik sturend, bij voorkeur coachend. Integriteit en loyaliteit staan bij mij hoog in vaandel. Mijn ambitie is om op wat langere termijn aan projecten deel te nemen en deze ook te leiden. Verdere kennis opbouw op het vlak van 'project -opbouw, -sturing en -afronding' streef ik de komende jaren na.


Een laatste aan- en/of opmerking op bovenstaand zie ik graag tegemoet
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 augustus 2009, 22:37
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Omschrijf jezelf.... ==> hoe verwerk je dat in een cv?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tom76 Bekijk bericht

Mijn ambitie is om op wat langere termijn aan projecten deel te nemen en deze ook te leiden. Verdere kennis opbouw op het vlak van 'project -opbouw, -sturing en -afronding' streef ik de komende jaren na.

Een laatste aan- en/of opmerking op bovenstaand zie ik graag tegemoet
Ik vind hem wat lang...

Ik zou eerder "projectmatig werken" gebruiken dan "aan projecten deel te nemen".

Ideetje:

"Ik werk graag projectmatig en ik heb de ambitie om ook projecten te gaan leiden in toekomst en daartoe volg ik momenteel een opleiding"



groetjes
Misss Making Sense
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 augustus 2009, 16:55
Tom76 Tom76 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2009
Berichten: 5
Tom76 is on a distinguished road
Standaard Re: Omschrijf jezelf.... ==> hoe verwerk je dat in een cv?

Again thanks Miss Making Sense.

Dit is 'em, dank zij jouw hulp, geworden;

Ik ben een mensgericht, sociaal persoon die creatief is in denken en handelen. Rustig, pragmatisch en resultaatgericht: ik schroom niet om op basis van zorgvuldige analyse, moeilijke besluiten te nemen en deze te implementeren.
Duidelijkheid is een belangrijke waarde voor mij en ik ben altijd rechtvaardig met oog voor de mensen die het betreft. Waar nodig ben ik sturend, bij voorkeur coachend. Integriteit en loyaliteit staan bij mij hoog in vaandel. Ik werk graag projectmatig en heb de ambitie om ook projecten te gaan leiden in de toekomst, en daartoe volg ik momenteel een opleiding.


Vaak moet je op baan sites ook een pakkende titel gebruiken, poeh poeh dat valt niet mee om die te bedenken. Waar let een recruiter op? Iemand suggesties...?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 augustus 2009, 10:16
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Omschrijf jezelf.... ==> hoe verwerk je dat in een cv?

Een mooie elevator pitch (oftwel yell) gebruiken.... hooguit 10 woorden

Om zoveel mogelijk informatie te geven in een korte elevator yell kun je 4elementen opnemen:
- emotioneel kenmerk
- functioneel kenmerk
- de oplossing
- iets opvallends (bijv. een metafoor of humor)

Dus:
Mensgerichte, analytische projecttijger die effectieve klantprocessen inricht

Nuchtere, resultaatgerichte techneut lost uw netwerkproblemen snel op.

of zo zag ik laatst deze:

Revenue accelerator (metafoor + oplossing) masquerading (humor) as Facilities Engineer (functioneel) (geeft gelijk als emotie bijv. origineel mee zonder het te vermelden)

of (ik schud iets uit eigen mouw.... )
Blikopener nodig: inspirerende, ervaringsdeskundige loopbaancoach laat u uw ware "ik" ontdekken.
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Bore en burn-out van mijn werk; tips? arianna Loopbaanvragen 7 4 mei 2011 11:54
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon