Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 juli 2012, 12:55
globetrotter globetrotter is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2012
Berichten: 12
globetrotter is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief pr-manager

Beste allen,

Onlangs kwam ik een hele uitdagende vacature tegen als PR Manager. Ik heb hiervoor onderstaande brief geschreven en was benieuwd of jullie nog tips/advies hebben.

Alvast bedankt!

Mijn adresgegevens

Plaats, 25 juli 2012

Betreft: vacature PR Manager Benelux

Geachte mevrouw xxx, beste xxx

Met enthousiasme heb ik op Linkedin en op de website van xxx de vacature van PR Manager Benelux gelezen en wil ik hierbij graag op deze vacature solliciteren.
U zoekt een PR professional die op zoek is naar een nieuwe carrièrestap en dat is exact de situatie waarin ik me bevind. Ik ben een creatieve en flexibele PR Manager met een sterke persoonlijkheid en oog voor nieuws en PR, die graag een vervolgstap wil maken.

Ruim 3,5 jaar ben ik werkzaam als PR verantwoordelijke voor xxxx. In deze functie ben ik verantwoordelijk voor het complete PR beleid van xxx in Nederland. Daarnaast heb ik ook nog een aantal zaken voor xxx in België in mijn portefeuille. In mijn huidige baan heb ik veel ervaring in het PR vak opgedaan. Ik heb gemerkt dat vooral de combinatie van strategisch denken en dit vertalen naar de praktijk mij erg aanspreekt. Ik vind het interessant om een positionering te bepalen en beleef veel plezier aan de uitvoering daarvan. Zo heb ik de afgelopen jaren diverse events georganiseerd voor zowel pers als klanten (persreizen, productlanceringen, VIP nights, Libelle Zomerweek). Het is voor mij een sport om elk event op een creatieve manier (passend bij het doel en het merk) vorm te geven, tot in de puntjes te organiseren en zo tot een succes te laten zijn. Mijn huidige functie ervaar ik daarom als zeer interessant en veelzijdig!

Toch wil ik graag een nieuwe uitdaging binnen een ander bedrijf aangaan om mijn horizon te verbreden en mijzelf verder te ontwikkelen. Binnen deze functie komen twee belangrijke zaken samen: mooi merk en een inhoudelijke uitdagende functie!
Het bedrijf xxx spreekt mij erg aan vanwege het veelzijdige karakter. Wereldmerk met Brabantse wortels, sponsor van PSV én het Rijksmuseum, innoveren en de wensen van de klant centraal hebben: ik zou het graag willen vertegenwoordigen en voor willen werken.
Daarnaast spreken de producten van consumer lifestyle en de internationale context mij erg aan. In het productportfolio van consumer lifestyle zitten producten die zich richten op diverse doelgroepen terwijl ik in mijn huidige werk voornamelijk vrouwen als doelgroep heb. In mijn huidige werk heb ik ook met een internationale context te maken, wat ik als zeer inspirerend en afwisselend ervaar.
Daarnaast zou ik graag deel uit willen maken van een groter team waarin ik niet alleen mijn ervaring kan delen maar zelf ook kan leren en mijzelf verder kan ontwikkelen.

Door mijn persoonlijke competenties (uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, hands-on mentaliteit, overtuigingskracht, kunnen verbinden zowel extern als intern, organisatorische vaardigheden en strategische denkkracht) heb ik de afgelopen jaren plannen kunnen omzetten in concrete resultaten. Dat zou ik graag in deze functie ook willen doen.

Graag licht ik mijn motivatie en curriculum vitae in een gesprek toe.

Met vriendelijke groet,
xxx

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 juli 2012, 13:43
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Je brief leest als een trein, ik heb slechts wat kleine op- en aanmerkingen op het taalgebruik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globetrotter Bekijk bericht
op Linkedin en op de website van xxx
Dit vind ik enigszins overbodige informatie in een toch al lange zin. Ik zou het beperken tot "op uw website" o.i.d.

Citaat:
PR professional
pr-professional (samenstelling van afkorting en gewoon woord schrijf je met een koppelstreepje, pr schrijf je volgens het Groene Boekje in kleine letters). Idem: pr-manager, pr-verantwoordelijke, pr-beleid etc.

Citaat:
Daarnaast heb ik ook nog een aantal zaken voor xxx in België in mijn portefeuille.
"een aantal zaken" klinkt wat vaag, alsof je er niet over wilt uitweiden.

Citaat:
de combinatie van strategisch denken en dit vertalen naar de praktijk mij erg aanspreekt.
Dat is dubbelop. Het is de combinatie van strategisch denken en de praktijk, of het vertalen van strategie naar de praktijk. Dat laatste klinkt actiever.

Citaat:
Ik vind het interessant om een positionering te bepalen en beleef veel plezier aan de uitvoering daarvan. Zo heb ik de afgelopen jaren diverse events georganiseerd voor zowel pers als klanten (persreizen, productlanceringen, VIP nights, Libelle Zomerweek). Het is voor mij een sport om elk event op een creatieve manier (passend bij het doel en het merk) vorm te geven, tot in de puntjes te organiseren en zo tot een succes te laten zijn. Mijn huidige functie ervaar ik daarom als zeer interessant en veelzijdig!
Mooie alinea!

In plaats van "tot een succes te laten zijn" zou ik zeggen "tot een succes te maken" of "succesvol te laten zijn" (het eerste klinkt actiever).

Citaat:
ik zou het graag willen vertegenwoordigen en voor willen werken.
ervoor
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 juli 2012, 15:13
globetrotter globetrotter is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2012
Berichten: 12
globetrotter is on a distinguished road
Standaard

Beste René,
Bedankt voor je opmerkingen!
Fijn ook om te horen dat de brief in elk geval helder is.
Nu maar hopen dat de werkgever hier ook zo over denkt en dat de brief voldoende reden geeft om mij uit te nodigen voor een gesprek.

Nogmaals dank voor je tijd!
Groet
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 juli 2012, 15:23
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Ik sluit me aan bij René :-)
Succes met solliciteren en laat even horen hoe de afloop is.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 juli 2012, 15:37
globetrotter globetrotter is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2012
Berichten: 12
globetrotter is on a distinguished road
Standaard

Ja, zal ik doen!
De sluitingsdatum is 8 augustus dus het is nog even afwachten...
Vind het wel enorm spannend, de baan is me echt op het lijf geschreven dus hopelijk geven ze me de kans om dit in een gesprek toe te lichten!

Groet
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief office manager (graag commentaar) lisette070 Sollicitatiebrief en cv 1 11 december 2010 22:47
Sollicitatiebrief assistent account manager Anneke81 Sollicitatiebrief en cv 0 29 april 2009 13:02
Sollicitatiebrief junior account manager sparetime Sollicitatiebrief en cv 6 30 januari 2007 14:14
Sollicitatiebrief Facility Manager Rens Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2006 17:39
Sollicitatiebrief office manager Engelina Sollicitatiebrief en cv 1 2 mei 2006 14:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon