Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 mei 2009, 20:20
helene helene is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Berichten: 1
helene is on a distinguished road
Standaard Radeloos heb echt alles geprobeerd

ik zoek sinds januari een baan
als com. adviseur ( marcom of arb mrkt)
achtergrond:
- bevallingsverlof
- half jaar zzp
daarvoor als werknemer

Was in eerste instantie vol goede moed, ook op zoek naar meer richting in mijn loopbaan. solliciteer twee keer per week, maar het lukt niet, nu ook gesprekken gevoerd ivm freelance klussen toch maar weer, maar onvoldoende perspectief op zekerheid( starten met een kleine klus vind ik niet zinvol)
Heb naar mijn weten van alles gedaan:
- actief op linkedin
- veel gepraat met mensen over loopbaan, CV ontwikkeling etc
- ik ga naar congressen. lees vakinformatie praat mee op diverse fora
- werk gratis voor mensen die communicatieadvies nodig hebben. veelal MKB
- schrijf artikelen over vakgebied voor vaksite
- via bureaus. internet, google zoek ik vacatures
- solliciteer onder, op en boven mijn niveau, kom soms op gesprek maar is nog niets geworden.

Pfff, begin nu echt in paniek te raken. Ik heb nog een uitkering tot oktober, daarna kan ik mijn hypotheek niet meer betalen.
Zie ik iets over het hoofd, weet iemand raad. Ik sta nu op het punt dat ik alles aanpak ondanks al dat nadenken en praten over mijn loopbaan en wat ik wil. ik kan het me gewoon niet verooloven.

Alle hulp is welkom
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 mei 2009, 09:36
Eline
Gast
 
Berichten: n/a
Post Re: Radeloos heb echt alles geprobeerd

Hoi Helene,

Wat vervelend voor jou dat het maar niet wil lukken. Maar houd goede moed.
Ik vroeg een paar dingen af:

- CV; heb je die ook laten controleren door een deskundig iemand? Wie weet valt er aan te sleutelen?
- Heb je naar aanleiding van de sollicitatiegesprekken ook gevraagd naar de reden van afwijzing. Kan heel leerzaam zijn voor een volgend gesprek!
- En het viel me op dat je gratis adviezen geeft aan de MKB. Kun je daar geen vergoeding voor vragen en zo proberen voor jezelf wat op te starten. Klein beginnen en dan uitbouwen?
- Ik zou wel starten met kleine klussen, want wie weet waar die toe leiden!

Hopelijk heb je er wat aan. Groeten en heel veel suc6!

Eline
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 mei 2009, 11:45
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Radeloos heb echt alles geprobeerd

Hallo Helene,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door helene Bekijk bericht
- actief op linkedin
- veel gepraat met mensen over loopbaan, CV ontwikkeling etc
- ik ga naar congressen. lees vakinformatie praat mee op diverse fora
- werk gratis voor mensen die communicatieadvies nodig hebben. veelal MKB
- schrijf artikelen over vakgebied voor vaksite
Dat zijn goede investeringen, maar is vooral voor de lange termijn. Op de korte termijn zal je dat doorgaans niet meteen aan een baan helpen. Dat je soms op gesprek mag komen geeft aan, dat het met je sollicitatiecapaciteiten wel goed zit, maar dat de ultieme klik nog niet gevonden is. Ook dat kan tijd kosten.

Hoewel het begrijpelijk is, dat je onder tijdsdruk komt te staan en paniekerig wordt, zal paniek in je nadeel gaan werken. Mogelijk gaat het doorklinken in sollicitatiegesprekken waardoor je minder rustig en weloverwogen over kunt komen.

Misschien is het goed om voor een week of twee alles even los te laten (wat je los laat komt naar je toe) om daarna weer met frisse moed verder te gaan.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 mei 2009, 16:24
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Radeloos heb echt alles geprobeerd

Waarom woon je? Misschien zit je wel in de verkeerde omgeving. Mijn schoonzus heeft vormgeving gedaan maar daar zijn op het platteland nauwelijks tot geen vacatures in. Maar voor haar is haar woonplaats belangrijker dan werk dus heeft ze zich gerealiseerd dat ze een standaard baan zal moeten combineren met vormgeving in haar vrije tijd.

Succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 3 juni 2009, 14:58
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Radeloos heb echt alles geprobeerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk_ Bekijk bericht
Waarom woon je? Misschien zit je wel in de verkeerde omgeving. Mijn schoonzus heeft vormgeving gedaan maar daar zijn op het platteland nauwelijks tot geen vacatures in. Maar voor haar is haar woonplaats belangrijker dan werk dus heeft ze zich gerealiseerd dat ze een standaard baan zal moeten combineren met vormgeving in haar vrije tijd.

Succes!
IN alkmaar maar ik zoek werk in randstad en ben bereid tot 1,5 uur reistijd enkele reis te accepteren.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 3 juni 2009, 17:56
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Radeloos heb echt alles geprobeerd

Neem een andere baan waar je wel geld mee verdient en solliciteer van daaruit rustig verder op je ideale baan. Soms zit het leven gewoon niet mee. Niet erg, de stukken oprapen en verder gaan. Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 20:46
Ik ben mijn baan echt spuugzat Chanthal Loopbaanvragen 5 9 augustus 2008 11:09
Hoe kom ik erachter wat ik nu echt wil? wat moet ik doen? En wat is verstandig? HELP! Angeluz Loopbaanvragen 6 21 februari 2008 17:29
Heb jij alles uit je carričre gehaald wat erin zat? René Loopbaanvragen 0 12 januari 2008 10:35
Ik heb geen idee hoe ik verder moet Roque Santa Cruz Loopbaanvragen 5 5 december 2006 19:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon