Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 november 2012, 22:42
Fransje Fransje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Berichten: 7
Fransje is on a distinguished road
Question Werkgever doet navraag naar hobby's op cv

Hallo,
Onlangs heb ik mijn cv bij nationale vacaturebank geactiveerd. Daar heb ik ook mijn hobbies moeten invoeren. De mijne zijn online gamen, genealogie, lezen, wandelen.

Vervolgens werd ik gebeld door een extern bedrijf en kort daarop een gesprek bij de zorginstelling. Referentie was nagetrokken en alles was prima gesprek liep vlot en lekker en ze wilde me voor n tweede gesprek.
Maar nu komt het; het extern bureau belde me op. De instellung had hun gebeld ivm mijn hobbies. Online gamen was zeer verslavend en ze maakte zich daar zorgen over.
Het extern bureau gaf aan dat ik bij het tweede gesprek maar moest zeggen dat ik dat minimaal doe en meer houdt van sporten enz.

Vandaag kreeg ik bericht van mijn referentiepersoon. Ze hadden haar nogmaals gebeld en haar gevraagd wat ik allemaal doe in mijn vrije tijd.

Is dit normaal? Moet ik liegen op mijn cv wat ik in mijn vrije tijd doe?

Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt. De instelling is n verzorgingshuis.

Mijn hobby heeft nooit problemen opgeleverd..en ik wil weten of jullie dit net zo vreemd vinden als ik..
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 november 2012, 02:58
crow crow is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2011
Berichten: 37
crow is on a distinguished road
Standaard

De meeste mensen koken 's avonds en sommige doen het met plezier. Is het dan een hobby? Alles hangt ervan af hoe vaak je het doet en of je bereid bent het opzij te zetten voor andere activiteiten.

Je vermeldt het online gamen en nog wel als je eerste hobby. Het lijkt er dus op alsof het belangrijk voor jou is. Verder heb je te maken met mensen die dat waarschijnlijk zelf niet doen. Die gaan dan af op de opinie van de media over games en komen dit soort berichten tegen:

http://www.spitsnieuws.nl/archives/t...-gameverslaafd
http://www.knack.be/nieuws/gezondhei...0204040232.htm

Het kan dus dat je het recreatief doet, maar dat weten zij niet.

Tenslotte zijn uiteindelijk iedere bezigheid/hobby/ander werk/vrienden die jou van het werk af kunnen leiden potentieel ongewenst. Maar dat hangt weer van de branche af: een oude klasgenoot van mij is na zijn studie informatica bij een bedrijf gaan werken dat games maakt. Het lijkt me dat je niet bij hem moet aankomen met je postzegelverzameling in je vrije tijd.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 november 2012, 13:31
de Patrick de Patrick is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2011
Berichten: 82
de Patrick is on a distinguished road
Standaard

Mijn ervaring is dat een werkgever hiermee vooral wil peilen naar je sociale vaardigheden. Leg dan uit hoe vaak je dit doet en dat dit ook een 'sociale dimensie' heeft. Bereid je dan wel voor op vragen hierover op je gesprek.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
hobby's

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie en CV naar de functie Magazijnchef tibbe Sollicitatiebrief en cv 6 5 november 2012 14:00
Werkgever vraagt vóór 1e sollicitatiegesprek naar looneis/-wens Rens Salaris 14 21 september 2012 02:01
kan er iemand naar mijn CV kijken Adalsino Sollicitatiegesprek 4 13 juni 2011 20:26
Sollicitatiebrief en cv voor Office Manager, zou iemand er naar kunnen kijken? Palenque76 Sollicitatiebrief en cv 3 26 februari 2009 12:49
Terugkeren naar een oude werkgever Ika Sollicitatiebrief en cv 2 25 juni 2008 19:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon