Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 september 2009, 21:46
Alexandra Alexandra is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 september 2008
Berichten: 37
Alexandra is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiehulp door werkcoach UWV

Beste mensen,

Ik ben op dit moment druk aan het solliciteren om snel aan een nieuwe baan te komen.
Via de site van uwv heb ik gelezen dat hun werkcoach de werklozen hiermee kan helpen steunen.
Hebben jullie ervaring hiermee?
Ik zit te denken om een stap te zetten, dus afspraak maken met uwv voor een werkcoach.
Maar ik weet niet of dit wel veel helpt om z.s.m. een nieuwe baan te vinden?

Ik heb hier en daar nieuws gelezen dat er veel mensen toch op eigen kracht solliciteren i.p.v. met een werkcoach.

Ik hoor graag jullie tips.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 september 2009, 12:37
Alexandra Alexandra is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 september 2008
Berichten: 37
Alexandra is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie hulp door werkcoach UWV

Iemand reactie/tips??
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 september 2009, 12:41
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie hulp door werkcoach UWV

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexandra Bekijk bericht
Ik zit te denken om een stap te zetten, dus afspraak maken met uwv voor een werkcoach.
Dat kan natuurlijk altijd. Een goede coach begint met een oriënterend gesprek, om na te gaan of en hoe hij je kan helpen.

Waarom twijfel je? Baat het niet, dan schaadt het niet, toch?
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 september 2009, 22:22
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie hulp door werkcoach UWV

Als het goed is krijg je bij een werkloosheidsuitkering automatisch een werkcoach van het WERKbedrijf (voorheen CWI, nu samenwerkingsverband UWV, CWI en Gemeente) toegewezen. Deze zal samen met jou een trajectplan opzetten. Voor zover ik weet is de basis hiervan een verplichting die gerelateerd is aan het recht op uitkering. Op je bewijs van inschrijving bij het WERKbedrijf zou je werkcoach vermeld moeten staan.

Het is belangrijk dat je goed aangeeft wat je wilt en waar een eventuele hulpvraag ligt. De hulpvraag kan evengoed zijn dat je op eigen kracht solliciteert en je weg zoekt. Je kunt in ieder geval vragen welke instrumenten zij ter beschikking hebben. Je kunt dan zelf beoordelen hoe en wat of niet voor jou tot steun zou kunnen zijn.

Je kunt in ieder geval alvast met het WERKbedrijf bellen om te vragen hoe een en ander is geregeld in de Gemeente waar je woont.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 september 2009, 14:10
midosil midosil is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2008
Berichten: 76
midosil is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie hulp door werkcoach UWV

[QUOTE=Ri@nne;18224]Als het goed is krijg je bij een werkloosheidsuitkering automatisch een werkcoach van het WERKbedrijf (voorheen CWI, nu samenwerkingsverband UWV, CWI en Gemeente) toegewezen. Deze zal samen met jou een trajectplan opzetten. Voor zover ik weet is de basis hiervan een verplichting die gerelateerd is aan het recht op uitkering. Op je bewijs van inschrijving bij het WERKbedrijf zou je werkcoach vermeld moeten staan.


behalve als je uit het onderwijs komt!!! ik heb geen werkcoach, en niemand wil dat zijn/worden.
mijn poging om met behoud van een uitkering als zelfstandige te beginnen is al gestrand. 3 instanties wijzen elkaar aan om die beslissing te nemen. ondertussen heeft mijn eerste opdrachtgever zich al teruggetrokken omdat ze niet langer kon wachten. en voor mezelf beginnen zonder uitkering is (financieel) geen optie.

sorry dat ik zomaar inbreek in andermans topic maar wilde even mijn hart luchten..

succes met het gesprek TO. altijd doen!

wilma
Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 september 2009, 18:42
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiehulp door werkcoach UWV

Hoi Wilma,

Uitkeringsinstanties wekken vaak de indruk dat een werkcoach een soort wondermiddel is om werk te vinden waardoor verwachtingen vaak (te) hoog gespannen zijn. Banen die er niet zijn kunnen ook niet gemaakt worden door werkcoaches van/via het UWV.

Helaas kun je inderdaad tegengewerkt worden bij pogingen om iets voor jezelf te beginnen vanuit een uitkeringssituatie. Met name omdat je eerst toestemming moet hebben om dat te mogen doen. Ambtelijke molens werken langzaam.

Hopelijk heb je het (nog) niet opgegeven?
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #7  
Oud 24 september 2009, 22:31
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiehulp door werkcoach UWV

De aanhouder wint en zelfs als het niet lukt dan zou je een jaar kunnen gaan werken/sparen en daarna zelfstandig verder kunnen.

De meeste ZZP-ers, ondernemers starten zonder meer niet vanuit een uitkering.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 27 september 2009, 22:06
midosil midosil is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2008
Berichten: 76
midosil is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiehulp door werkcoach UWV

hoi!

ik heb het min of meer wel opgegeven...
mijn "eigen winkel" plannen heb ik vorig jaar al in de vriezer gezet ivm de crisis.nu dit ook al niet lukt twijfel ik sterk aan het zelfstandig ondernemersschap. ben dus op zoek naar een baan in loondienst.
ik verwacht geen wonderen van een uwv werkcoach, wel een helpende hand van iemand die de juiste kanalen weet..

wilma
Met citaat reageren
  #9  
Oud 27 september 2009, 23:55
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiehulp door werkcoach UWV

Misschien kun je je licht opsteken bij de landelijke banendag op 1 oktober a.s.?
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #10  
Oud 4 oktober 2009, 22:38
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiehulp door werkcoach UWV

Je kan bij jouw werkcoach vragen om een IRO (Individuele Reintegratie Overeenkomst). Hoe duidelijker jij aan kan geven wat een dergelijk traject jou kan bieden, des te makkelijker de werkcoach hierin meegaat. Wanneer de werkcoach met jouw verhaal instemt, dan kun je zelf het coachingsbureau uitkiezen waar je het beste gevoel bij hebt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Project logopedische sollicitatiehulp meisje86 Sollicitatiebrief en cv 1 10 september 2008 19:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon