Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 november 2009, 00:37
Vogue Vogue is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2009
Berichten: 1
Vogue is on a distinguished road
Arrow Sollicitatiebrief baan in de mode. Reacties a.u.b.

Ik ben al een poosje op zoek naar een leuke baan, maar ik word vaak afgewezen. Vaak zeggen ze dat ze liever iemand aannemen met meer ervaring, maar ik twijfel nu ook een beetje over mijn brief. Ik maak mijn brieven altijd wel een beetje anders, aangepast aan de vacature, maar onderstaande brief is wel ongeveer mijn indeling. Heel graag reacties! Bedankt alvast.

Beste ...,

Op de site ... las ik dat ... op zoek is naar een junior pr consultant die zich thuis voelt in de wereld van beauty & fashion.
Bij deze, stel ik mijzelf graag aan jullie voor!

Ik ben ... en ik ben 22 jaar oud. In juli 2008 ben ik afgestudeerd aan de opleiding HBO Communicatie. Omdat ik daarna heel graag nog iets
wilde doen met mijn grote passie mode, besloot ik door te studeren aan .... Hier heb een aantal vakken gevolgd op het gebied van
mode en styling. Voor deze vakken heb ik mijn certificaat behaald en omdat ik het zo leuk vind om bezig te zijn met mode, volg ik dit jaar
nog een cursus. Bij deze cursus, ..., leer je het overbrengen van informatie over mode via de media. Hiernaast ben ik op zoek naar
een leuke baan. Ik weet zeker dat dit een baan in de modebranche moet zijn.

Ik denk dat de combinatie van mijn opleiding Communicatie en mijn passie voor mode mij een heel goede kandidaat maken voor de functie van
Junior PR Consultant bij .... Dankzij mijn opleiding beschik ik over uitstekende communicatieve vaardigheden. Tevens heb ik hier geleerd
zowel zelfstandig als in groepsverband goed te functioneren. Ook heb ik hier veel lessen gehad op het gebied van digitale vormgeving en was
schrijven een belangrijk deel van de opleiding. Tijdens mijn stage op de marketing afdeling van de bladen ... en ..., onderhield ik het
contact met verschillende merken en bedrijven en zorgde ervoor dat hun merk of product op de juiste manier aandacht kreeg in ons blad. Ik heb dus
al wat ervaring met publiciteit genereren voor verschillende bedrijven en merken. Verder ben ik gewoon heel enthousiast om aan het werk te gaan en
mooie dingen te maken voor ...!

In bijgevoegd Curriculum Vitae is meer informatie te vinden over mijn opleidingen en ervaring. Ik zou het heel leuk vinden als jullie mij de kans geven
mijzelf voor te stellen aan jullie in een mondeling gesprek.

Ik wacht met veel spanning op een reactie!


Met vriendelijke groeten,

... ...



Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 december 2009, 02:10
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief baan in de mode. Reacties a.u.b.

Beste Vogue,

Ik snap dat je je brief wilt controleren. Als ik eerlijk ben, kan ik me wel voorstellen dat een bedrijf dan niet enthousiast is. Je schrijft namelijk niets over het bedrijf waar je wilt werken. Je schrijft niet waarom je bij dat bedrijf wilt werken, wat je ervan verwacht, wat je bij dat bedrijf aanspreekt.
De eerste alinea is niet echt pakkend, want je beschrijft een stukje van je eigen opleidingsgeschiedenis, zonder dat echt te koppelen aan de functie waarop je solliciteert.
Daarnaast komt het zo over als: 'ik vind een baan in de mode heel leuk, help me alsjeblieft daaraan.' Niet echt professioneel.
Als ik jou was, zou ik wat dingen uitzoeken over het bedrijf waar je solliciteert (wat doen ze bijv. in de mode-industrie) en daarop inspelen. Ook zou ik niet zeggen dat je een baan in de mode leuk vindt, maar meer omschrijven waarom je in de mode wilt en wat je ambitie daarin is.
Hopelijk kun je hier iets mee?
Groeten
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief reclame-trafficmedewerker, ik verander van baan. Graag commentaar. Fiene Sollicitatiebrief en cv 2 7 januari 2009 12:34
De baan van mijn dromen, is mijn sollicitatiebrief oke? Graag reacties! jori Sollicitatiebrief en cv 2 17 september 2008 22:30
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31
Sollicitatiebrief klantmanager SoZaWe, reageren voor 4 sept a.u.b. dianairie Sollicitatiebrief en cv 3 3 september 2007 09:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon