Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 augustus 2013, 15:40
Mloes Mloes is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2013
Berichten: 2
Mloes is on a distinguished road
Exclamation vierkante ogen zoeken frisse blik op haar sollicitatiebrief

hoi allemaal,

kunnen jullie me feedback geven op mijn brief? ik heb me er een beetje op doodgestaard...

Betreft: vacature verkoopmedewerker "kledingwinkel"


Geachte heer/mevrouw,

Het is lastig om een leuke baan in de detailhandel te vinden. Je zoekt stad en internet af naar een leuke vacature en dan kom je opeens toch iets tegen…

Het leukste aan "kledingwinkel" vind ik dat jullie veel aandacht voor de klant hebben. Er wordt samengewerkt om iedereen een zo prettig mogelijke shop ervaring te geven, zowel klant als collega. Daarnaast is de kwaliteit en de collectie ook geen ondergeschoven kindje en dat geeft mij het idee dat de kleding zichzelf eigenlijk al verkoopt. Gelukkig heb ik ook al een jaar of zes werkervaring opgedaan in de detailhandel dus ik zal niet snel met de handen in het haar staan maar ga gewoon op zoek naar een ander klusje als er even geen klanten aanwezig zijn. Voor informatie over relevante werkervaring kunt u mijn cv raadplegen.

Ik ben een persoon die graag dingen wil leren van mijn nieuwe collega’s en ik sta altijd open voor feedback. Officieel ben ik afgestudeerd zangeres maar ik heb altijd affiniteit met mode gehad. En zeker als zangeres heb je dat nodig. Ik ben op de hoogte van trends en ik ben een groot voorstander van de slogan: “kleren moeten wat voor je doen”. Ik ben eerlijk maar zal nooit iemand beledigen en als ik nog wat mooie accessoires kan verkopen zal ik dat zeker niet laten.

Ik hoop dat deze brief u aanleiding zal geven om mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek. In dit gesprek licht ik graag mijn gedrevenheid en enthousiasme voor de functie aan u toe.

Met vriendelijke groet,


Marloes Doeterniettoe
blablastraat 12
3456 AB Ergens
06 12 34 56 78


Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 augustus 2013, 16:04
De Advocatenwijzer De Advocatenwijzer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2013
Berichten: 13
De Advocatenwijzer is on a distinguished road
Standaard Frisse blik op jouw brief

Leuke enthousiaste brief! Ik zou een paar dingen aanpassen. Dit zijn slechts tips. Zorg dat de brief wel echt jouw brief blijft (dat kan ik van deze afstand moeilijk inschatten). Heel veel succes!!

"Geachte heer/mevrouw, [check: heb je geen naam?]

Het is lastig om een leuke baan in de detailhandel te vinden. Je zoekt stad en internet af naar een leuke vacature en dan kom je opeens toch iets tegen…
[check: Ik zou hier niet mee beginnen. Het komt negatief over. Je hebt helemaal gelijk, maar 'kledingwinkel' heeft hier geen boodschap aan.]

Alternatieve opening: Via internet kwam ik de vacature bij "kledingwinkel" tegen, die vanwege mijn ervaring in de detailhandel en belangstelling voor mooie kleding direct mijn aandacht trok.

Het leukste aan "kledingwinkel" vind ik dat u veel aandacht voor de klant hebt. Er wordt samengewerkt om iedereen een zo prettig mogelijke shop ervaring te geven, zowel klanten als collega's. Daarnaast staat de kwaliteit van de winkel en de collectie voorop, hetgeen veel klanten zal aanspreken.

Ik heb ruim zes werkervaring opgedaan in de detailhandel. Ik ben gewend om mij flexibel op te stellen en ik zal niet snel met de handen in het haar staan. Ik werk graag proactief en ga op zoek naar werkzaamheden in de winkel als er even geen klanten aanwezig zijn. Voor informatie over relevante werkervaring kunt u mijn cv raadplegen, die ik heb bijgevoegd.

Ik ben een persoon die graag dingen wil leren van mijn nieuwe collega’s en ik sta altijd open voor feedback. Officieel ben ik afgestudeerd zangeres, maar ik heb altijd affiniteit met mode gehad. Zeker als zangeres heb je dat nodig. Ik ben op de hoogte van trends en ik ben een groot voorstander van de slogan: “kleren moeten wat voor je doen”. Ik ben eerlijk, maar zal nooit iemand beledigen en als ik nog wat mooie accessoires kan verkopen zal ik dat zeker niet laten.

Ik hoop dat deze brief u aanleiding zal geven om mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek. In dit gesprek licht ik graag mijn gedrevenheid en enthousiasme voor de functie aan u toe.

Met vriendelijke groet,
__________________
Mechteld

De Advocatenwijzer
www.deadvocatenwijzer.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 augustus 2013, 16:11
Mloes Mloes is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2013
Berichten: 2
Mloes is on a distinguished road
Standaard

ik was inderdaad al wat onzeker over het 'ondergeschoven kindje' verhaal :P maar de eerste zin zoals jij hem voorsteld vind ik een beetje standaard, vandaar dat ik iets anders probeerde... maar nu ik weet dat deze zin niet werkt ga ik gewoon door met zoeken.

bedankt voor de tips, toch wel fijn zo'n forum waar je helpt en geholpen wordt!

gr Mloes
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 augustus 2013, 16:20
De Advocatenwijzer De Advocatenwijzer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2013
Berichten: 13
De Advocatenwijzer is on a distinguished road
Standaard Vierkante ogen

Hi Mloes,

Heel goed, jij komt er wel! Mocht je nog willen brainstormen over de eerste zin, dan hoor ik het wel.

groet,

Mechteld
__________________
Mechteld

De Advocatenwijzer
www.deadvocatenwijzer.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 augustus 2013, 16:28
De Advocatenwijzer De Advocatenwijzer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2013
Berichten: 13
De Advocatenwijzer is on a distinguished road
Standaard Poging 2

Ineens was daar uw vacature. Na enige tijd te hebben gezocht naar een leuke baan in de detailhandel, solliciteer ik graag bij "Kledingwinkel". Een winkel(keten?) die zich onderscheid en waarvoor ik graag wil werken.
__________________
Mechteld

De Advocatenwijzer
www.deadvocatenwijzer.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief, graag nog een laatste blik ilsieils Sollicitatiebrief en cv 2 3 augustus 2006 13:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon