Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 juli 2007, 18:45
HenkvdVelde HenkvdVelde is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 juli 2007
Berichten: 4
HenkvdVelde is on a distinguished road
Question Sollicitatiebrief voor promotie-/opleiding, gaarne commentaar (je mag hard zijn)

Een geweldige site, dit wil ik bij voorbaat even kwijt.

Even wat achtergrond informatie betreffende mijn brief. Ik heb reeds een gesprek gehad met de professor en mag mezelf gedurende een maand bewijzen in september. Echter, hij verlangt nog een officiele sollicitatiebrief, waarop mijn uiteindelijke sollicitatiegesprek in oktober zal worden gebaseerd.
Ik solliciteer naar een gecombineerd promotie en opleidingstraject tot Kaakchirurg. Ik begin eerst met een promotie, in die zin solliciteer ik dus met name voor een promotieplek. Alvast hartelijk dank voor jullie commentaar.

Groetjes,

Henk

Middelburg, 10 juli 2007
Academisch centrum
Xxxx xx
XXxx XX Brussel
Afdeling: Mond-, Kaak- en Aangezichtschirurgie
T.a.v. prof. X.

Betreft: Gecombineerd promotie-/opleidingsplek

Geachte heer X,

In navolging van ons gesprek op xx/xx/20xx ontvangt u deze brief.
Middels deze brief solliciteer ik naar een gecombineerde promotie-/opleidingsplek binnen uw afdeling.

Afgelopen december ben ik afgestudeerd als basisarts en momenteel bezig met de afronding van de studie Biomedische Wetenschappen. Het Brusselse opleidingsmodel voor basisartsen spreekt mij gezien mijn biomedische achtergrond zeer aan.

Gedurende vrijwilligerswerkzaamheden in het buitenland ben ik voor het eerst in aanraking gekomen met het vak Mond-, Kaak- en Aangezichtschirurgie. Voornamelijk de microchirurgische aspecten en de omvang van het vak hebben mijn interesse gewekt. De interesse in het vak is gedurende mijn co-schappen gebleven en door diverse meeloopstages alleen maar versterkt.

Het combineren van beide opleidingen was niet gemakkelijk, echter mijn enthousiasme, leergierigheid en doorzettingsvermogen hebben mij in staat gesteld beide studies te voltooien.
Naast mijn opleiding heb ik tevens verschillende bijbanen in de zorg gehad, hierdoor had ik al vroeg contact met patiënten. Deze patiënten contacten waren voor mij de bevestiging dat ik qua studie de juiste keus had gemaakt.
Ik ben academisch ingesteld en heb, naast mijn studie, anatomie onderwijs gegeven aan eerstejaars geneeskundestudenten. Ik bleek in staat mijn enthousiasme voor het vak op de studenten over te brengen en heb dit met veel voldoening gedaan.
Met verscheidene practica en wetenschappelijke stages heb ik ervaring opgedaan met basaal en dierexperimenteel wetenschappelijk onderzoek. Graag wil ik mijn academische opleiding afronden met een promotie onderzoek. Vooral het vertalen van basaal wetenschappelijk onderzoek naar de kliniek spreekt mij zeer aan.

Bijgevoegd ontvangt u mijn CV, uiteraard ben ik bereid deze in een gesprek toe te lichten.

Met vriendelijke groet,

XXX XXX



Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 juli 2007, 23:54
mir1963 mir1963 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2007
Berichten: 7
mir1963 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor promotie-/opleiding, gaarne commentaar (je mag hard zijn)

Hoi
Ik heb mijn opmerkingen/ vragen die bij mij opkwamen tijdens het lezen van je brief, er meteen achter gezet.
Misschien kun je er iets mee?

Succes!

jouw naam
adres
woonplaats

Academisch Centrum
t.a.v afdeling Mond-, Kaak- en Aangezichtschirurgie
Prof X (denk aan de juiste titulatuur!)
adres
woonplaats

Betreft: sollicitatie naar gecombineerde promotie-/ opleidingsplek

Plaats, datum (voluit schrijven)

Geachte Professor.....




In navolging van ons gesprek op xx/xx/20xx (voluit schrijven) ontvangt u deze brief.
Middels deze brief (= 2x brief kort achter elkaar) solliciteer ik naar een gecombineerde promotie-/opleidingsplek binnen uw afdeling.

Afgelopen december (december 2006)ben ik afgestudeerd als basisarts.
Momenteel ben ik bezig met de afronding van de studie Biomedische Wetenschappen. Het Brusselse opleidingsmodel voor basisartsen spreekt mij gezien mijn biomedische achtergrond zeer aan. (waarom en wat houdt die achtergrond in?)Gedurende vrijwilligerswerkzaamheden in het buitenland ben ik voor het eerst in aanraking gekomen met het vak Mond-, Kaak- en Aangezichtschirurgie. Voornamelijk de microchirurgische aspecten en de omvang van het vak (?)hebben mijn interesse gewekt. De interesse in het vak is gedurende mijn co-schappen gebleven en door diverse meeloopstages alleen maar versterkt.

Het combineren van beide opleidingen was niet gemakkelijk, echter mijn enthousiasme, leergierigheid en doorzettingsvermogen hebben mij in staat gesteld beide studies te voltooien. (maar dankzij mijn ... is het mij gelukt beide studies met goed gevolg oid te voltooien)
Naast (Tijdens) mijn opleiding heb ik verschillende bijbanen in de zorg gehad, hierdoor had ik al vroeg contact met patiënten. Deze patiënten contacten waren (gaven) mij de bevestiging dat ik qua studie de juiste keus had gemaakt.
Ik ben academisch ingesteld en heb,bovendien naast mijn studie, anatomie onderwijs gegeven aan eerstejaars geneeskundestudenten. Ik bleek in staat mijn enthousiasme voor het vak op de studenten over te brengen en heb dit met veel voldoening gedaan.
Met (Tijdens) verscheidene practica en wetenschappelijke stages heb ik ervaring opgedaan met basaal en dierexperimenteel wetenschappelijk onderzoek. Graag wil ik mijn academische opleiding afronden met een promotie onderzoek.(doel?) Vooral het vertalen van basaal wetenschappelijk onderzoek naar de kliniek spreekt mij zeer aan. (waarom?)
Bijgevoegd ontvangt u mijn CV, uiteraard ben ik bereid deze in een gesprek toe te lichten.

Met vriendelijke groet,

XXX XXX



Bijlage: Curriculum Vitae[/QUOTE]
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 juli 2007, 01:21
HenkvdVelde HenkvdVelde is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 juli 2007
Berichten: 4
HenkvdVelde is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor promotie-/opleiding, gaarne commentaar (je mag hard zijn)

Top, vriendelijk bedankt voor de reply. Ik kan er zeker wat mee.
Met vriendelijke groet,

Henk
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief traineefunctie, commentaar gevraagd! mcpranger Sollicitatiebrief en cv 9 26 november 2014 23:26
sollicitatiebrief jeugdbeschermer, graag commentaar vuurpaard Sollicitatiebrief en cv 6 21 juni 2008 10:29
sollicitatiebrief pedagogisch medewerker: graag commentaar! ellis Sollicitatiebrief en cv 1 1 juni 2007 20:47
sollicitatiebrief medewerker klantenservice, graag commentaar Anita_01 Sollicitatiebrief en cv 2 2 mei 2007 22:10
Sollicitatiebrief stageplaats IC: Graag commentaar Deezjuh Sollicitatiebrief en cv 0 9 juni 2006 01:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon