Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 januari 2007, 12:11
annie annie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 januari 2007
Berichten: 1
annie is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief leerling verpleegkundige

Met deze brief solliciteer ik op de functie van leerling verpleegkundige in een psychiatrische instelling. Graag commentaar op schrijfstijl

Betreft: sollicitatie duale leer-werkplek

Bijlage: curriculum vitae

Z, 10 januari 2007

Geachte heer ,

Naar aanleiding van de openstaande vacature voor leerling verpleegkundige en ons aangename telefoongesprek van dinsdag 9 januari stuur ik u deze sollicitatiebrief met curriculum vitae.
Ik ben een zeer gemotiveerde derdejaars hbo-v studente die beschikt over een flinke portie doorzettingsvermogen. Dit blijkt uit het feit dat ik de eerste twee studiejaren van de hbo-v in één jaar heb afgerond. Ook heb ik in de afgelopen jaren de nodige zelfkennis opgedaan. Ik ben er bijvoorbeeld achter gekomen dat ik het beste kan leren door ervaring in de praktijk op te doen. Daarom is duaal studeren een leervorm die uitstekend bij mij past.

Het doel van de (psy instelling) is mensen in staat te stellen een zo normaal mogelijk leven te leiden, zoveel mogelijk de regie over hun eigen leven te voeren en zo volwaardig mogelijk te functioneren in de eigen omgeving. Dit doel spreekt me aan, omdat er veel respect uitspreekt voor de zorgvragers. Van de verpleegkundige vraagt dit om steeds weer te reflecteren op het eigen handelen en dit handelen zo nodig bij te stellen. Dit vraagt veel van de verpleegkundige. In mij als leerling-verpleegkundige zult u een enthousiaste, gemotiveerde en kritsiche studente vinden die bereid is haar eigen handelen kritisch te beschouwen en hiervan te leren.

Omdat een sollicitatiebrief en curriculum vitae een beknopte indruk geeft van de persoon die deze geschreven heeft, wil ik mijn sollicitatie graag mondeling toelichten. Ik zie uw uitnodiging voor een gesprek met veel plezier tegemoet.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 januari 2007, 18:45
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief leerling verpleegkundige

Hoi Annie,

Er vallen mij een paar dingetjes op.

In de eerste alinea geef je aan dat je gebeld hebt. Neem van dat gesprek wat details op in je brief. Anderen hebben niet gebeld en hebben die info niet.

In je 2de alinea gebruik je een aantal maal het woord "ik" Je hebt competentie's en verwerk deze in zinsvorm zodat duidelijk wordt dat deze competentie's een meerwaarde hebben voor het bedrijf.

En geef ook aan waarom je juist bij dat bedrijf wilt werken.

Succes ermee.
Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
verpleegkundige

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stage verpleegkundige: graag commentaar Daisy Sollicitatiebrief en cv 10 13 maart 2012 16:23
Sollicitatiebrief leerling verpleegkundige. Gerard_J Sollicitatiebrief en cv 5 14 januari 2010 22:07
Sollicitatiebrief sociaal verpleegkundige rosalie Sollicitatiebrief en cv 1 23 december 2006 20:34
Sollicitatiebrief verpleegkundige SanShine Sollicitatiebrief en cv 2 24 oktober 2006 14:40
Sollicitatiebrief verpleegkundige treintje Sollicitatiebrief en cv 1 20 juni 2006 12:08


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon