Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 18 december 2008, 11:02
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: WO Master

Dat bedoelde ik al met toelating bij reguliere WO-instellingen. Daar zijn ze nogal bureaucratisch. Laat het maar weten zodra je de zaken hebt ingestuurd. Ik weet dat Nyenrode bijvoorbeeld gemakkelijker is met toelating. Maar daar staat tegenover dat ze niet door de staat worden gefinancierd en het collegegeld derhalve ook krankzinnig hoog is.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 18 december 2008, 12:39
Fiskmas Fiskmas is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 december 2008
Berichten: 14
Fiskmas is on a distinguished road
Standaard Re: WO Master

Ja ik snap inderdaad wat je bedoeld. Nyenrode is in principe ook een optie maar ik wil het liever op een reguliere universiteit halen omdat ik denk dat daar het niveau toch wat beter is. Ook omwillen van afstand is Nyenrode niet ideaal voor mij. Ik laat het je zeker weten.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 18 december 2008, 18:03
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: WO Master

Ik zou de beste WO kiezen qua opleiding en daar je woonplaats op aanpassen. Daar heb je namelijk meer plezier/rendement van.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 18 december 2008, 19:04
Fiskmas Fiskmas is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 december 2008
Berichten: 14
Fiskmas is on a distinguished road
Standaard Re: WO Master

Ben ik het helemaal mee eens. Helaas door medische omstandigheden kan ik dat niet zomaar. Ik probeer al heel erg lang een tussenweg te zoeken betreffende m'n opleiding en gezondheid maar een universiteit is toch net wat schaarser dan een HBO. Daarom dat ik nu pas dat drempeleffect merk zegmaar.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 25 december 2008, 01:49
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: WO Master

Wat mij een beetje dwars zit is dat bijvoorbeeld nyenrode niet terug te vinden is bij de beoordelingen van elsevier thema studeren. Dat maakt het lastig nyerode goed te beoordelen.

Volgens de elsevier is de uvt al enkele jaren de nummer 1 in economie en recht. En ook in europa heeft de economische faculteit van deze universiteit een goede naam vanwege de vele publicaties.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 28 december 2008, 12:35
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: WO Master

Er is geen "beste" WO. Dat is geheel afhankelijk van het beoogde beroepsveld in combinatie met de sector waarin je in dat beroepsveld wilt werken. Verder zijn het núance verschillen. De allerbeste kandidaten van welke WO dan ook hebben altijd ruime keuze. En voor de middelmatige studenten maakt het ook weinig uit omdat er altijd behoefte is aan WO-ers binnen courante afstudeerrichtingen (accountancy, bedrijfseconomie, bedrijfskunde, Nederland recht, fiscaal recht/fiscale economie, geneeskunde enzovoorts). Binnen incourante afstudeerrichtingen (klassieke talen, wijsbegeerte, filosofie enzovoorts) is dat minder gemakkelijk en maakt het ook weinig uit.

Nyenrode is verder een particuliere WO (daar zijn er in NL niet zo veel van op WO-bachelor gebied) maar geeft vrijwel altijd toegang tot goede banen binnen het bedrijfsleven. Het heeft namelijk een ijzersterke reputatie en een ijzersterk netwerk.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Studie WO Psychologie; graag jullie advies SSun78 Opleiding kiezen en volgen 11 28 januari 2009 11:02
Twijfel over WO psychologie, wie kan mij helpen? Fabberd Opleiding kiezen en volgen 1 6 oktober 2008 16:56
Master of Science in Management, wat heb je er aan? thor2002 Opleiding kiezen en volgen 1 28 januari 2008 13:18
Sollicitatiebrief politie (Master of Criminal Investigation) mariekev Sollicitatiebrief en cv 9 12 oktober 2007 09:55
WO vastgoedkunde bouwkundige Opleiding kiezen en volgen 3 12 september 2007 21:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon