Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 januari 2008, 23:42
Netjemientje Netjemientje is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Berichten: 29
Netjemientje is on a distinguished road
Arrow Ik probeer het weer: Telefonist/ receptioniste

Een hele tijd geleden heb ik al een sollicitatiebrief op deze site gezet en daar hele fijne reacties op gehad. Ik wil de mensen die daar toen op geantwoord hebben bij deze nog hartelijk bedanken en ik doe gelijk een nieuwe poging.

Geachte heer xxxx

Klantviendelijk en initiatief, dit zijn woorden die op mij van toepassing zijn ( ik geef toe, beter goed gejat dan slecht verzonnen) Daarom solliciteer ik naar de functie van telefoniste / receptioniste die ik op de website van uw bedrijf zag staan.

De functie binnen uw bedrijf spreekt me erg aan, omdat ik het leuk vind mensen te spreken, te ontmoeten en verder te kunnen helpen, maar tevens ook met de administratieve kant bezig te zijn.

Al 14 jaar werk ik als gastvrouw en heb ruime ervaring in het omgaan met mensen. Naast de menselijke aspecten van dit werk heb ik ook telefonisch en schriftelijk contact met klanten voor het regelen van vergaderingen of catering. Flexibiliteit en eigen initiatief staan hoog in mijn vaandel. Ik leer graag en snel, dus cursussen en opleidingen ga ik niet uit de weg. Tevens heb ik kennis van Word en Excel.

Graag zou ik u willen ontmoeten om alles wat ik in deze brief ben vergeten, u persoonlijk te vertellen.

Met vriendelijke groet,

Netjemientje.

Ik hoop dat er weer mensen zo vriendelijk willen zijn om hun commentaar te geven. Alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 januari 2008, 21:48
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Ik probeer het weer: Telefonist/ receptioniste

Hoi Netjemientje,

Ik hou wel van gedurfde brieven zoals jij hem hebt gemaakt. Denk er wel over na of de toekomstig werkgever ook zulke brieven kan waarderen.

Alleen de afsluiting kan overkomen alsof je vergeetachtig bent en bij voorbaat een buffer bouwt om deze valkuil op te vangen. Ik zou dat iets anders formuleren.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 januari 2008, 00:36
Netjemientje Netjemientje is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Berichten: 29
Netjemientje is on a distinguished road
Standaard Re: Ik probeer het weer: Telefonist/ receptioniste

Hoi Rens,
Bedankt voor je reactie, je hebt het er maar druk mee zie ik.
Ik heb de brief aan verschillende mensen laten lezen en een enigzins veranderd.

Geachte heer xxxx,

Klantvriendelijk en initiatief, dit zijn de woorden die op mij van toepassing zijn.
Daarom solliciteer ik graag naar de functie van telefoniste/receptioniste die ik
op de website van uw bedrijf zag staan en waarover ik ( jawel, ik kwam erachter dat ik iemand kende bij dat bedrijf) telefonisch contact heb gehad met één van uw medewerkers, de heer xxxx

De functie binnen uw bedrijf spreekt me erg aan, omdat ik het leuk vind mensen te helpen, te spreken en me dienstbaar te maken, maar tevens ook
administratief bezig te zijn.

Ik ben al 14 jaar werkzaam als gastvrouw en heb een ruime ervaring in de
omgang met mensen. Naast alle menselijke aspecten van dit werk heb ik ook
telefonisch en schriftelijk contact met instanties voor het regelen van vergaderingen of catering. Flexibiliteit en eigen initiatief staan hoog in mijn vaandel.
Ik leer graag en snel dus cursussen en opleidingen ga ik niet uit de weg. Tevens heb ik kennis van Word en Excel.

Graag zou ik u willen ontmoeten om in een persoonlijk gesprek het één en
ander te kunnen toelichten.

Met vriendelijke groet,

Netjemientje



Nu vind ik dus weer de afsluitzin niet zo geweldig, wie heeft er nog ideeën?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Te veel aan kennis, gebrek aan lef: eerste stapjes in arbeidsland Aardbei Loopbaanvragen 6 2 november 2010 15:52
Bezieling en Geboorte Darluz Loopbaanvragen 34 18 oktober 2006 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon