Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 februari 2012, 16:19
Rope Rope is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 november 2011
Berichten: 13
Rope is on a distinguished road
Standaard Uitzendbureaus - 'de stapel'

Hoe zorg je ervoor dat een uitzendbureau voor jouw actief op zoek gaat naar een passende functie? En dat jouw CV en/of motivatiebrief niet belandt op de stapel. "We leggen hem bij de anderen, en als we iets vinden dan zullen we jou zeker bellen." Om het zoeven voor het gemak te parafraseren.

Ook leuke vragen zijn: hoe vaak je belt, welke tijdstippen het beste zijn om langs te gaan, en of jij ook vervolgbezoekjes aflegt.

En verder vermijden jullie bepaalde intercedenten? Bijvoorbeeld de jongere intercedenten? Of de mannelijke? Persoonlijk denk ik dat het succesgehalte ook grotendeels afhankelijk is van wat voor een 'intercedent' jij voor je krijgt. E.g. een bepaalde groep intercedenten lezen het curriculum vitae niet goed door of vragen geen of niet de juiste vragen.

Welke strategie volg jij?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 februari 2012, 19:51
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Mijn ervaring is dat wanneer er geen opdrachten/vacatures zijn dat er dan ook niets me je CV kan worden gedaan. En regelmatig eens binnenlopen werk het beste. Telefoneren of e-mailen schiet niet op.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 februari 2012, 11:13
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Mijn ervaring met uitzend- en detacherings-bureaus is dat geen enkel bureau actief met je CV gaat leuren bij de klanten. Wel is het zo dat wanneer de bureaus je CV digitaal hebben, je meeloopt in de selectie. Tegenwoordig hebben ze allemaal geautomatiseerde selectie systemen die de potentiële matchende CV's selecteren.

Het is vooral een kwestie van de juiste steekwoorden op je CV hebben en de aanwezigheid van een passende vacature.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 2 maart 2012, 01:01
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Nog beter is: zelf de sites van het uitzendbureaus in de gaten houden. Is er een vacature die je belangstelling heeft, dan bellen. Vragen of de vacature nog open staat en wat voor baan het precies is.

Als de baan je bevalt, dan vraag je of je langs mag komen voor een gesprek en/of je een motivatiebrief en cv kan sturen.

Zorg dat jezelf de regie houdt en dat ze je niet vergeten. Dus laten weten wat je zoekt, wat je kan en toon belangstelling voor de intercedent. Als de intercedent je goed leert kennen en er is een klik tussen jullie, dan heb je de meeste kans dat de baan je gegund wordt.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 1 april 2012, 14:13
Techneut Techneut is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 april 2012
Berichten: 1
Techneut is on a distinguished road
Standaard

Mijn ervaring met uitzendbureaus is dat ze meer werk voor me hebben als dat ik tijd heb.

Maar wat me ook eens is overkomen is dat Randstad mij niet naar een nieuw bedrijf heeft gestuurd omdat ik op dat moment via hen nog enkele dagen werk had bij een tijdelijk baantje.

Dan kiezen zij voor hun eigen omzet, en voor de relatie met hun klant.
Dat ging ten koste van mijn loopbaan ontwikkeling.

De oplossing is dat je ook bij andere uitzendbureaus kijkt,
omdat bedrijven hun vaccatures vaak ook daar naar toe sturen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaring met uitzendbureaus Primago advies Alle andere carrièreonderwerpen 35 27 oktober 2015 18:57


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon