Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 november 2006, 18:20
MW-er MW-er is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Berichten: 2
MW-er is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief casemanager ambulante jeugdhulpverlening

Hallo ervaren Sollicitanten,

Zoals meer mensen op dit Forum heb ook ik behoefte aan Feedback. Alvast bedankt voor iedereen die de moeite neemt om mijn brief te lezen....


Geachte mevrouw van ***,

De afgelopen 10 maanden heb ik een prachtige wereldreis gemaakt. Ik heb indrukwekkende ervaringen opgedaan, bijzondere landen en mensen mogen ontdekken en ben hiervoor verschillende uitdagingen aangegaan. Een ervaring om nooit te vergeten.

Na deze mooie reis ben ik toe aan een nieuwe uitdaging. En dat betekent in mijn geval op zoek naar een boeiende functie binnen de welzijnssector. Tijdens mijn research op het internet kwam ik op de website Zorgpleinnoord uw vacature tegen. Na het lezen van uw hulpaanbod en werkwijze werd ik meteen enthousiast om te solliciteren voor de functie casemanager bij de Ambulante Jeugdhulpverlening. Jullie instelling spreekt mij erg aan vanwege het grote zorgaanbod wat jullie ouders en kinderen/jongeren kunnen bieden.

Voorafgaand aan mijn reis ben ik werkzaam geweest als begeleidster op een leefgroep voor jongeren met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking. Door deze zelfstandige functie ben ik goed in staat om onder andere conflicten te hanteren, me flexibel in te zetten en contacten te onderhouden met het netwerk van de clienten. Daarnaast heb ik tijdens mijn opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening stage gelopen bij de afdeling Ambulant Kamer Begeleiding binnen Jeugdzorg Groningen. Hierdoor heb ik reeds ervaring opgedaan met het begeleiden van jongeren en het werken binnen de organisatie van Jeugdzorg Groningen. Mede door deze functies ben ik een persoon die stevig in zijn schoenen staat, sociaal is en daardoor goed in staat is om te motiveren en de stimuleren.

Van nature ben ik dienstverlenend ingesteld en het geeft mij voldoening om mensen op weg te helpen. Ik denk dat ik met mijn zelfstandigheid, verantwoordelijkheid en spontaniteit een goede kandidaat ben om binnen u team werkzaam te zijn. Daarnaast is Jeugdzorg Groningen een organisatie die perfect aansluit bij mijn interesses, mijn opleiding en praktijkervaringen.

Voor meer informatie over mijn ervaring en werkzaamheden verwijs ik u graag naar mijn curriculum vitae. Graag zou ik de gelegenheid krijgen mijn sollicitatie persoonlijk in een gesprek toe te lichten.


Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 november 2006, 01:06
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief casemanager ambulante jeugdhulpverlening

Misschien kun je de wereldreis introduceren als een voordeel voor de werkgever. Iets als "ik ben weer helemaal opgeladen" Je bent dan ook niet toe aan een uitdaging, maar aan een gelegenheid om je enthousiasme en werklust in te zetten.

Je zegt dat je bij Jeugdzorg Groningen ervaring hebt opgedaan met het werken binnen de organisatie van Jeugdzorg Groningen. Dat klinkt een beetje raar.

"ben ik een persoon die stevig in zijn schoenen staat ..." > "sta ik stevig in mijn schoenen ..."

In plaats van "jullie" zou ik zeggen: "uw".

"binnen u team" > "binnen uw team"

Succes!
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 november 2006, 15:21
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief casemanager ambulante jeugdhulpverlening

Hoi Rene

Bedankt voor je tips. Je schreef dat je de zin "binnen de organisatie van Jeugdzorg Groningen wat raar vond. Zou ik beter kunnen schrijven, Bij de organisatie?

Groeten Hanneke
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 november 2006, 21:39
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief casemanager ambulante jeugdhulpverlening

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Zou ik beter kunnen schrijven, Bij de organisatie?
Ja, dat klinkt beter.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
open sollicitatiebrief controleren bia Sollicitatiebrief en cv 2 21 mei 2006 00:23
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief??? Ilsie Sollicitatiebrief en cv 1 3 mei 2006 10:52
sollicitatiebrief Marketing medewerker victory Sollicitatiebrief en cv 4 7 oktober 2005 15:53
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon