Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 maart 2009, 12:11
jagger1 jagger1 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 maart 2009
Berichten: 2
jagger1 is on a distinguished road
Standaard Direct ontslag nemen zonder opzegtermijn?

hallo,

zou iemand me verder kunnen helpen ik werk sinds 3 jaar bij een bedrijf en heb een contract voor onbepaalde tijd als ik nu een nieuwe baan aangeboden krijg waar ik direct kan beginnen en waar ik met uren en loon flink op vooruit ga is het dan mogelijk om direct ontslag te nemen zonder uit te hoeven werken?

mocht dit niet mogelijk zijn en ik begin toch aan mijn nieuwe baan zonder uit te werken wat zijn dan de gevolgen voor me?

alvast bedankt

cindy
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 maart 2009, 12:23
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Direct ontslag nemen zonder opzegtermijn?

Je moet wettelijk een opzegtermijn van één maand in acht nemen (maar de CAO kan een langere termijn voorschrijven, tot een maximum van zes maanden). En je moet opzeggen per het einde van een maand.

Als je je daar niet aan houdt, dan kun je verplicht worden een schadevergoeding te betalen.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 maart 2009, 12:28
jagger1 jagger1 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 maart 2009
Berichten: 2
jagger1 is on a distinguished road
Standaard Re: Direct ontslag nemen zonder opzegtermijn?

hoi rene

bedankt voor je raectie,dus als ik het goed begrijp als je een kans krijgt voor hoger op te komen kan je er eigenlijk naar fluiten omdat je moet uitwerken

ik had mij laten vertellen dat als je er op vooruit gaat meteen kon stoppen niet dus???

weet jij wat deze schadevergoeding kan zijn???

thanks groetjes cindy
Met citaat reageren
  #4  
Oud 6 maart 2009, 12:43
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Direct ontslag nemen zonder opzegtermijn?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jagger1 Bekijk bericht
dus als ik het goed begrijp als je een kans krijgt voor hoger op te komen kan je er eigenlijk naar fluiten omdat je moet uitwerken
Nee hoor, dat is een beetje kort door de bocht. Het is heel normaal om een opzegtermijn te hebben van minstens een maand. Het bedrijf waar je solliciteert weet dat ook en snapt heus wel dat je eerst je verplichtingen bij je oude werkgever moet nakomen. Als ze je graag willen aannemen, willen ze ongetwijfeld een paar weken wachten.

Je kunt wel met je oude werkgever overleggen of je eerder mag weggaan. Of misschien heb je nog vakantiedagen staan die je kunt opnemen?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 9 maart 2009, 12:22
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Direct ontslag nemen zonder opzegtermijn?

Als je het zo stelt Jagger, zou het dan uberhaupt iemand ooit lukken om hogerop te komen??? Het is een hele normale gang van zaken hoor, dus je hoeft je echt geen zorgen te maken om je carriere. Het hoort er nu eenmaal bij.

Het is altijd bespreekbaar om evt. eerder te stoppen als je een goed aanbod hebt gehad, maar de werkgever die jou iets aanbiedt weet zelf ook hoe de regels zijn en houdt daar heus wel rekening mee.

Iets in je taalgebruik doet mij trouwens vermoeden dat jij een Vlaamse bent, klopt dat? Want de argumenten die jij geeft, zijn in Nederland absolute onzin, maar misschien dat er in Belgie wel andere (geschreven of ongeschreven) regels zijn op dit gebied.

Gewoon goed onderhandelen aan beiden kant dus.... gelijk een heel goede oefening om die competentie (die je hard nodig zult hebben als je carriere wilt maken) te versterken....

Succes!
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zwangerschap en ontslag nemen/ ontslagen worden Abby Je rechten en plichten als werknemer 16 12 mei 2012 21:17
Op staande voet ontslag nemen? pallen Je rechten en plichten als werknemer 7 2 juli 2010 11:59
nieuwe baan gevonden en ontslag nemen ellaine Je rechten en plichten als werknemer 1 26 december 2008 16:16
ontslag nemen in proeftijd of contract niet tekenen? evaadam Je rechten en plichten als werknemer 1 21 november 2008 11:15
Geen arbeidsovereenkomst, ontslag op staande voet nemen? arjanm Je rechten en plichten als werknemer 7 4 juli 2008 13:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon