Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 december 2008, 14:15
chantal_111 chantal_111 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 december 2008
Berichten: 2
chantal_111 is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie

Hallo mede-carričretijgers,

Graag wil ik jullie vragen eens een blik te werpen op onderstaande sollicitatiebrief. Het is een open sollicitatie, naar aanleiding van een gesprek tussen de directeur van de organisatie en een ex-collega (leidinggevende) van mij. Toeval wil dat ik op hetzelfde moment bezig was met een vacature van een andere vestiging van de organisatie.

Omdat ik nog wat twijfels heb over mijn brief, hoop ik dat jullie mij kunnen aangeven of deze goed is of waar ik de brief nog kan verbeteren.

Alvast bedankt!

Groeten,

Chantal

---

Onderwerp: open sollicitatie

Utrecht, 10 december 2008

Geachte heer ***,

Toevallig of niet? Ik weet het niet, maar het is op zijn minst opmerkelijk dat ik mezelf aan het oriënteren ben op een carričre bij ***, terwijl mijn ex-collega *** met u spreekt over mij: een stressbestendig en klantgericht organisatietalent met oog voor detail. Naar aanleiding van uw contact met ***, vertel ik u graag iets meer over mezelf en mijn wens om bij *** aan de slag te gaan.

Tijdens mijn masteropleiding Bedrijfscommunicatie, Cultuur en Organisatie, ben ik (eerst parttime en daarna fulltime) aan de slag gegaan als communicatie-/projectmedewerker bij ***. Een afwisselende baan, waarin ik snel moest schakelen tussen uiteenlopende werkzaamheden en deadlines. In ruim twee jaar tijd heb ik mezelf ontwikkeld tot een allround professional die, met veel enthousiasme, actief werkte aan het bereiken van de gestelde doelstellingen en resultaten.

Om mezelf op het gebied van sales, marketing en communicatie verder te ontwikkelen, ben ik vervolgens als Events Consultant aan de slag gegaan bij ***, onderdeel van het fullservice evenementenbureau ***. In deze functie ben ik verantwoordelijk voor de ontwikkeling, verkoop en organisatie van bedrijfsevenementen. Daarnaast fungeer ik voor het verkoopteam als aanspreekpunt voor alle activiteiten op het gebied van marketing en communicatie.

Per 30 december 2008, verhuis ik naar Noord-Holland. In deze regio ben ik op zoek naar een afwisselende baan op het gebied van marketing en/of communicatie bij een betrokken organisatie. Mijn interesse is vrij breed: van het (mede)opstellen van communicatieplannen tot het zelfstandig voorbereiden, uitvoeren en opvolgen van specifieke marketing en communicatie activiteiten. Daarnaast wil ik mezelf graag, middels opleidingen en cursussen, verder ontwikkelen.

Mijn interesse in een carričre bij *** werd geprikkeld door een meerdaags bedrijfsevenement dat ik onlangs voor *** (een nevenvestiging) heb georganiseerd. De huidige ontwikkelingen in de financiële wereld hebben deze interesse versterkt. In mijn ogen is *** een vertrouwde organisatie, die dichtbij de mens staat. Dit beeld zou ik graag in een team van betrokken collega’s overbrengen op de (potentiële) particuliere en zakelijke klanten van ***.

Wanneer er bij uw organisatie een functie vrijkomt op het gebied van marketing en/of communicatie, kom ik met plezier langs om kennis te maken en mijzelf voor te stellen.

Met vriendelijke groet,

Chantal ***

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 december 2008, 16:47
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie

Hallo Chantal,

Je brief is wat lang, maar gezien je ingang bij het bedrijf zou het als voordeel kunnen werken. Ik heb de volgorde van de alinea's wat door elkaar gegooid, zodat de opbouw van je brief wat beter wordt en er een mooie verhaallijn ontstaat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chantal_111 Bekijk bericht
Toevallig of niet? Ik weet het niet, maar het is op zijn minst opmerkelijk dat ik mezelf aan het oriënteren ben op een carričre bij ***, terwijl mijn ex-collega *** met u spreekt over mij: een stressbestendig en klantgericht organisatietalent met oog voor detail. Naar aanleiding van uw contact met ***, vertel ik u graag iets meer over mezelf en mijn wens om bij *** aan de slag te gaan.

Per 30 december 2008, verhuis ik naar Noord-Holland. In deze regio ben ik op zoek naar een afwisselende baan op het gebied van marketing en/of communicatie bij een betrokken organisatie. Mijn interesse in een carričre bij *** werd geprikkeld door een meerdaags bedrijfsevenement dat ik onlangs voor *** (nevenvestiging weglaten) heb georganiseerd. De huidige ontwikkelingen in de financiële wereld hebben deze interesse versterkt. In mijn ogen voorstel: optiek is *** een vertrouwde organisatie, die dichtbij de mens staat. Dit beeld zou ik graag in een team van betrokken collega’s helpen overbrengen op de (potentiële) particuliere en zakelijke klanten van ***.

Tijdens mijn masteropleiding Bedrijfscommunicatie, Cultuur en Organisatie, ben ik (...... weglaten, kan in je cv verwerkt worden) aan de slag gegaan als communicatie-/projectmedewerker bij *** (weglaten, blijkt wel uit je cv) . Een afwisselende baan, waarin ik snel moest schakelen tussen uiteenlopende werkzaamheden en deadlines. In ruim twee jaar tijd heb ik mezelf ontwikkeld tot een allround professional die, (komma's weglaten) met veel enthousiasme, actief werkte aan het bereiken van de gestelde (doelstellingen zijn al gesteld, dus weglaten) doelstellingen en resultaten.

Om mezelf op het gebied van sales, marketing en communicatie verder te ontwikkelen, ben ik vervolgens als Events Consultant aan de slag gegaan bij ***, onderdeel van het fullservice evenementenbureau ***. In deze functie ben ik verantwoordelijk voor de ontwikkeling, verkoop en organisatie van bedrijfsevenementen. Daarnaast fungeer ik voor het verkoopteam als aanspreekpunt voor alle activiteiten op het gebied van marketing en communicatie.

Wanneer er bij uw organisatie een functie vrijkomt op het gebied van marketing en/of communicatie, kom ik met plezier langs om kennis te maken en mijzelf voor te stellen. Misschien iets van maken zoals bijvoorbeeld: ik zou graag een uitnodiging van u ontvangen om met u in gesprek te gaan over mijn mogelijkheden bij uw bedrijf
Opmerking:
"Mijn interesse is vrij breed: van het (mede)opstellen van communicatieplannen tot het zelfstandig voorbereiden, uitvoeren en opvolgen van specifieke marketing en communicatie activiteiten. Daarnaast wil ik mezelf graag, middels opleidingen en cursussen, verder ontwikkelen."
Dat je een brede interesse hebt, blijkt al uit je brief. Dat je je verder wilt ontwikkelen middels opleiding is vermeldenswaard, dit zou je bijvoorbeeld op je cv kunnen vermelden onder een kopje bijzonderheden o.i.d. of verwerken in je afsluiting.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie naar andere functie in de zorg, wie helpt mij aub!! Miem Sollicitatiebrief en cv 3 15 juli 2014 16:16
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
Open sollicitatie herintreder Ladylin Sollicitatiebrief en cv 1 7 september 2008 21:23
open sollicitatie onderwijsassistent mčlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26
Open sollicitatie startende/ junior reisadviseuse Grada Sollicitatiebrief en cv 2 8 februari 2007 14:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon