Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 april 2012, 14:32
meave meave is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 april 2012
Berichten: 39
meave is on a distinguished road
Thumbs down Sollicitatiebrief boekhoudkundig/financieel medewerker

Hallo allemaal,
Ik ben nu sinds een jaar bezig om een andere baan te krijgen. Ik heb tientallen brieven verstuurd en ben voor sommige functies ook wel uitgenodigd maar dat zijn er maar een handvol. Ik krijg vaak helemaal geen reactie of een reactie dat mijn profiel niet aansluit bij wat hun zoeken.
Het klopt dat ik geen werkervaring heb voor de functies waar ik op solliciteer maar ik ben wel met de opleiding praktijkdiploma boekhouden bezig.

Zouden jullie eens kritisch kunnen kijken wat i nog kan verbeteren?

Alvast bedankt


XXXXX, 1 februari 2012.

Betreft: uw vacature voor Boekhoudkundig/financieel medewerker.


Geachte mevrouw XXXXX,

Via xxx kwam ik op uw site terecht en zag ik de vacature voor boekhoudkundig/financieel medewerker staan. Hierbij solliciteer ik naar deze functie.

Wat mij trekt aan een functie als deze is het feit dat het cijfermatig is. Ik vind het leuk om met cijfers te werken. Op dit moment verricht ik voor onze administratief/financieel medewerker hand en span diensten en dit vind ik erg leuk om te doen. Ik kan mij helemaal verliezen in het werken met geld en vandaar dat ik denk dat deze functie voor mij als geroepen komt.

Wat mij ten slotte aanspreekt in de door u geboden baan is de mogelijkheid om mezelf op het gebied van debiteuren- en crediteuren administratie te ontplooien. Het takenpakket van de functie spreekt mij erg aan aangezien het goed aansluit bij datgene wat ik geleerd heb tijdens mijn eigen leven en dit in uw praktijk kan integreren.
Mijn persoonlijkheid laat zich omschrijven als een gedreven vrouw die leergierig is. Ik ben betrokken, loyaal en precies in mijn werk.

Graag overtuig ik u van mijn kwaliteiten in een persoonlijk gesprek waarbij ik deze brief en mijn CV verder kan toelichten. Een uitnodiging daartoe zie ik in ieder geval met grote belangstelling tegemoet.


Met vriendelijke groet,


Yvonne Oussoren
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 april 2012, 00:13
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Lees de spelregels eens door, met name punt 2: http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=23
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 april 2012, 12:05
meave meave is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 april 2012
Berichten: 39
meave is on a distinguished road
Standaard

Sorry dat had ik niet gezien.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 april 2012, 09:35
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meave Bekijk bericht

XXXXX, 1 februari 2012.

Betreft: uw vacature voor Boekhoudkundig/financieel medewerker.


Geachte mevrouw XXXXX,

Via xxx kwam ik op uw site terecht en zag ik de vacature voor boekhoudkundig/financieel medewerker staan. Hierbij solliciteer ik naar deze functie.

Wat mij aantrekt in een functie als deze is het feit dat het cijfermatig is. Ik vind het leuk om met cijfers te werken. Op dit moment verricht ik voor onze administratief/financieel medewerker hand en span diensten en dit vind ik erg leuk om te doen. Ik kan mij helemaal verliezen in het werken met geld en vandaar dat ik denk dat deze functie voor mij als geroepen komt.

Wat mij ten slotte aanspreekt in de door u geboden baan is de mogelijkheid om mezelf op het gebied van debiteuren- en crediteuren administratie te ontplooien. Het takenpakket van de functie spreekt mij erg aan omdat het goed aansluit bij datgene wat ik geleerd heb tijdens mijn eigen leven en dit in uw praktijk kan integreren.
Mijn persoonlijkheid laat zich omschrijven als een gedreven vrouw die leergierig is. Ik ben betrokken, loyaal en precies in mijn werk.

Graag overtuig ik u van mijn kwaliteiten in een persoonlijk gesprek waarbij ik deze brief en mijn CV verder kan toelichten. Een uitnodiging daartoe zie ik in ieder geval met grote belangstelling tegemoet.


Met vriendelijke groet,


Yvonne Oussoren
Wat mij opvalt is dat je veel schrijft over wat jou aanspreekt/trekt, maar er komt niet echt naar voren wat jij hen nu te bieden hebt. Ook het waarom je bij dit bedrijf wilt werken komt niet echt naar voren in je brief. Wat spreekt jou verder aan in dit bedrijf behalve het takenpakket?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 april 2012, 12:09
meave meave is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 april 2012
Berichten: 39
meave is on a distinguished road
Standaard

Dat is waar, ik zal er nog eens over buigen. Dank je wel.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief (Junior) Juridisch Medewerker Rechtbank, Graag uw commentaar define Sollicitatiebrief en cv 4 26 mei 2014 20:17
Sollicitatiebrief medewerker Klantenservice bij een woningbouwvereniging Sara29 Sollicitatiebrief en cv 4 16 september 2011 15:19
Sollicitatiebrief financieel administratief medewerker Spinner Sollicitatiebrief en cv 1 26 juli 2011 11:19
Sollicitatiebrief medewerker klantenservice marmar Sollicitatiebrief en cv 2 29 maart 2010 23:10
sollicitatiebrief Administratief Medewerker voor de afdeling Service Center gosiag Sollicitatiebrief en cv 2 1 januari 2010 21:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon