Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 november 2014, 17:52
Switcher Switcher is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 november 2014
Berichten: 1
Switcher is on a distinguished road
Arrow Hypotheek en werk

Beste.
Ik ben al jaren werkzaam in de zorg als ziekenverzorgende op MBO niveau.
Hier heb ik een aantal competenties opgebouwd als probleemsignalering, omgang met cliënten, systematisch werken, rapporteren etc etc.
Toch staan een aantal dingen mij tegen.
Ik weet niet of ik tot mijn 67ste in de zorg wil werken en erger mij aan een aantal dingen.
Ik vind het personeel in de zorg vaak gehospitaliseerd, onverzorgd, bezuinigingen beperken plezier in de zorg en omgang met collega's wordt er niet plezierig door.
Ook het werk zelf is iets waar ik niet van weet of ik het nog jaren wil doen.
Zou graag mij willen laten omscholen, ben nu 39 jaar, gezin en een koopwoning.
Waar ik interesse in heb om mijzelf in te laten omscholen is bijvoorbeeld de ict.
Natuurlijk ken ik ook mensen die hier in werken, ik merk dat de manier van omgaan met mensen, de instelling van deze mensen mij aanspreekt.
Totaal gespeend van hospitalisatie, fris in het leven ( young at heart ) en leergierig.
Heb weinig ervaring met computersystemen, werk in mijn werk natuurlijk met een programma ter rapportage en dossier vorming maar zal mij moeten laten omscholen.
In principe tot bereid ik ben leergierig, en pik dingen ook op.
Ik ga uit van een traject van 1 tot 3 jaar.
Wat zou een traject zijn om te beginnen in de ict ( had ik eind jaren 90 maar begonnen he )
En wie op dit forum heeft zich nu daadwerkelijk laten omscholen vanuit mbo, gezin en hypotheek met succes.
Zoek geen zekerheid maar ervaringen van anderen, hoeft natuurlijk niet naar ict te zijn, je kan ook van ict trambestuurder worden.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 november 2014, 09:51
PeterVercruysse PeterVercruysse is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 september 2014
Berichten: 49
PeterVercruysse is on a distinguished road
Standaard

Je kunt natuurlijk avondonderwijs gaan volgen in een ict-richting, bijvoorbeeld bachelor.

Waarschijnlijk is het zelfs mogelijk om een ICT-traject te doorlopen in de onderneming waar je nu werkt. Ik ken toch een groot aantal ICT-ers die begonnen zijn in hun eigen afdeling als "iemand die er iets meer van kent".

Soms heeft een onderneming iemand nodig die de kleine problemen in hun ICT-systemen kan oplossen, maar is dat meestal geen full-time job. Gewoon iemand die als ziekenverzorgende kan meewerken, maar langs de andere kant ook de ICT-brandjes kan blussen en eventueel een aantal routineopdrachten voor de centrale ICT-dienst kan oplossen. Veel mensen zijn op die manier begonnen.

De vraag is in welke richting je in ICT wilt gaan? Bijvoorbeeld hardware, netwerken, software, ERP, web-design, ...
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 november 2014, 16:09
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Switchen

Dank voor u reactie.
De richting weet ik nog niet, ook of ik precies ict zal doen niet.
Ik zal eerst de basis moeten leren en van daaruit een richting kiezen.
Natuurlijk kan ik in mijn organisatie zoeken naar een functie.
Waar ik vooral ook nieuwsgierig naar ben is ervaringen van mensen die zich ook na jaren in een sector gewerkt te hebben om lieten scholen.
Maar dan dus met hypotheek en gezin, als je echt wil kan het hoor ik.
Maar wie heeft de eindstreep gehaald ?
Voor hetzelfde geld ben ik over 5 jaar klassen assistent.
Wie heeft de radicale switch gemaakt en in de avond het ROC of LOI bezocht.
Stage gelopen en in tussentijd wat minder gewerkt ( en verdiend )
Ik weet wel al dat er een tekort aan programmeurs is wat betreft ict.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 november 2014, 18:05
Pietje2
Gast
 
Berichten: n/a
Talking

MBO4 ICT heeft weinig tot geen beroep perspectief. Het aantal vacatures in die sector neemt snel af en er zijn te veel jong afgestudeerden. Je verdient ook relatief weinig.

HBO ICT heeft meer mogelijkheden maar het is een lange en erg zware weg. En vaak ook niet haalbaar voor mensen met MBO2/MBO3 niveau. VWO wiskunde is een vereiste omdat veel modules (in de propedeuse en daarna) direct of indirect met VWO wiskunde van doen hebben.

LOI/NHA/NTI/NCOI: niet doen. De meeste ICT-bedrijven nemen deze diploma's niet serieus. Een reguliere HBO is dus de aanwezen keuze.

Ik zou ICT daarom niet aanbevelen. Succes.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 4 november 2014, 14:41
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Het gras is altijd groener aan de overkant Zoals je zelf opmerkt is de tijd voor zo'n overstap al lang voorbij, als je nu het wereldje in wilt stappen dan moet je bereid zijn en het leuk vinden om zsm de 'computer nerd' van je ziekenhuis en je familie te worden en ook nog ff tussendoor een hbo papiertje halen. Niet om je te ontmoedigen hoor, maar je hebt een vertekend beeld dus kan ik je beter wakker schudden Zoek de uitdaging in je eigen sector, haal bv een hbo verpleegkunde en werk je op, je zit een stuk veiliger in de zorgsector dan de IT.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Niet gelukkig met mijn werk als secretaresse linda1979 Loopbaanvragen 6 9 oktober 2013 23:53
Waarom ben je tevreden met je werk? Jerry22 Alle andere carričreonderwerpen 2 28 mei 2013 20:31
Welk werk past naast mijn acteerwerkzaamheden? simsalabim123 Loopbaanvragen 3 19 januari 2012 10:24
Werk switchen? DA1313 Opleiding kiezen en volgen 1 8 maart 2010 09:40
van mijn passie mijn werk maken, een reëel plan? Amber9 Loopbaanvragen 3 11 juli 2008 11:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon